High Tea

[i]Hoi allemaal!

Ik wil voor mijn verjaardag (eind sept) een High Tea gaan organiseren. Hebben jullie nog leuke ideetjes, zoals recepten of aanraders qua smaken thee? Ik zit nu een beetje te researchen op internet maar er is zó veel!

Het liefst een beetje budgetvriendelijk en makkelijk om klaar te maken!

Dankjewel.[/i]

Je kunt het allemaal in 1 kleur doen? Bijvoorbeeld alles roze.
Ik vind groene jasmijn thee heeeeerlijk.

ik was ook een keer op een feestje van mijn vriendin en daar had ze allemaal lekkere koekjes gemaakt en brownie’s
de smaken van lipton thee zijn super lekker! Vooral die met frambozen!

In een thema, dus als je Engeland als thema hebt neem je earl grey met scones en vlaggetjes. Of als je 1001 arabian nights als thema hebt kan je turkish apple nemen.

allemaal verschillende dingen maken, bijvoorbeeld worstenbroodjes maar ook cupcakes of bonbons.

Sandwiches horen écht bij een high tea (kip-kerrie, krabsalade), verschillende soorten taarten, cupcakes, brownies… En een etagere om het op te zetten is wel supervet, xenos verkoopt ze.

kleine sandwiches met bacon ofzoiets zat erop, iemand gaf high tea donderdag & die waren als eerst op;)
cake, & scones met slagroom ook:D

je moet de scones maken van het merk home made die zijn echt zooo verschrikkelijk lekker! en dan room van slagroom en creme fraiche en suiker en aardbeienjam (of andere :stuck_out_tongue:)

Sandwiches, bonbons, scones, bagels… heel veel soorten thee!

Cupcakes van cherryfiz?

Ik vind het leuker (en misschien budgetvriendelijker in grotere getallen/smaakt beter) om hapjes zelf te maken, iemand daar nog receptjes voor?

Nou ik heb bij een high tea restaurantje gewerkt, dus ik kan je wel ongeveer zeggen wat ze daar hadden?
Er is een zoet gedeelte en een hartig gedeelte. In Engeland eten ze van het zoete naar het hartige toe, maar in Nederland hier wordt het vaak andersom gedaan.
Je hebt de scones, als je die wil maken moet je dr wat yoghurt in doen (tip), hierdoor worden ze zachter. Je smeert dr clutted cream op en jam. Als je de cream niet hebt kan je ook roomboter ofzo gebruiken. Bonbonnetjes liggen er weleens op, een hartige quiche met aardappel spinazie, wat je zelf lekker vindt! Verder hadden wij er weleens van die dingen opliggen, ben de naam kwijt, maar die kan je maken door wat bladerdeeg te hebben, wat spekjes dr op en parmezaanse kaas en pesto en dan eventjes in de oven. Er lagen zalmrolletjes op, gebruik wraps, wat roomkaas erop smeren en rucolasla en zalm. Oprollen in rolletjes snijden.
Sandwiches met tonijn, kappertjes en wat sla. In driehoekjes snijden.
Verder ben ik het zo even kwijt allemaal…
Sinasappelcake is ook erg lekker erbij, als je op internet zoekt kan je wss het geode recept vinden die ik persoonlijk lekkerder vindt dan met wat smaakspul in het beslag zelf. En je hebt theecake, recept kan je wss ook wel op internet vinden. :slightly_smiling_face:
Thee was de 1001 nacht erg lekker. Maar weet niet of je daar zo aan kunt komen. Beste kan je een standaard thee doen, zoals rooibos, of engelse, en daarnaast een lekker smaakje 1 of 2. Nah veel plezier iig! Het is hardstikke leuk om te doen met vriendinnen altijd! :slightly_smiling_face:

Trouwens mocht je nog met een voorgerechtje werken, champignonstew (als het wat kouder is) of suikermeloen met parmaham wordt vaak ervoor gedaan.
Hoop dat je dr wat aan hebt.

Ik heb het ook gedaan!
Met een high tea heb je altijd 3 gangen:

1. Hartig
  2. Zoet
  3. Chocola

Wat leuk is is om op een rommelmarkt ofzo leuke oude kopjes en kommetjes te kopen. Supergezellig en later leuk voor de sier! Ook zijn ze vaak nog goedkoop ook. Laatst had ik in de dille & kamille ook nog superkleine cakevormpjes gezien. Ze waren denk ik voor bonbons maar je kon er ook cakejes in bakken.

Scones zijn idd echt heel erg lekker en gemakkelijk te maken! Een beetje slagroom en jam erbij is echt heerlijk!
Wat ook erg lekker is, is carrot pie. Heel veel mensen hebben als eerste reactie: “Getsie worteltjestaart?”
Er gaat wel echt wortel door, maar je proeft het totaal niet, het is echt heel erg lekker!
Verder zijn brownies ook erg lekker en een stukje boterkoek ofzo.
Sandwiches doen het vaak ook wel goed.
Wat ik zelf erg lekker vind, zijn sandwiches met een beetje kruidenboter en een stukje zalm erop.
Verder gaat het natuurlijk ook gewoon om de gezelligheid:)

Alice in wonderland stijl!

gewoon allerlei lekkere dingetjes, like sandwiches, chocolaatjes, mini tompoesjes, cupcakes, maar fruit is vaak ook lekker, en daarmee bedoel ik eigenlijk vooral aardbeien!

Ah, dat heb ik ook eens met vriendinnen gedaan, was super leuk!
Enkele ideeën die hier waarschijnlijk al geplaatst zijn, maar goed:

• Komkommer sandwiches: in driehoekjes snijden en er van die houten stokjes met gekleurde ‘vlaggetjes’ eraan insteken (haha, duidelijk genoeg?). Het is leuk om het met verschillende soorten brood te maken; wit brood, volkoren brood, etc.
  • Scones (zelfgebakken, super lekker - zijn gewoon bakmixen voor te vinden in de supermarkt) met jam en zelfgemaakte slagroom. Aaaah wat hou ik van die dingen!
  • Bonbons
  • Mini tompoesjes, mini cupcakes, kleine stukjes brownie, etc.

En qua thee; ik hou zelf erg van groene thee (jasmijn is een aanrader!), aangezien dat relaxerend werkt en het een niet al te sterke smaak heeft zodat het compleet afleidt van de hapjes.
Ook is het leuk om misschien zachtjes een instrumentale, rustige CD op te zetten? En wij kwamen allemaal heel netjes verkleed haha, op internet kun je veel over etiquette vinden en misschien is het leuk om een beetje een ‘Dress code’ te geven?
Ik hoop dat je er wat aan hebt! : )

muffins, brownies, thee in veel smaakjes (c100 huismerk heeft allerlei smaakjes), van witbrood lichte sandwiches maken, en de boel leuk versieren. je kunt ook nog een leuk spelletje erbij doen ofzowiets?

@ twizzler ik heb idd al veel dingen gelezen daarover. Maar omdat ik 's avonds met vrienden de stad in wil gaan, ga ik niet een ‘nette’ dresscode doen. Misschien iets met een bepaalde kleur maar misschien ook niet.
Bedankt voor je tips, de rest natuurlijk ook!

Petit-fours zijn ook lekker!
Hier staan trouwens ook wat dingen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afternoon_tea