Highlights geel geworden: haar asblond verven, pakt dat op het hele haar?

hoi!

ik heb een probleempje…
ik heb mijn highlights te kort laten zitten! resultaat: gele highlights!
Nu las ik op internet dat asblond de gele gloed weghaalt, dus wou ik mijn haar morgen asblond gaan verven.
Alleen… weet iemand of dan gelijk je hele haar asblond wordt? Want dat is de bedoeling niet! Ik wil alleen mijn highlights asblond hebben!

Ik hoop dat iemand hier een beetje verstand van heeft! :slightly_smiling_face:

Ik heb ooit eens over highlights laten verven en de verf “schoof eraf”. Ik vrees dus van niet…

Als je verf op je hele haar doet gebeurt er iets met je hele haar, dat is vrij logisch denk ik. Ik weet niet wat je normale haarkleur is maar stel dat is bruin, dan zal het niet zonder bleken ineens licht worden. Het kan wel groen/oranje/weetikveelwat worden dus ik zou niet zomaar iets doen maar advies vragen aan een kapper.

Head & Shoulders gebruiken en zilver shampoo.

Mijn eigen haarkleur is donkerblond, maar verf het altijd lichtbruin… Dus ik heb lichtbruin geverfd haar met gele highlights… Ik heb wel eens gehoord dat blond niet pakt op donkerder geverfd haar vandaar…

Niet als je highlights hebt :’)
Die gaan gewoon zichtbaar blijven en als je ze dan vrij dicht bij elkaar hebt laten zetten, dan ga je de nieuwe kleur amper zien of gaat alleen de bovenkant gekleurd zijn en de onderkant niet.

Ik wist het eerst ook niet, maar heb het op een beschamende manier mogen ondervinden :grinning:

zoveel verf ik het niet; 1x in de 2 maand verf ik het lichtbruin, en nu dus een x highlights…
overigens heb ik heel lang dik stevig haar dus mijn haar kan wel wat hebben…

-

Het kan dat je highlights vanzelf minder geel worden. Soms is het op het begin geel en dan wordt het daarna mooier (ook van de zon).

Ik zou zilver- of blondshampoo gebruiken. Dit verandert de kleur ook na een tijdje. Ik zou niet zomaar verven wanneer je het zojuist hebt geverfd. Je haar zou wel eens kunnen afbreken omdat het van teveel verven(of te snel na elkaar) erg broos wordt. …en gelukkig wordt het deze week zonnig weer dus door zonlicht wordt de kleur van jouw highlights lichter.

Zilvershampoo!