High school in Amerika

Heey iedereen :wink:
Ik wil graag een jaar high school in amerika gaan doen, alleen weet ik dus nog niet zeker of ik écht wil gaan. Je mist namelijk allemaal dingen die er in NL gebeuren en je familie en zo. Maar het is wel een SUPER ervaring! :grin:

Willen jullie dit misschien ook gaan doen, of hebben jullie dit al gedaan? En wat zijn allemaal de voor -en nadelen hiervan?

xxxxxxxxxxx

Als je dat volgend jaar wil gaan doen ben je te laat.

Maaaar goed, ik vertrek in augustus!
Ik ga met YFU, net zoals mijn twee zussen die ook beiden een jaar high school hebben gedaan.
Ik heb nog geen gastfamilie, maar ik heb er echt superveel zin in!
Als je wil weten hoe de procedure gaat, moet je het maar vragen :wink:.

Heb het niet gedaan en ben het ook niet van plan. Lijkt me wel inderdaad echt een super ervaring! Je leert er zó veel van en je maakt veel nieuwe vrienden. Het is wel omschakelen denk ik, zo van je vertrouwde omgeving naar een omgeving die heel anders is en waar je niemand kent.

Nadeel is wel inderdaad je je familie en vrienden uit Nederland niet/minder spreekt. Maar er bestaan dingen zoals Skype. (’:

Ik zou het niet doen… ik vind het een beetje een verspild jaar (ja je doet ervaringen op etc, maar ik bedoel verspild qua: je komt niet verder in je school) terwijl je met iedere studie een paar maanden tot een paar jaar in Amerika kunt gaan studeren.

Daarnaast kost alles bij elkaar 10.000 euro en lijkt het mij niks om in een gastfamilie te zitten.
(Maar goed dat ben ik.)

Ik zou het niet doen, omdat je tijdens je studie ook bijna altijd wel naar het buitenland kunt en het dan een stuk goedkoper is… Maar lijkt me wel een hele ervaring hoor, daar niet van :stuck_out_tongue:

zijn hier nu niet écht genoeg topics over? ö

Als je het graag wil dan moet je het echt doen, nu je jong bent kan het nog. Groot nadeel is inderdaad dat je veel mensen in Nederland zal missen, en Amerika is ook niet echt ditchtbij, dus kan je ook niet even op bezoek komen bij bijv. je familie.

@WildOnes Jaah precies, dat is waarom ik nog twijfel.

@THEFEAR Ik wil dan in 2013 vertrekken, dus ik ben nu nog ruim op tijd ;p

@THEFEAR Ik ga ook in augustus met YFU naar amerika ! Wat toevallig haha. Had je toevallig ook 19 november (volgensmij/rond die tijd) een sleptest? Ik had trouwens ook toevallig vanmiddag een hyves aangemaakt voor iedereen die met YFU naar het buitenland gaat dit jaar. Ik zit eigenlijk noooit op hyves maar leek me wel leuk om iedereen een beetje te leren kennen en iedereens verhalen te horen enzo. Dus wel leuk als je lid wordt :slightly_smiling_face: ! X

Dat. Het is natuurlijk wel heel erg leuk, maar ik zou het persoonlijk te duur vinden om tijdens je middelbare schoolperiode te doen.

Ik wil het echt ook een keer doen ! Maar ik las wel ergens, dat het niveau wat bij ons VWO is, is bij hun havo… dus volgensmij is dat wel een groot verschil. Maar verder lijkt het mij echt super gaaf !
Als je gaat… Veel plezier !

Haha ja! Wat toevallig zeg! Ik heb geen Hyves meer, dus dat is wel jammer…
Heb jij al een gastgezin?

@Thefear Ohh jammer haha. Nee heb helaas nog geen gastgezinnen, ik had me wel al heel vroeg ingeschreven maar ze waren me vergeten dus ben pas 3 weken geleden geaccepteerd haha :p. Jij hebt ook nog geen gastgezinnen zag ik? Trouwens 2 en 3 juni hebben we een voorbereidingsweekend, dus ben echt benieuwd naar iedereen en wie al een gastgezinnen heeft! En weet jij toevallig of we no naar New York gaan van te voren? Want Yfu zei van wel, maar ik heb er eigenlijk nergens iets over gelezen ofzo :astonished:

Ze hebben daar op de middelbare school geen verschillende niveau’s. Mij is verteld toen ik ook zo’n jaar wilde doen dat daar lesgegeven wordt op iets dat vergelijkaar is met VMBO-T. (En hoe beter je cijfers daar zijn hoe beter de universiteit is waar je naartoe kunt, maar goed dat is voor zo’n jaar dan niet van toepassing.)

Maar goed, als dat niveau te laag voor je is, is dat natuurlijk niet heel erg. Het gaat uit eindelijk niet echt om het onderwijs dat je volgt maar om de dingen die je daarbij doet.
Daarnaast kun je daar hele leuke keuzevakken kiezen zoals koken, theater, verzorging, etc.
Veel Amerikaanse kinderen doen ook een buitenschoolse activiteit (sport, cheerleaden, toneelclub, etc.) Dit is wel aan te raden om het maximale uit je jaar te halen. (Al nemen ze vaak geen cheerleaders en ‘topsporters’ die maar voor een jaar komen. Maar bij de andere clubs wel.)

Je moet er wel rekening mee houden dat je waarschijnlijk ergens in een kleine stad terecht komt (waar het grootste deel van de VS uit bestaat) en dat je dus nergens zelf heen kunt. (Er is daar nauwelijks OV, de stad is vaak meer dan 40 km verderop en je mag daar niet zelf autorijden, ook al ben je 16.)

Haha serieus, wat stom! Ik sinds 22 december volgens mij haha.
Ik ben er dan niet, ben dan op vakantie! Dat is wel jammer, maar ik mag waarschijnlijk naar het weekend voor mensen die voor een kortere periode gaan… Niet dat ik weet? Kan weleens vragen of mijn zussen zoiets hadden!

Jaaa ik wilde even mededelen dat ik een gezin heb!

THEFEAR: Ohh! Vet leuk!! Mag ik misschien vragen hoeveel jullie er voor betalen? (A)
Als ik de kans zou krijgen om een High School jaar te doen zou ik geen seconde twijfelen :grinning: maar dat is natuurlijk persoonlijk. Lijkt me fantastisch!!

Hee!
Ik heb het even voor je opgezocht, en het kost bij mijn organisatie, YFU, ¤7700, ik weet alleen niet of dit excl. BTW is!
x

Het is echt belachelijk duur!
maar wel gaaf :wink: