Het zou je vader kunnen zijn..

In mn andere topic sex en zo…wordt ik oud?? is er een sub onderwerp ontstaan:
Meiden die een veel oudere vriend hebben.

Is liefde leeftijdsloos en zou het geen probleem moeten zijn dat een 16 jarige iets met een jongen van bijv 28 heeft??

Of vind je dat het leeftijdsverschil te groot is en dat de minderjarige beschermd moet worden??

een aantal meningen van meiden uit het eerder genoemde topic:

creatoastteef:
een ding wat ik nogsteeds niet begrijp wat 19/20 jarige jongens met 13/14 jarige meisjes moeten?
in mijn vriendenkring zitten jongens van 17 en die moeten er niet aan denken een eerste of tweedeklasser ‘te pakken’.
bah ik vind het altijd zo vies om te horen dat een meisje van 13 met een jongen van 20 gaat tuurlijk er zijn vast uitzonderingen maar over het algemeen echt :nauseated_face:

Miiamore:
Dát vind ik idd ook altijd zo vreemd. Ik ken zo’n meisje van 14 die met iemand van 21 heeft… Ook de vriend van mijn vader kreeg op zn 24e met zijn huidige vrouw, die op dat moment 15 was. Gewoon 9 jaar verschil! Ik snap echt niet dat je iemand die zoveel jonger is aantrekkelijk kan vinden. 2 Jaar oke, maar 9?

An0uk:
Ik snap daar ook niks van, dan zit je allebei in hele andere levenfases.

OpheliaOverdose:
Ik ken 2 mensen van 16 en 35 die wat met elkaar hebben :confused: maar eigelijk sta ik helemaal achter ze . Die van 16 heeft al zoveel mee gemaakt in der leven ze is gewoon een volwassenen , en die gozer is gewoon nog bestwel jong van geest . Ze zijn echt serieus verliefd , en hij zegt ook tegen haar als je kinderen wil dan moet je naar iemand anders. en meer van dat soort eerlijke dingen , hij wenst haar gewoon het beste toe ookal is dat niet het best dan voor hem maar zei kan niet zonder hem. Weinig mensen weten het ook dat ze wat hebben…

Van mij mogen mensen doen wat ze willen, ik vind het alleen nogal apart [wat hierboven dus ook al staat] Als de minderjarige weet wat hij/zij doet, dan is er geen bescherming nodig. Natuurlijk wel als het een leraar-leerling relatie betreft, maar daarvoor is al bescherming.

[b][i]ik denk dat het er vooral aan ligt hoe oud je bent in je geestelijke ontwikkeling. ik ken meiden van 14 die echt nog kindjes zijn, maar ik ken ook meiden van 14 die minstens zo volwassen zijn als mij.

toch cind ik meer dan 10 jaar wel een heel groot verschil… maarja, liefde kent geen grenzen toch?[/i][/b]

haha ik ben gequote, mijn mening staat er al.
en zoals opov (opeliaovrdosenogwat) zegt er zijn uitzonderingen.

Ik vind 5 à 6 jaar het maximum. Ik snap zelf ook nooit wat oudere jongens met jongere meisjes moeten, ik moet er niet aan denken om bijv. met een 11jarige jongen te gaan =O. Maarja, voor jongens is dat blijkbaar niet zo’n probleem. En ik vind het niet erg, want ik vind oudere jongens leuker dan van m’n eigen leeftijd =).
Maar het ligt vooral aan de jongen zelf. Als je echt verliefd op elkaar bent, kun je er niks aan doen. En tenzij het echt onacceptabel is, kun je het in een relatie altijd proberen. Welke problemen het meegeeft zie je dan wel weer.

Anders open je eventjes duizend topics… doe es niet zo irritant zeg :relieved:

Wow toast onze meningen zijn zo cool dat we gequote zijn :grinning:

Leeftijd maakt niks uit, het gaat om de geestelijke afstand.

Maar als je op die leeftijd met een minderjarig iemand hebt, komt bij wel heel wanhopig over :'3

Ik zou als ik nog 16 totaal geen overeenkomst hebben met zo iemand.
Iemand van 28 is klaar met school, heeft een baan, denkt misschien al aan samenwonen/trouwen, kinderen, betaald belasting etc.

Het hangt er van af vind’k.
mijn persoonlijke limiet is zo iets van 3-4 jaar ouder.
maar ik snap niet wat kerels van 20 kunnen zien in een 13-14 jarig meisje…

[quote author=creatoastteef link=topic=116978.msg[quote author=Vo0do0 link=topic=116978.msg[quote author=Vo0do0 link=topic=116978.msg3450032#msg3450032 date=1236280219]#msg[quote author=Vo0do0 link=topic=116978.msg3450032#msg3450032 date=1236280219] date=1236280219]#msg[quote author=Vo0do0 link=topic=116978.msg[quote author=Vo0do0 link=topic=116978.msg3450032#msg3450032 date=1236280219]#msg

[quote author=creatoastteef link=topic=116978.msg[quote author=Vo0do0 link=topic=116978.msg[quote author=Vo0do0 link=topic=116978.msg3450032#msg3450032 date=1236280219]#msg[quote author=Vo0do0 link=topic=116978.msg3450032#msg3450032 date=1236280219] date=1236280219]#msg[quote author=Vo0do0 link=topic=116978.msg[quote author=Vo0do0 link=topic=116978.msg3450032#msg3450032 date=1236280219]#msg

hahah ja ja zo zie je maar “jouw mening telt!” -en dat dan met de stem van Balkenenden- hihi :laughing:

wij zijn gewoon cool opov

ik vind iemand van 15 met iemand van 20 raar klinken.
maar 24 en iemand van 29 klinkt weer heel normaal. ik denk dat het niet aan het leeftijdsverschilligt, maar aan de leeftijden zelf.
(:

Blijkbaar is er behoefte aan, anders zou er niet zo snel en veel in gereageerd worden. Als ik zou denken dat het niets zou toevoegen zou ik er geen nieuw topic over openen…

PS denk dat dit soort opmerkingen meer van toepassing zijn op het 100e topic met de titel: help ik heb droog haar geef me tips, want ik snap de zoekfunctie niet!!

denk dat je zoiets pas kan begrijpen als het je overkomt…
zoiets plan je niet, dat overkomt je

mn zus had op haar 13e ook een vriend van 20
en zijn toch 7jaar lang samen geweest.

en tussen mijn ouders zit ook een leeftijds verschil van 9jaar

Daar heb je gelijk in! :wink:

ik vind dat het moeten mogen kunnen;) Ik denk dat de meeste meisjes van tegenwoordig echt wel weten wat voor dingen oudere mannen kunnen doen…

Het is niet iets waar je even koel over kunt discussiëren. Ik heb zelf ook iets met een jongen die 3/4 jaar ouder is. Heb hem ontmoet toen ik 13/14 was en hij was toen ongeveer 18 jaar. Nu ben ik 15 en hij 19 en we zijn nog steeds hartstikke verliefd op elkaar. Als ik hem niet had ontmoet, had ik zeker gezegd dat een leeftijdsverschil de relatie niet altijd ten goede komt, maar nu ik weet hoe het kan zijn en hoe het voelt, vind ik dat een verschil in leeftijd geen probleem is. Als twee personen echt van elkaar houden, maakt het getal ook niet meer uit.

Ik vind jouw signature eigenlijk wel heel erg droog XD.