High school / college Amerika

Graag gedaan!
En als je nog vragen ofzo hebt, je kan me altijd een berichtje sturen

ja dat is wel waar! ik zit meer te twijfelen of ik college niet leuker vind dan high school, het gaat me nog niet zo zeer om de plaats. Ik merk wel dat daar veel minder ervaringen over te lezen zijn, ik vind echt amper iets op van die reisblog sites…

Ik heb achteraf gezien misschien ook beter college kunnen doen,
maar ik kan je 1 ding vertellen dat is nog 10x zo duur als higschool… jammer he!

ja dat is waar, college is echt enorm duur, en highschool kost al behoorlijk wat!
ik ben begonnen met je weblog te lezen, erg leuk, zo krijg ik er echt een goed beeld van (:

Er zijn hier verschillende topics over.
Trouwens voor diegene die zegt van ‘liever een dorp dan in een stad’…
Ik neem aan dat je geen 3 uur wilt rijden voordat je bij een Walmart komt?

En ik heb ook al eens gekeken voor een semester college. Was iets van 8000.
Voor 1 semester, dus nog niet eens voor 1 jaar.

ik doe nu om school cambridge english, waarna ik een internationaal certificaat haal om in het buitenland te studeren en te werken.
ik weet als sinds jongs af aan dat ik nederland uit wil, en met dit certificaat kom ik in ieder geval al dichterbij.
ik wil het liefst journalistiek of iets met talen gaan studeren, en ben nu al hard aan het sparen, aangezien het verschrikkelijk duur is om in het buitenland te studeren.
het lijkt me niet alleen een superervaring, maar het lijkt me ook echt heel leerzaam. een jaar high school zie ik niet zitten, maargoed.

ohh ik zou ook het liefst iets met journalistiek / talen willen doen (:
ik ben het wel met LianoPiano eens: het is niet echt handig als het dichtstbijzijnde walmart of wat dan ook zover rijden is. en zoals al eerder gezegd is, er is geen openbaar vervoer, geen fietsmogelijkheid, dus je bent erg afhankelijk van je gastouders. dit heb je bij college natuulijk minder, en dat trekt me meer eigenlijk.

Kijk je moet doen wat je wil hoor…
Maar ik vind het nogal zonde om nog een jaar middelbare school in een ander land te gaan doen als je met veel opleidingen ook gewoon in het buitenland kunst studeren of op stage kunt.

ik wil sowieso als ik met een opleiding bezig ben een jaar stage lopen in het buitenland, maar een ‘tussenjaartje’ zie ik dus ook wel zitten.