hevige jeuk HELPHELP

oke, ik heb dit ook al op google opgezocht maar ik kan het echt niet vinden dus ik hoop dat een van jullie antwoord heeft.
ik heb het nu al 3x gehad, dat ik midden in de nacht wakker word met enorme jeuk, over mijn hele lichaam.
mijn hele hoofd word opgezwollen en overal bultjes.
ik heb het vannacht weer gehad en ik vind het nu echt niet meer leuk.
vannacht keek ik op mijn been, en die zat helemaal onder de blaasjes, die komen van het krabben.
ik hoop echt dat jullie weten wat het is, of wat ik eraan kan doen.

xx

rode mieren nest onder je bed ?
nee echt geen idee,
up

oké, hier een paar tips:

-stopt met krabben
-gebruik andere douchegel/bodylotion etc.
-ga naar de dokter.

veel suc6.

Misschien een allergie, of een aanval dat je iets gegeten hebt waar je niet tegen kunt ofzo? Vraag het aan de dokter?

Huisarts!

Dankje, ik heb het hier ook al met m’n ouders over gehad.
ik denk inderdaad dat ik ff naar de dokter ga.
en niet krabben, dat heeft echt geen zin, als ik niet krab is de pijn echt vreselijk.
en dat ik andere douche gel moet heeft ook geen zin want ik heb net een nieuwe.

tijden wanneer ik het had:
vannacht.
gisternacht.
jaar geleden (nacht)

Preies een jaar geleden (Zeg maar zelfde maand)? Misschien ben je dan allergisch voor iets met wat kerst/oud en neiwu te maken heeft? Ik heb vroeger een keer engelenhaar (van dat spul voor in de kerstboom) vastgepakt en toen kreeg ik ook vreselijke jeuk en uitslag overal.

Misschien allergisch voor een (nieuw?) wasmiddel/verzachter die je moeder voor je bed gebruikt? Of heb je het ook overdag?

Je kan mentholgel smeren op de plaatsen waar het echt heel erg is.
Ben je toevallig begonnen of gestopt met medicijnen?

Heb je het alleen als je naar bed gaat? Dan is het misschien verstandig je bed te verschonen en je slaapgoed ook.

Het kan zijn dat je allergisch bent voor het wasmiddel dat gebruikt wordt. Ga thuis even na of je iets anders gebruikt dan normaal. Daar zou het aan kunnen liggen. Dus een deo, lotion, douche, shampoo, wasmiddel of verzachter of wat dan ook eigenlijk…

Als je er last van blijft houden kun je het beste even langs de huisarts.

bedankt allemaal.
ik heb het aan mn moeder gevraagd, en ze gebruikt hetzelfde wasgoed als altijd.

ik denk dat ik gewoon even naar de dokter ga:D

wat voor nieuwe wasgel heb je dan? een andere als normaal?
en inderdaad, misschien iets kerstigs waar je last van hebt?
sterkte… jeuk is zwaar kut…

ga eens naar de huisarts of kijk of je nieuwe shampoo of douchegel bodylotion enz gebruikt. of je bent ergens allergisch voor of vraag het aan je moeder?

bedankt voor al jullie hulp^^

serieus ik ben nu al bang dat het vannacht weer gaat gebeuren omdat ik het nu al 2x achter elkaar heb en dat heb ik nooit ;o

droge heid van de kou ?

ik heb als ik ergens tegen aan ga zitten of ergens op ga liggen met mijn rug dan gaat ie heel erg jeuken. heb ik elke winter :stuck_out_tongue:

Wissel vannacht van bed met je moeder/vader/broer/zus oid om te kijken of het aan je bed ligt of aan jezelf?

deze vind ik wel een goeie, probeer dit is

Ik zou ook gewoon je beddengoed vervangen. Klinkt stom, maar misschien zitten er wel vlooien in ofzo.

@ topicstartster, heb je het vannacht weer gehad?

Eczeem jeukt toch ook verschrikkelijk?
Misschien is dat het wel.
Of heb je een extreem droge huid? -.-
Als het zo blijft ga dan naar de dokter.