Highschool Amerika ná 6VWO

ola!
er zijn al een paar topics over higschool, maar de meeste zijn van 2 jaar geleden! maar voor mijn vraagje heb ik ene recente nodig;
aankomend jaar ga ik naar 6vwo, en als ik (hopelijk) geslaagd ben wil ik graag een jaartje highschool gaan volgen in Amerika. Maar bij travel active staat er dat je na 6vwo niet maar naar amerika kan; terwijl andere reisorganisaties er niks over vermelden; dus mijn vraag is; zijn er mensen vorig jaar of aankomend jaar na vwo wél naar amerika geweest zijn? met welke organisatie dan?
xoxo

edit; ik heb net wel een topic gezien van maart 2010; maar daar werd ik niet veel wijzer van, dus voor t geval dat ik reacties krijg van; beter zoeken :ok_woman:
&op internet valt er ook alleen maar te vinden dat t volgens de ‘nieuwe amerikaanse wetgeving’ bij travelactive niet meer kan. maar mensen zeggen wel dat t met andere organisaties kan; dus ervaringen?

heee,
ik heb ook zoiets in mijn gedachten en
over het algemeen zijn highschoolyears tot 18 jaar,
dus waarschijnlijk lukt dat niet aangezien je in v6 zit.
www.ef.com is een organisatie die ook 18+ uitwisselingen doet, maar dan ga je niet naar een highschool
dus misschien de moeite waard om daar even naar te kijken.

is volgens mij niet mogelijk als je langer dan 12 jaar school hebt gehad.

Ben net geslaagd op 6vwo en een meisje uit mijn jaar gaat ook een jaar high school doen, ze is wel een jaar jonger dan de rest, ze wordt nou pas 17, geen idee of dat er mee samenhangt en verder weet ik er ook niet echt iets vanaf, maar 't kan dus wel na 6vwo

omdat ze een klas heeft overgeslagen, dus minder jaar school school heeft gehad.

als je op je vertrekdatum ouder bent dan 18 en 6 maanden mag je niet meer gaan, kan wel naar canada.
maar als je vwo doet, doe je een jaar langer, dus ben je ouder (duh) en kan het meestal niet.
geloof dat dat het is
ik ben 18 en 5 maanden als ik vertrek (volgend jaar ook, hoop ik), dus kan net.

of ze is een vroege leerling??

Ben nu voor een jaar in amerika met high school ik heb zelf havo gedaan. Maar volgens mij kan je niet na vwo omdat je dan al te veel jaar les hebt gehad, ofzoiets. Je kan wel naar andere landen maar niet naar Amerika. misschien moet je de organisaties even mailen. het kan iig niet bij travel active, daar ben ik nu ook mee.

Hee, een vriendin van mij gaat 2 september naar Amerika voor highschool en zij is gewoon geslaagd voor haar vwo-examen… Ik weet alleen niet meer hoe haar organisatie heet. Als ik er aan denk zal ik het haar wel eens vragen!

Mijn vriendin is trouwens net 18 jaar geworden (in juli), weet niet of je daar nog iets aan hebt! :wink:

Ik zit nu even op internet te kijken en ik geloof dat mijn vriendin via AFS gaat. http://www.afs.nl/high_school_programma-13.pagina?artid=25
Klinkt mij in ieder geval heel erg bekend en bij deze organisatie moet je tussen 15 jaar en 18.5 jaar zijn bij vertrek.

na 6 vwo kun je inderdaad niet meer high school doen, bij de organisatie waar ik bij zit althans.

je bent na je vwo idd meestal te oud, maar los daarvan kun je na vwo met de meeste organisaties sowieso niet naar highschool in amerika omdat het niveau daar te laag ligt en je al te lang les gehad hebt in nederland

Pff, en ik maar denken dat het VWO juist je horizon verbreedt…
Muggenzifters.

Woehoe, gelukkig zit ik op de HAVO.

om je horzion te verbreden zou ik niet naar highschool in Amerika gaan…
dat is meer voor een jaartje simpel lol en vrienden maken

http://www.ef.com/master/bc/
Misschien is dit iets voor je? Hiermee kun je na je vwo een jaar weg, als voorbereiding op je vervolgstudie.

ik heb ook een klas overgeslagen! dus miscchien is er nog hoop voor me(A)
want dan heb ik maar 11 jaar school gehad…

dat is precies wat ik wilde gaan doen; een jaartje lol en vrienden maken + veel sporten + de taal super goed leren spreken :wink:

de meeste organistaties is ook tot 18 jaar, maar sommige dus tot 18.5…
en dan nog kun je het beste aan de reisorganisatie vragen of het kan.
heb wel van mensen gehoord dat ze na 6VWO nog is gingen.