Hi toestellease

Ik heb dit in het algemene mobieltjes topic geplaatst maar ik krijg geen antwoord, plus het is niet echt over een mobieltje maar een provider/abbo. Ik zal dit topic laten verwijderen als ik antwoord heb!

Ik mag over een paar dagen een nieuwe telefoon. Ik wil heel graag de samsung note II, maar met die Hi toestellease word die veel te duur. (Sowieso is het belachelijk, je betaald zo’n 30 euro per maand extra voor een telefoon die je niet eens mag houden. Ik betaal nu niks extra’s en mag deze telefoon gewoon houden en een nieuwe uitzoeken).

Nouja, toen besloot ik maar te kijken voor een 1 jaar abonnement, want dat heb ik nu al 3 jaar en dat bevalt me gewoon heel goed, ieder jaar een nieuwe telefoon. Maar daar staat dus ook niets goedkoops tussen. Toen ging ik maar bij 2 jaar kijken, maar de enige goedkope vind ik dus alles behalve fijn/mooi/wat ik wil. Ze hebben ook geen LG terwijl ik die graag wil.

Ik wil wel overstappen naar een andere provider, maar dan moet ik nog 4 maanden wachten ofzo, dus ik twijfel een beetje wat ik zal doen.

Heeft er iemand ervaring met die Hi toestellease ofzo? Is het verplicht? Zitten er uberhaupt voordelen aan?

Mijn vriend heeft de HTC One X met toestellease voor 30 euro per maand (eerst 20, daarna 40 dus 30 gemiddeld), en hij hoefde niets bij te betalen voor het toestel zelf. Hij was al wel klant bij Hi dus kon verlengen met korting. Daarvoor moet je bellen, en zeggen dat je korting wilt omdat je een vaste klant bent (en anders ‘ZEKER weten overstapt naar een andere provider!’) :slightly_smiling_face:

En ‘het grote voordeel’ volgens mijn vriend is dat je, als je abonnement afgelopen is, voor een klein prijsje het toestel kunt kopen, 20% van de nieuwprijs ofzo.

hm, vind ik geen voordeel, angezien ik altijd mijn toestel gratis mocht houden, in nu ineens moet inleveren of kopen :’)
denk dat ik maar gewoon over ga stappen, want ineens betaal je bij alle telefoons lease, terwijl sommige eerst gratis waren bij een nieuw abonnement. echt irritant!

Ik mag 4 maanden voor mijn contract is afgelopen mijn abonnement verlengen, als het bij Hi is tenminste. Anders moet ik wachten tot mijn contract is afgelopen, en dat is dus over 4 maanden.

Het abonnement is misschien leuk máár mijn moeder heeft dit ook bij Hi met een toestel Samsung Galaxy Note.
Nou werkelijk het toestel was na 1 maand defect en dan denk je dat zal geen probleem zijn want je hebt een snelle reparatie service van het bedrijf Smartcare wat ingehuurd is door Hi. Nou niet dus wat een drama is er geweest met dat bedrijf en niet 1 kéér maar 3 keer !! De eerste keer was het toestel 2 weken kwijt en allerlei excuses waar het toestel was, toen werd er een nieuw toestel beloofd nou gelukkig maar nee hoor, kregen we een toestel van iemand anders haha echt schandalig. Maar goed zo kan ik wel een heel boek erover schrijven wat voor problemen wij ermee hebben gehad :slightly_smiling_face: Het is een slechte aanbieding qua de snelle reparatie service en zo ook van Hi.

Dus ik zou er nog goed over nadenken …

Ojee… :’) Nou ik denk dat ik maar over ga stappen.

Overigens moet ik er nog bij zeggen! 1 van de chauffeurs gaf ook toe dat wij niet de enige waren met problemen omdat het bedrijf net nieuw was + leasen is ook een nieuw geval. En dan moet je het internet ook maar eens gaan onderzoeken als je intypt SMARTcare haha. De naam is toepasselijk uuurhg :’)

Ik zou zeggen t-mobile! Bevalt me hartstikke goed :slightly_smiling_face:

Mee eens :slightly_smiling_face: Ik gebruik nu al 5 jaar t-mobile. Nooit problemen mee gehad. En mocht je dat belangrijk vinden, bij T-Mobile bestaat onbeperkt internet volgensmij nog wel, terwijl het bij andere providers niet meer onbeperkt is.

Ik raad je aan even bij Telfort te kijken.
Mooie aanbiedingen en zowel Simonly als toestellease.
Kan ingaan wanneer je maar wilt.
Zo heb ik een Simonly van 500 mb, 100 sms en 300 minuten voor 15 euro in de maand. Met een toestellease zal het hooguit een tientje meer worden per maand.

T-mobile is wel goedkoop. Maar ik zal ook eens bij telfort kijken!

T-mobile is niet goedkoop vind ik.
Collega heeft daar een toestellease, 200 sms, 200 mb, geen belminuten voor 30 euro in de maand.
Vergeleken mijn abo, is dat veeeeels te duur.

Mwah ik vind T-Mobile niet heel duur. Je moet gewoon goed letten op aanbiedingen die ze soms hebben en hier goed gebruik van maken.

Ik heb onbeperkt internet, 330 belminuten of 330 smsjes voor 36 euro per maand. En dat is dan met Iphone4. Ik heb toen (1,5 jaar geleden) maar €50 bij hoeven betalen voor mijn telefoon dus ik vind dat niet duur.

Bijna iedereen die ik ken heeft een iPhone abonnement voor €50 per maand.

Klopt qua onbeperkt internet! Want ik heb namelijk 500 MB en dat is bijna altijd voldoende voor mij en zodra het op is wordt mijn internet verlaagd naar 65 kb/s dus internet wordt wat trager maar geen extra kosten. En ik weet bij andere providers dat als het internet op is er extra kosten bijkomen zodra je het internet wel gaat gebruiken. Wat ik ook ideaal vindt bij T-mobile is de app, staat alles duidelijk weergegeven en je kan de factuur meteen downloaden via je telefoon en dat is bv bij Telfort niet zo! En en en je kan punten sparen elke maand, over 2 jaar zit je op een limit dat je bvb musicalkaartjes of andere dingen kan halen daarvan. Succes

Ik heb geen enkel probleem met de Hi toestellease, ik heb mijn iPhone 4s icm een Hi toestellease met 75 minuten, onbeperkt SMS en 1000 MB internet voor gemiddeld 30 euro per maand. Mijn trilfunctie was alleen na twee maanden kapot, dus ik ben naar de winkel gegaan, waar ze me vertelden dat ik de klantenservice moest bellen. Dat heb ik gedaan, ze zouden mijn toestel ophalen, ik zou een leentoestel krijgen en mijn telefoon zou gemaakt worden. Ik kreeg alleen een hele nieuwe iPhone, dus ik was juist blij verrast door deze service.

Onbeperkt internet bestaat niet, je betaalt idd wel voor onbeperkt, maar als je over een bepaald limiet heen zit word je inhetnetsnelheid zo naar beneden gegooit dat je je alleen loopt te irriteren :’)

En bij mij was T-mobile echt niks, viel vaak uit, geen verbinding van internet of normale telefoon verbinding…
Wel, toen mijn toestel kapot was is hij binnen 2weken netjes kosteloos gerepareerd ^^

Ik kom op dit uit:

Per maand> Hi Large (1000 MB), 2 jaar €22,50

75 min + gratis sms €7,50
Hi ToestelLease cat. K
(Apple iPhone 4S 16GB) €27,00
totaal €57,- per maand voor de Iphone 4S

Dat zou kunnen kloppen, maar ik had hem met een aanbieding dat ik sowieso het eerste jaar de helft betaalde, en er was nog een aanbieding om Hi Toestellease in te luiden (ik weet het niet exact meer). Dit was rond mei dit jaar, dus je bent eigenlijk net een halfjaar te laat voor deze aanbieding, maar abonnementen zijn allemaal duur tegenwoordig. En al helemaal in combinatie met een telefoon.

Ik vind Hi verder wel helemaal goed, heb altijd bereik en internet, snel internet. telefoon was 2x kapot en hij was redelijk optijd klaar. Heeft nooit meer dan 2 weken geduurd.