High school Zweden

Hoi,

Ik wilde vragen of er misschien meiden hier zijn die een highschool jaar in zweden hebben gedaan en hoe ze dat hebben ervaren?

Ik zelf zit in 5 havo hierna wil ik heel graag fysiotherapie gaan doen in groningen, maar jaarlijks melden zich daar 600 mensen aan en er is maar plek voor 250 ofzo. De kans is dus vrij groot dat je uitgeloot word. Nu hebben ze gezegd dat met goede cijfers de kans groter is dat je ingeloot word, maar nog kan ik uitgeloot worden.

Een tweede keus heb ik nooit echt geweten, tot dat een vriendin van mij zij waarom ga je dan niet een jaartje iets anders doen, daar heb ik met mijn decaan overgepraat. Hij heeft me verteld dat het slim is om wel iets te blijven leren, omdat je het leren anders snel verleerd.

Toen bedacht ik dat ik misschien wel een high school jaar kan gaan doen. Dit wil ik dan graag in Zweden, dit is het land waar ik me helemaal zie zitten, na mijn opleiding zou ik daar ook echt graag willen wonen.

Nu had ik de vraag of iemand hier op high school jaar is geweest en met welke organisatie, ik heb al gehoord van 2 organisaties, YFU en STS welke hebben jullie gehad en beviel dat?

Oeps het is wel een heel lang verhaal geworden maar hoor graag of iemand ervaringen heeft.

Alvast bedankt!

Ik ben het er niet mee eens dat je het leren verleert als je echt iets anders gaat doen hoor. (: Ik heb ook een jaar iets anders gedaan, en ja je moet daarna wel weer even wennen maar dat gaat prima hoor! Als je High School wil doen prima natuurlijk, maar ik zou het niet om die reden gaan doen…

Verder heb ik er zelf geen ervaring mee, maar kan ik je wel de organisatie Travel Active aanraden! Kijk maar eens op hun site, ze hebben sowieso echt superveel verschillende programma’s maar ook High School. (: (Weet niet of ze ook specifiek Zweden hebben, maar het kijken waard…)
Ik ben ook met die organisatie weggeweest en het is me echt ontzettend goed bevallen!

Bedankt, voor je reactie!

Ik denk ook dat het wel mee valt, en het gaat zeker niet alleen omdat ik naar school wil maar zweden lijkt me een superleuk land, en ik denk dat dit een hele mooie en goede ervaring is.

Travel active heb ik ook naar gekeken. Dit leek me een hele goede organisatie. Alleen gaan ze niet naar zweden.

Zijn er nog meer meiden die weg zijn geweest??

Niemand? mag ook naar een ander land maar ik wil graag ervaringen horen met organisaties!?

ef maar die is wel vrij duur.

Ja en EF gaat niet naar zweden, dat is ook de eerste waar ik naar heb gekeken maar gaat niet naar zweden!

Ik ga volgend jaar wel naar Zweden, maar niet met een organisatie, dus ik weet het niet.

Ik vraag me af hoe je dit voor je ziet? Want een high school year is een hoop geregel en moet al erg vroeg in het jaar geregeld zijn. Ik weet niet wanneer je hoort of je bent ingeloot of niet maar denk dan dat het al te laat is om dan nog op te geven voor een high school year.

Ik weet niet hoe het bij andere organisaties zit, maar bij Travel Active kan je dan gewoon al boeken, en mocht je toch ingeloot worden kan je je reis annuleren. Hoe het precies in z’n werk gaat weet ik niet, maar hier wordt wel rekening mee gehouden!

Ik wil dus ook bij deze organisaties vragen of dat daar ook kan, anders lukt het niet. Eigenlijk wil ik misschien wel liever eerst naar zweden en dan mijn opleiding, maar ik kan natuurlijk beter eerst proberen ingeloot te worden!

Oeh leuk, hoe ga jij dat dan doen?

Ik ben momenteel tweedejaars student Zweeds aan de universiteit en wil daar mijn bachelor halen. Om vervolgens weer naar Denemarken te gaan voor een andere studie. :’)

Wat leuk! Veel plezier en succes in Zweden alvast!

Bedankt! (:

Ik zou ook graag een jaar highschool doen maar k denk dat het wat te duur wordt :’)

Ja het is idd wel heel duur, ik had uitgerekend dat alles bijelkaar ongeveer 7500 euro gaat kosten!

En dan heb ik nog een redelijk “goedkoop” land uitgekozen.

je gaat zeg maar pas naar zweden als je niet ingeloot wordt toch? anders zou het nogal nergens op slaan… want dan heb je volgend jaar gewoon weer hetzelfde probleem :’)

Je moet daarvoor wel de taal leren, ik weet niet of je daar genoeg tijd voor hebt. Maar succes!

Dit is echt wat voor een vriendin, zij wil zo graag naar Zweden toe.

Ik zou ook wel zoiets willen doen, helaas is het te duur.