Het zwarte schaap

Ja ik open een lekker zeik topic, gewoon omdat ik het nodig vind.
Voelen jullie je wel eens het ‘zwarte schaap’ in de familie of in je gezin?
Deel het:

hm ja, i kkrijg overal de schuld van omdat ik zogenaamd nog ‘te richten’ ben -.-

mijn broertje krijgt altijd veel meer voor mijn gevoel, maar soms valt t ook wel mee… maar ik kreeg eerder toen we jong waren wel altijd de schuld als mn broertje en ik ruzie hadden, en dan zag je hem met zo’n lachje kijken :frowning_face: deed ie ook bij mn zus xd

maar nu is t redelijk eerlijk allemaal xd

binnen het gezin voel ik me niet zo… Maar wel binnen de familie. Ik merk gewn dat myn nichten en neven meer met elkaar omgaan en meer geinteresseerd in elkaar zijn. en in mij zijn z edat totaal niet

herkenbaar

Niet binnen het gezin, maar soms wel bij de familie. Ben de jongste, ik ga altijd maar met 2 neefen van mijn leeftijd om en de rest heb ik niet zo veel mee.

haha ook herkenbaar, ik heb allemaal kleine nichtjes, vooral vroeger waren ze irritant! Degene die het dichts bij komt is 2 jaar jonger, die is wel aardig :grin:

Ik ben het zwarte geschaap in het gezin & familie.
Hier is iedereen van de sport & vissen.
En ik heb een hekel aan sporten, en vissen vind ik ergens zielig en ik heb er geen geduld voor. En dan hebben ze foto’s/filmpjes en die moet ik dan altijd zien en bekijken. En ik fotografeer graag en als ik dan dingen laat zien is het, oh dat is gewoon een boom. etc zulke dingen. :’]

Hahah, sorry hier moest ik even om lachen.

En mijn gezin zegt altijd dat ik teveel zeur, maar dat valt heel erg mee.

En ik kan het beter vinden met de familie aan mijn moeder’s kant, omdat daar meer nichtjes en neefjes van mijn leeftijd zijn, maar de familie aan mijn vaders kant vind ik ook heel aardig. En dat meen ik echt.

Fijne reacties hoor, dan weet je dat je niet alleen bent ^-^
Zelf ben ik het binnen de familie vooral en binnen het gezin… Mijn familie is surinaams maar zelf ben ik een halfbloedje. Ik ben een échte hollander, door mijn moeder opgevoed. Ik ben dus heel nuchter en verlegen en ben het liefst alleen. Mijn familie is superdruk en ze kunnen het allemaal goed met elkaar vinden terwijl ik meestal gewoon de hele avond stil en zwijgend op een stoel zit. Ook luistert iedereen dezelfde muziek en hebben ze allemaal een beetje een ‘normale’ stijl, ik wordt vaak door mijn vader en zus op een hele negatieve manier gothic genoemd. Ze weten er totaal niets vanaf (ik zie er nieteens echt goth uit) en ze denken extreem in hokjes. Ik ben gewoon mezelf en ik wil eens dat ze ophouden met druk te maken om wat ik ben.

Ja ik weet het niet anders uit te leggen. Omdat ik graag fotografeer is een boom voor mij niet alleen een boom. Maar zie ik er veel meer in. Als ik hun fotos zie is het bij mij ook allemaal hetzelfde. Maar nee, deze was zoveel kilo of zoveel meter :’]

Lol ik krijg altijd overal de schuld van, maar ik trek me er gewoon niks van aan.

ik zie veel liever een beetje diepgaande foto’s van bomen dan stomme dooie vissen!
ik vind vissen (werkwoord) ook zielig, maar ze zijn wel lekker, maar om t nou als een soort vrijetijds hobby te doen…

Dat herken ik ook heel erg!! dan voel ik me zo kansloos om er in je eentje maar een beetje bij te zitten… En allemaal hebben ze het leuk met elkaar en er is niemand die wat tegen me zegt dan