Hexbo

Hoi!

Zijn er meiden die ervaring hebben met de opleiding hexbo?
Ik begin in september aan deze opleiding en ben benieuwd wat jullie er van vinden/vonden.

• Even in het kort wat hexbo inhoudt -

De afkorting hexbo staat voor havo (h) examenklas (ex) en mbo (bo). De opleiding hexbo is een bijzondere vorm van de 2-jarige havo: je sluit namelijk een aantal vakken voor het havodiploma in dit jaar al af. Wanneer je studievoortgang positief is, kun je aan het eind van het jaar naar de examenklas havo om de resterende vakken te volgen en af te sluiten. Wanneer de voortgang niet positief is, kun je naar het mbo op niveau 4. De overstap kan ook tussentijds plaatsvinden als blijkt dat je studievoortgang minimaal is.

Bron: www.Scalda.nl

Up

Helemaal niemand?

Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord

he,
ik ga er dit jaar naar toe, in september.
maar ik snap er niks van eigenlijk. kan iemand me helpen?
liefs

Is dit niet gewoon hetzelfde als vavo? Alleen op vavo heb je dan geen mbo, maar dat gedeelte snap ik ook niet echt? Doe je dan havovakken + mbo-opleiding of wat?

ja dat snap ik dus ook niet, het inderdaad ongeveer hetzelfde als op vavo, alleen ook mbo ofzo ? maar ik zelf doe havo, maar ben door mijn ziekte 4 jaar niet naar school gegaan… vandaar dat ik niet naar vavo mag maar ik snap het verschril niet haha :wink: xx