Highlights in donker haar

Ik weet dat er al een algemeen kapsel topic is maar niemand reageert daar en ik ga bijna naar de kapper dus ik moet nu echt wat advies :stuck_out_tongue:

Ik heb heel heel donkerbruin haar, bijna zwart (maar als je het naast echt zwart legt zie je duidelijk dat het donkerbruin is). In laagjes geknipt, een lok en de lengte is ongeveer tot net onder mijn borsten. Nu vind ik het een beetje saai maar mijn moeder zegt juist dat het perfect donker is. Toch vraag ik me af of ik misschien iets kan doen met iets bruinere highlights ofzo?

'x

Euh… als jij het wilt? Als ben ik er zelf niet fan van omdat je dan zo vaak naar de kapper moet door uitgroei. :’)

Misschien kun je beter lowlights nemen.

Wat is het verschil precies? :flushed:

Weet ik, maar ik vraag me vooral af of het mooi zou zijn aangezien ik het nog nooit gezien heb dus er niet echt een beeld van kan krijgen.

Niet doen, mooi egaal donker haar is zo mooi!

Lowlights maken je haar donkerder. Een paar strengen haar worden een paar kleur niveau’s lager geverft.
Bij highlights is het juist andersom. Hier wordt het haar een paar tinten lichter gemaakt. Lowlights zijn vaak beter voor je haar. Aangezien het blonderen agressiever is.

Ik zou het overigens zelf niet doen.

Blonderen voor highlights hoeft helemaal niet slechter te zijn dan verven. Dat ligt er helemaal aan hoeveel procent waterstofperoxide je neemt.

Blonderen is verven dus maakt niet uit of het zwart is of rood, het is allemaal net zo slecht voor je haar.
Ik zou wat lichtere plukjes doen(vind ik wel mooi). Als je dat uiteindelijk niet mooi vind kan je altijd weer een kleurtje over de plukjes doen. Lowlights zie je niet zo vaak, en vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Dus bij lowlight zou ik juist zwarte plukken door mijn haar krijgen? Dat wil ik eigenlijk niet… liever iets lichter/bruiner dan mijn eigen haar.

@StepHhaniE
Maar als ik het niet mooi vind dan kan ik het wel weer proberen mijn eigen kleur te laten verven maar dan moet ik heel mijn haar doen zegt mijn moeder en dat vind ze absoluut doodzonde dus als ik highlights laat zetten mag ik het niet veranderen…

mijn vriendin heeft rood/bruin achtige plukken door haar heel erg donkerbruine haar! ziet er heel gaaf uit

Heb je er toevallig een foto van? Of van alleen een stukje haar? :flushed:

Heb je misschien een foto?

Ik? Van mijn haar nu?

nee sorry, heb even gekeken, maar er is geen foto waar het goed op te zien is…

Jammer… Heeft misschien iemand anders foto’s van bruinige highlights in donker haar?

Als ik op google intik ‘brown highlights’ vind ik zat… -.-

Ik niet :stuck_out_tongue: Geen duidelijke en niet gephotoshopte tenminste…

Ik ga morgen al naar de kapper dus pleasee nog meer mensen?