High School year in de USA

Heeft iemand hier ook een jaar High School gedaan met EF? Of een andere organisatie? Ik wil het namelijk heel graag, omdat ik toch niet weet wat ik met school wil gaan doen (zit nu in havo 5). Als je het hebt gedaan, hoe was het?
Het lijkt mij echt zo leuk, met prom en graduating, maar je ziet je familie natuurlijk wel een jaar lang niet.
En waren er ook minder leuke dingen?

xxx

Ik heb geen jaar high school gedaan, maar het lijkt me wel onwijs leuk om een keer mee gemaakt te hebben.

Ik wil het gaan doen maar moet van mijn vader eerst een plan maken. Blahblahblaaaah.

Het lijkt me heel erg leuk.

Wij hebben op school een voorlichting gehad van oudleerlingen die dit hadden gedaan. Zij waren heel enthousiast!
Je krijgt natuurlijk wel heimwee maar je krijgt er wel heel veel ervaringen voor terug!

Het leek mij ook zooo gaaf!
Alleen het is ook zoo duur en ik ben nu dus te oud… :frowning_face:

Ik heb een college year in de USA gedaan met YFU. Echt een geweldige ervaring en ik zou het zo nog een keer doen! Je maakt vrienden voor het leven en je leert niet alleen heel veel over een andere cultuur kennen, maar ook over jezelf.

Natuurlijk is het vervelend dat je je vrienden en familie een jaar niet ziet, en ik heb ook zeker mijn down periodes gehad. Maar goed, echte vrienden en familie blijven toch wel, en uiteindelijk vliegt een jaar zo voorbij!

lijkt me zo donders vét!

Er heeft een keer een meisje hierover geschreven op GS, Britt Planken. Ze had ook een weblog, iets als brittplanken.waarbenjij.nu ofzoiets.

Ik zit momenteel in New York met EF, geen high school jaar maar een Internationaal studiejaar. Ik weet niet hoe het zit natuurlijk met een high school year, maar hier vallen toch wel wat dingen tegen… Aan de andere kant leer ik heel veel leuke mensen kennen en de stad is geweldig dus ik heb wel echt een toptijd hier! Als je dingen wilt weten kun je me altijd noten.

ik heb gedaan. (:
in canada, heb er een vriend aan overgehouden haha.

Maar ik had echt héél veel heimwee!

Oee ik ben jaloers! Haha
Maar aan de ene kant, logisch dat er dingen tegen vallen toch? Een jaar waar ook ter wereld, brengt altijd wel wat mindere dingen met zich mee.

@ Topicstarter; ik heb het helaas ook niet gedaan. Toen ik het wilde doen, was ik er net te oud voor. Dus ik zeg doen als je het graag wilt!
Een jaar is zo voorbij, dus dan zie je zo je familie/vrienden weer terug!

Lijk me zo vet eh… :blush:

Jaaa klopt zeker hoor, en op een gegeven moment wen je er ook aan en neem je er gewoon genoegen mee. En er staan zo veel andere mooie dingen tegenover die je er voor terug krijgt, dus ik mag niet klagen!

Ik zit nu ook in 5havo, en ik wil volgens jaarooook!

lijkt me zooo super vet.

omg, een engels sprekende jongen!!
ik heb een zwak voor jongens die in een land wonen waar ze engels spreken. de taal is gewoon super vet.

ja en de jongens zijn meestal SUPERknap haha

Ik ga waarschijnlijk in het eerste deel van 4vwo. :grinning: komende augustus zou ik dan een semester daarheen gaan. het lijkt me echt een geweldige, leerzame en wereldverbredende ervaring. je leert zoveel nieuwe dingen en mensen kennen en kent daarna ook vloeiend engels!

maar je moet wel onder de 18 zijn om een high school jaar te mogen gaan met EF, anders zou je eventueel een studiejaar kunnen doen of een high school year met een andere organisatie.

ik heb trouwens voor een halfjaar gekozen omdat ik de 4e wel wil halen (alles inhalen), dan heb ik niet een jaar vertraging en kan ik na 6vwo ook nog een tussenjaar nemen om te werken/reizen. :slightly_smiling_face:

Oh dat wil ik zooo graag, maar het is veel te duur :frowning_face:
Ik denk dat ik later maar een tijdje in Amerika ga werken of reizen, als troost dat ik dit niet kan haha.

M’n zus heeft het gedaan, via STS-Highschool.
Ze werd geplaatst in Wyoming :stuck_out_tongue:
Het beviel haar heel goed, alleen ze woonde ver van een stad af (dichtsbijzijnde was ongeveer 5 uur rijden)