Hier kan je alles over hem/haar kwijt. Lucht je hart #5

Beste gemeenschap

Ik heb een jeugdvriend met wie ik vandaag, na meer dan twee decennia, nog steeds pure liefde heb.

Toen ik hem voor het eerst ontmoette op een feestje, waren we niet meer nuchter. Op 15-jarige leeftijd wist ik, ondanks dat ik dronken was, heel duidelijk: dit is de man van mijn dromen! Sinds die nacht kon ik niets of iemand anders bedenken. Ik was smoorverliefd. Het was zeker: dit is het - de grote liefde. En ze bleef.

We verdiepten het contact en werden al snel beste vrienden. We waren onafscheidelijk. Als we afzonderlijk verschenen, werd snel de vraag gesteld waar de andere persoon was. Niemand geloofde ons echt dat er niets tussen ons aan de hand was, en we smeekten elkaar dat we platonische liefde hadden. We wilden niets riskeren.

Telkens wanneer ik met mijn beste vriend sliep, wanneer we films op de late avond met chips en cola keken, een wandeling maakten of hij kookte voor ons, zoemde mijn hoofd en maag. En op een dag viel ik niet meer op zijn rug in slaap. Eerst bonkte mijn hart een beetje, later een beetje meer, maar uiteindelijk bracht het gevoel van veiligheid ons in slaap. Het werd steeds moeilijker om mijn gevoelens onder controle te houden. Maar ik knarsetandde, vriendschap was belangrijker dan een paar worden en, in het ergste geval, een breuk accepteren.

Ik koesterde en zorgde voor mijn liefde. Mijn jeugd en jeugd werden gekenmerkt door slechte ervaringen en omstandigheden. Het was mijn veilige plek, de persoon die me betrapte in de donkere uren, die altijd bij me was. Het was ook mijn innerlijke veilige plek om me terug te trekken toen ik alleen was. Hij heeft in dat opzicht mijn leven gered. En daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor.

Pikken,
beautygirl24

Ik heb mijn crush gisteren een kaartje gestuurd met mijn nummer erop, voor als ie wil appen. :grinning_face_with_smiling_eyes: Vond ik leuker en persoonlijker dan een mailtje sturen. Ben benieuwd of ik een appje krijg. Tot nu toe nog niks gekregen, maar het is ook nog wel erg vroeg natuurlijk. :grin:

4 maanden geleden mijn eerste relatiebreuk te verwerken gehad. Onze relatie zat vol ruzie, bedrog en slechte communicatie en na de breuk werd hij een complete eikel die zeer onrespectvol was tegenover mij. Afgelopen weekend op een kleine bijeenkomst met vrienden hem voor het eerst weer gezien sinds de breuk. Hij heeft zich verontschuldigd en leek echt tot inzicht gekomen, spijt dat het niet gelukt is tussen ons, zeggen dat hij wou dat het anders gelopen was,… Nu mis ik hem weer helemaal, denk ik weer aan hoe een rooskleurige toekomst samen zou zijn. Hoewel ik weet dat het niet anders zou zijn deze keer, en ik dus ook geen relatie meer met hem zou beginnen. Toch mis ik hem weer zo en wou ik ook echt dat het anders gelopen was :frowning_face: Kan me niet inbeelden dat ik ooit weer dat verliefde gevoel bij iemand anders krijg…

Hoi iedereen!

Ik heb al een aantal jaren niets meer geplaatst, maar ik heb het gevoel dat ik niet alles kwijt kan op andere kanalen en media dus bij deze.

Ik zit al een tijdje met een ‘situatie’ dat telkens terug komt. Om een lang verhaal kort te maken heb ik lang een crush gehad op twee jongens (eentje was duidelijk niet genoeg), maar het gebeurde wel niet rond dezelfde tijd. De ene crush ( ik noem hem even B ) leerde ik kennen op een event en we hebben een aantal keer afgesproken bij me thuis om films te kijken. Er is tijdens die verschillende dates nooit iets gebeurd en uiteindelijk is het contact ook wat vervaagd zeg maar. Hij heeft nu ook een vriendin. De andere crush ( ik noem hem even C ) leerde ik kennen via vrienden. Hij weet dat ik op hem val en we hebben nog wel redelijk veel contact met elkaar. Hij is iemand die al veel dates heeft gehad met verschillende meisjes, want hij is zo wat op zoek naar zijn soulmate.

Wat heb ik nu … ik heb zelf ook een vriend, maar ik droom echt heel vaak over deze twee jongens. Terwijl ik hen, vooral B, een beetje probeer te vergeten. Maar elke keer als ik over hen droom gaat het ook redelijk intiem er aan toe en dat helpt niet echt om hen te vergeten en verder te gaan. Hoe zeg ik dit goed? Het verlangen naar hen blijft bij beide en dan wil ik vooral met ze chatten en dingen zeggen die ik eigenlijk niet zou mogen uitspreken …

Please send help! :flushed:

Hey, ik ben nieuw hier, maar blij dat ik deze forum heb gevonden. Ik heb een lastig probleem:
Ik was verliefd op een jongen die me niet leuk vind (hij weet het al) en nu begin ik de jongen die mij haat leuk te vinden. Daarvoor waren we “vijhanden”, maar mijn hart zoekt naar iets anders. Ik weet niet wat ik moet doen.

Ja, ik heb ook een brief geschreven, en het duurde heel lang voor hij antwoorde, maar uitijndelijk shreef hij wel terug. Ik hoop voor jou dat hij iets zal terug sturen:) zeg me als je nieuws hebt

-

-

Als ik jou was zou ik subtiel aan haar vragen hoe ze het tussen jullie verder ziet. Wees vooral eerlijk over je gevoelens. Wat je mannelijke vrienden zeggen zou ik in ieder geval niet doen. Als een jongen mij zomaar vastpakt en kust krijgt hij namelijk een klap voor z’n bakkes en is het tot nooit meer ziens.

Wat @Iroh zegt inderdaad! Niet zomaar kussen, dat schrikt af. Wel zou je bij de volgende wandeling haar hand kunnen pakken, zodat je hand in hand loopt of speels een duwtje geven met de schouder.

Dankjewel voor de tips! Maakt alles al wat gemakkelijker.

Ik weet niet of het zo is, maar mij lijkt het of je in de war bent. Als je steeds denkt aan een partner willen, ga je al snel settelen for less en dat is echt noooit goed. Geef jezelf wat tijd en als je na die tijd nog steeds interesse hebt, ga er dan voor!

hey hey, ik ben nieuw hier.
ik heb sinds 7-11-2020 een relatie (dus morgen een maandje😊)
mijn vriend is suuuuperlief, aardig, knap
maar ik heb hem nog nooit in het echt ontmoet, ik heb hem leren kennen in een christelijke whatsappgroep voor jongeren (ik ben dus christelijk). hij heeft mij eerst geholpen om over mijn ex heen te komen, en vervolgens werden we verliefd😊. we sturen elke dag foto’s naar elkaar en afentoe maken we een filmpje voor elkaar.
ik wil hem alleen duidelijk maken dat ik hem heeeeeel erg graag wil ontmoeten, maar ik weet niet hoe ik dat ‘soepel’ kan doen. iemand tips??

^^Hii, zullen we een keer samen een wandeling maken? Of wil je samen een keer ergens wat gaan drinken? (als de horeca weer open gaat).

Ik heb echt het idee dat mijn vriend en ik steeds meer naar elkaar toe groeien oid. In het begin vonden we elkaar wel leuk, maar wisten we soms niet ergens over te praten en nu gewoon lekker gek doen in elkaars bijzijn zonder schaamte

Tegen wie zei je dit?

Tegen jou!

You loved me when I was hard to love and darling that’s what true love is all about…

Ik kwam vandaag deze quote tegen. Deed me denken aan een meisje dat ik in september heb leren kennen. Na een paar maanden daten zei ze dat ze het druk had voor school, niet meer de dingen kon doen die ze graag deed en dat ze daar heel ongelukkig van werd. Het lag niet aan mij maar ze had wat tijd en ruimte nodig en ze vond het ook moeilijk om zelfs nog als vrienden verder te gaan. Nadat ik deze quote gelezen heb, is het oké om haar op haar verjaardag (ongeveer een maand later) terug te sturen met de vraag hoe het met haar gaat?
Nu al dank jullie wel voor de antwoorden. Dit klinkt hopeloos maar dat ben ik ook. Ik had echt het gevoel dat zij een van de eerste was die mij begreep en dat we een relatie aan het bouwen waren die niet enkel gebaseerd was op seks maar op vertrouwen en elkaar echt leren kennen.
Zou ze toen ze dit gezegd hebben het tegenovergestelde bedoeld hebben? Ik heb op haar bericht gereageerd dat ik het begreep en misschien was dat niet zo’n goed idee. Misschien wou ze net dat ik met haar in gesprek ging. Ik weet het echt niet meer.

Ik had een crush op iemand, maar het was heel lastig om goed contact te krijgen met hem. Hij voelde zich ongemakkelijk bij mij en ik voelde me niet op mijn gemak in de enige omgeving waarin ik hem kon zien. Ik ben uiteindelijk ook gestopt met heengaan omdat ik het gewoon echt niet meer trok. Ik heb hem daarna nog een verjaardagscadeautje per post gestuurd, wat uiteindelijk werd teruggestuurd omdat hij het nooit heeft opgehaald. Ik heb hem nog een kaartje gestuurd met mijn nummer, hij heeft nooit geappt. Ik ben nu zover dat ik wel durf toe te geven dat ik niet meer echt verliefd ben en dat ik heel lang aan een dood paard heb lopen trekken. Hij is wel knap, maar meer niet. :cold_sweat:

Niet citeren

Iemand die ervaring heeft met een lange afstandsrelatie?
Ik vind hem zó leuk maar het is erg moeilijk, niet alleen door de afstand (ander land, meer dan 1000 km van elkaar vandaan), maar ook omdat hij een stuk ouder is en al een aantal jaar klaar is met studeren, terwijl ik nog moet beginnen. Ik hoop echt dat we op de een of andere manier een weg vinden om dit te laten werken.