Hallo,
Ik gaa waarscheinlijk als ik mijn examen heb gehaalt een jaar naar Amerika om daar High School te gaan doen.
Het duurt nog wel een tijd voor dat ik daar heen ga ( 2 jaar ofzo )
Maar toch zou ik willen weten of sommigen daar ervaring mee hebben
of het zelfde willen als ik
xxx
Er zijn hier al een paar topics over.
Een vriendin van mij wilde dat ook doen, maar dat ging niet omdat ze dan 18 zal zijn. Dus als je wilt moet je wel onder de 18 zijn, anders wordt je niet toegelaten op een high school en zou je echt een studie moeten doen.
Ik vertrek 9juli naar Australië voor 11 maanden, ik ga daar ook een jaar naar een highschool.
Moet je voor een jaar highschool per se vwo gedaan hebben of kan het ook nadat je je havo diploma hebt gehaald?
Als je vwo hebt gedaan kan je juist niet, je kan alleen als je havo of lager hebt gedaan. (Dit is vooral een probleem als je naar Amerika wilt, want als je VWO hebt gedaan heb je 6jaar onderwijs gevolgd en dan mag je niet meer naar een highschool)
Een vriendin van mij gaat dat doen nadat ze haar havo-examen heeft gehaald, dus volgens mij kan het gewoon.
sorry, dubbelpost.
Een zus van een vriendin van mij die doet gymnasium en zit nu voor een jaartje opde highschool in amerika. dus het kan wel, alleeen die zit nu in de 4e of 5e? en dan moet ze een jaar overdoen als ze terug is.
Volgens mij gaat het erom dat je daar(in Amerika dus) geen 6 jaar mag hebben, hier is dat geen probleem dus als ze terug komt kan ze of naar de volgende klas, of de klas die ze gemist heeft overdoen.
Ja precies dat bedoel ik, je mag niet als je vwo hebt afgerond. Dus als je 6jaar school hebt gehad, dus je mag idd wel ‘tussendoor’ in je vwo.
je mag volgens mij wel na je vwo naar canada high school
Ik wil het ook doen, naar Zweden. Maar je moet even op internet zoeken naar organisaties. Ik ga met YFU. Ze organiseren ook informatiedagen dat ze dingen vertellen enzo over uitwisselingen.
google even op ‘higschool girlscene’
@Luckywishes gaaf: ) Ben je al geplaast?
Heb ik ook nog even over getwijfeld, maar ga nu toch naar Canada in augustus.
voor 5 maanden.
Ik ga met into exchange.
Als je vragen hebt, hoor ik het wel
Okee ik snap het.
Maar haal je dan met een jaar highschool in één jaar je vwo diploma? (als je havo al hebt)
Wat voor diploma haal je nu eigenlijk met een jaar highschool? Of gaat het vooral om de ervaring?
@Miessjeee nee je krijgt niet echt een dimploma in de meeste gevallen, alleen een bewijs dat je het gedaan hebt, en het is vooral voor de ervaring ,en het staat altijd goed op je CV.
Ja, ik ga al sowieso. Ze zitten nu in het proces om een gastgezin te zoeken, over een maandje hoor ik waar ik zit dus dat is heel spannend
Ik ga via Travelactive, echt een aanrader! Hele goede organisatie en alles word super voor je geregeld
Als iemand vragen heeft hoor ik het graag
Ik heb echt een hekel aan dit soort topics, ik word hier zo jaloers van haha!
Bedankt voor alles!
Ik heb een paar bronchures (ofzo?!) besteld. En ik denk dat ik met Travel Active ga.
Alleen ik las ook dat je een heel gesprek moet hebben of je wel genoeg gemotiveert bent, en of je de taal wel goed kent. Hebben de genen die der heen gaan dat ook moeten doen?
xx