Het zoveelste topic over een jongen.

En ik open het zoveelste topic over een jongen.
Dit is het probleem.

Ik heb een grote vriendengroep en van die vriendengroep is een jongen nu uit de friendzone gekomen om het zo maar te noemen. Hij heeft gezegd dat hij mij leuk vind en graag meer wil.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Het is echt een super aardige jongen en we hebben altijd leuk contact maar ik heb nooit op die manier naar ons gekeken. Eigenlijk had ik mijzelf voorgenomen om als single naar
Engeland te gaan aangezien ik over 2 maanden voor een jaar naar Engeland vertrek. Ik moet toegeven dat ik wel gevoelens voor hem voel en gisteren had ik ook echt de neiging om hem te zoenen wat ik gelukkig niet heb gedaan, maar als ik nu iets met hem begin dan hebben we over 2 maanden het probleem dat ik weg ga en we hebben nu het probleem, hoe de vriendengroep erop reageert. En dan is er nog het ding bij dat mijn ex in dezelfde vriendengroep zit en hij nog steeds niet over mij heen is. De jongen die nu tegen mij heeft gezegd dat ie mij leuk vind zit 40 uur in de week naast mijn ex op het werk en daar zit hij ook mee.
Eigenlijk weten wij allebei niet wat we willen en wat we moeten doen. Het enige wat we weten is dat we ‘iets’ voelen maar we weten niet zo goed wat we voelen en wat we ermee moeten doen. Hij wil het eigenlijk gewoon proberen maar ik weet het allemaal niet zo zeker. Het probleem is dat als ik nu nee zeg ik nog twee weekenden totaal aan hem vast zit want we gaan met de hele vriendengroep nog op vakantie.

Wie kan mij helpen? Ik snap dat jullie de beslissing niet voor mij kunnen maken maar ik zou wel graag jullie ideeën hierover willen horen.

Het klinkt heel lullig… Maar 2 maanden is heel weinig je gaat het allemaal heel lastig maken als je voor je vertrek nog iets met hem begint. Dan krijg je straks misschien ook problemen in je vriendengroep, terwijl jij ver weg zit. Als je in Engeland bent vergeet je die gevoelens misschien wel weer, en zo niet kun je altijd nog na je jaartje buitenland met hem gaan daten :slightly_smiling_face:

Het is ook lullig voor hem om het zo te doen: maar bij mijn zus werkte het totaal niet: ze begon net een relatie voordat ze een half jaar wegging, en zelfs dat werd een drama. Ik zou de situatie dus goed aan hem uitleggen, en als jullie over een jaar allebei nog single zijn hoeft het ook nooit een ‘gemiste kans’ te zijn en kan je het gewoon alsnog proberen. Het klinkt echt stom, maar uit ervaring kan ik je aanraden om inderdaad single naar Engeland te gaan… En omdat jullie allebei nog helemaal niet zeker zijn van jullie gevoelens lijkt het me gewoon niet verstandig om iets te beginnen. De timing is gewoon heel slecht.

Als je niks met hem neemt:
Je vriendengroep blijft hetzelfde, hij krijgt geen awkward moments met je ex op het werk, jij kan met een gerust hart naar engeland en daar een leuke tijd beleven

Als je iets met hem neemt:
Je vriendengroep kan mss veranderen, het gaat mss kut tussen je ex en hem, je gaat hem missen en hij jou ook als je naar engeland gaat en dat is kut, en verder al het bijkomende gezeik :’) je bent er niet zeker van dus je moet het echt niet doen, want je gevoelens gaan dan mss wel veranderen als je weg bent

oh en sowieso misschien gaan je gevoelens ook wel gewoon weg als je hem een tijd toch niet spreekt

genoeg redenen om het niet te doen