High School exchange year welke organisatie?!?

Hey hoi. Ik zit de laatste tijd al enorm veel info te zoeken over zo’n exchange year. Maar welke organisatie zou ik nou moeten doen? Ik weet het niet meer aaah. Ik hoor zoveel verschillende dingen. De een heeft weer slechte ervaring met EF andere met Travele Active die weer met STS. Of dan heb je nog AFS en YFU en InterLanguage. En ja ik weet het niet meer hoor. Heeft een van jullie ervaring met een high school year of ervaring met deze organisaties? Wil je me dan helpen asljeblieft? :3 (ik zelf wil trouwens naar de vs gaan)

Ik heb zelf ervaring met STS, ik ben voor 10 maanden naar de high school in Canada gegaan. Mijn ervaring met STS was erg positief; maar STS werkt samen met een andere organisatie, Shecana (zij regelen alles voor studenten die naar de zuid-Canada gaan). Uiteindelijk werd ik dus via STS een exchange student voor Shecana, wat mij niet heel erg goed beviel. Ik denk dat je dit per land (en gebied) even moet checken.

Verder ken ik twee mensen die met Travel Active geweest zijn, de een vrijwilligerswerk in India en de ander exchange year in Engeland. Volgensmij is dit goed bevallen, maar ik durf het niet zeker te zeggen.

Ik denk dat je per organisatie en per land moet kijken naar ervaringen, aangezien het per land erg uiteenlopend kan zijn. Ook zit er vaak een ander prijskaartje aan, zo bespaarde ik destijds minstens 4000 euro door met STS naar Canada te gaan in plaats van Travel Active, de prijs is dus heel erg afhankelijk van de organisatie (en het land natuurlijk)

Oh oke. Hmm vervelend dat het bij jou niet zo lekker ging met de partner organisatie :frowning_face: wel bedankt voor de info!

Ik ga over 2 maanden weg met Interlanguage en ze hebben me tot nu toe heel goed begeleid in het hele proces maar ik weet dus nog niet hoe het daar ter plekke is!

Niet met STS gaan! Ik heb er zelf hele nare ervaringen mee en ze stonden totaal niet voor mij klaar toen ik in het buitenland zat

Een vriendin van mij gaat met Into, volgens mij is het wel goed geregeld en je kan als je er veel geld voor over hebt ook zelf kiezen in welke staat je naar school gaat!

Ik ben zelf met STS naar de VS gegaan, mijn ervaring was wel oke . Wil je hier nog meer info over of heb je inmiddels al besloten ?

Ik ga aankomend schooljaar 10 maanden naar Canada met Travel Active. Zij werken ook met een partnerorganisatie in Canada, maar houden zelf ook contact voor als je problemen hebt. Ik heb natuurlijk nog geen ervaring ermee als ik in het land zelf zit, maar vantevoren wordt je heel goed begeleid en het is echt aan te raden om met Travel active te gaan :slightly_smiling_face: Met EF heeft iemand die ik ken hele slechte ervaringen gehad…