Hevig bloeden na Morning After Pil

Hallo meiden,

Ik ben niet aan de pil maar heb laatst na een ‘ongelukje’ een morning after moeten slikken.
Nu, een paar dagen later verlies ik ineens heel veel bloed, nog meer dan als ik ongesteld ben.
Het zou eigenlijk nog ongeveer twee weken moeten duren voor ik ongesteld zou moeten worden.
Herkent iemand dit?
Weet niet echt wat ik ervan moet denken en op internet vind ik ook niks.

dit hoort in seks&zo he…

Maar in een morning after pil zitten echt heel veel hormonen en die zorgen ervoor dat je cyclus in de war kan raken en dat je nu al ongesteld bent, dus het zou goed kunnen.

En ik ben echt een noob op dit gebied, maar dit weet ik wel, maar heb het waarschijnlijk verkeerd omschreven.

Staat er in de bijsluiter ook niets over de bijwerkingen, er zijn ook bijwerkingen die zeer weinig voorkomen :wink: Ik zou het zelf niet weten, als het blijft even de huisarts bellen?

Volgens mij hoort doorbraakbloedingen wel bij de mogeiijke bijwerkingen (?)

oh kijk heb even de bijwerkingen opgezocht:
Misselijkheid (bij 14 tot 24 % van de gebruiksters)
Overgeven (bij 1 tot 5 % van de gebruiksters).
Pijn in de onderbuik, duizeligheid, vermoeidheid en hoofdpijn (bij 14 tot 21 % van de gebruiksters)
Gevoelige borsten (bij 3 tot 17 % van de gebruiksters)
Veranderingen in het patroon van de maandelijkse bloedingen; de menstruatie kan bij sommige vrouwen eerder en bij andere vrouwen later komen (bij 5 tot 20 % van de gebruiksters).

Hmhm, dat wist ik inderdaad.
Vroeg me alleen af waarom het zo veel was ineens.
Had een jaar geleden ofzo ook al eens een MAP gehad, maar toen nergens last van gehad.
Ik kan er denk ik in ieder geval van uitgaan dat ik niet zwanger ben (:
Dankjulliewel!

Had hetzelfde, mn cyclus was na mijn tweede MAP ineens wel verandert: ik was ook gewoon 10 dagen ongesteld en normaal ben ik dat een week.

Altijd de bijsluiter openslaan.

Ja ik herken het, heb precies hetzelfde gehad… Gaat gewoon weer over, en je cyclus gaat daarna gewoon door!
Niets om je zorgen over te maken :wink:

Verplaatst naar Seks & zo.

Ik heb het zelfde gehad, had de morning afterpill genomen. Toen dacht ik dat ik ongesteld werd. (Toen werd ik maar 3 dagen ipv 7 dagen ongesteld) en toen was er een week niks. En toen werd ik weer ongesteld (?)
Dus het is niet vreemd, heb het ook gehad.

Wow, ik dacht gelijk ‘ooooh een miskraam,’ maar dat kan natuurlijk helemaal nog niet na een paar dagen. Het eventuele kindje zou nog niet eens ingenesteld zijn haha

Ik heb zaterdag morgens 2 uur na de seks een morning after pil genomen. Vandaag 4 dagen later word ik plots wakker met wat bloedverlies. Zou dit ook innestelingsbloed kunnen zijn?

Ja dat kan. Sorry hoor maar niemand weet wat er precies gebeurd in jouw lichaam. 95% kans dat je niet zwanger bent.

Dit topic wordt zo waarschijnlijk gesloten omdat het een oud topic is, je volgende vragen kunnen in het ben ik zwanger? Topic.