Hoi,
Ik wilde vragen of er misschien meiden hier zijn die een highschool jaar in zweden hebben gedaan en hoe ze dat hebben ervaren?
Ik zelf zit in 5 havo hierna wil ik heel graag fysiotherapie gaan doen in groningen, maar jaarlijks melden zich daar 600 mensen aan en er is maar plek voor 250 ofzo. De kans is dus vrij groot dat je uitgeloot word. Nu hebben ze gezegd dat met goede cijfers de kans groter is dat je ingeloot word, maar nog kan ik uitgeloot worden.
Een tweede keus heb ik nooit echt geweten, tot dat een vriendin van mij zij waarom ga je dan niet een jaartje iets anders doen, daar heb ik met mijn decaan overgepraat. Hij heeft me verteld dat het slim is om wel iets te blijven leren, omdat je het leren anders snel verleerd.
Toen bedacht ik dat ik misschien wel een high school jaar kan gaan doen. Dit wil ik dan graag in Zweden, dit is het land waar ik me helemaal zie zitten, na mijn opleiding zou ik daar ook echt graag willen wonen.
Nu had ik de vraag of iemand hier op high school jaar is geweest en met welke organisatie, ik heb al gehoord van 2 organisaties, YFU en STS welke hebben jullie gehad en beviel dat?
Oeps het is wel een heel lang verhaal geworden maar hoor graag of iemand ervaringen heeft.
Alvast bedankt!