het zijn verschrikkelijke mensen!

[b]ok, bereid je voor, waarschijnlijk lang verhaal.

Ik had een tijdje geleden een advertentie dat ik wilde oppassen op marktplaats gezet. Nou had daar van de week iemand op gereageer en ik ging vanochtend kennis maken. en het was verschrikkelijk.
Ik kom daar binnen en zeg: ‘nou, ik was wel een beetje verdwaald hoor! ik was voorbij jullie huis gefietst!’ die man heel nors: ‘ja daar kan ik ook niks aan doen.’
gewoon heel onaardig. En toen zaten we in de woonkamer te wachten op de vrouw die nog aan het douchen was, en ze wonen een beetje afgelegen dus hij zegt:’ Ja, ik wil je als we terug zijn van uitgaan ofzo dan wel thuis brengen, maar ik ben meestal ladderzat dus dat lijkt me geen goed idee’.
Dus toen had ik al zoiets van okeee. wat is dit? En toen kwam die vrouw zegt ze tegen die man: Heb je alles al gevraagd? zegt ie: ‘Ja, we konden elkaar moeilijk een kwartier lang alleen aanstaren, want dat hadden we al 5 minuten gedaan.’ Wat helemaal niet waar was! Hij gedroeg zich zo arrogant! En toen hadden we dus een afspraak gemaakt dat ik dinsdag aanstaande zou oppassen en toen moesten ze boodschappen gaan doen dus ik werd het huis uit gewerkt, die vrouw zei geen eens gedag en die man die zei: ‘Je weet waar de uitgang is.’
Moest ik het gewoon maar uitzoeken!
Ik had er gewoon echt een slecht gevoel bij en zie het totaal niet zitten om daar op te passen.
Ik wil ze nu een mail sturen om dat te zeggen, maar hoe moet ik dat in godsnaam zeggen?
Ik kan moeilijk zeggen: he, vrienden. jullie zijn creepy, zoek het uit. laats.
dus hebben jullie een idee?

xx[/b]

ik zou ze het gewoon eerlijk zeggen, ik bedoel je kent die mensen niet eens hun horen zich eigenlijk eerst voor te stellen. slaapt dat kind trouwens als je oppast? wel erg raar hoe ze doen ja.

Ik zou ze hetzelfde behandelen >:-)

Hee, ehh… nou het zit dus zo
ik mag jullie niet
jullie zijn alcoholisten, met nog een vreselijke attitude ook
dus.
bekijk het maar.

Wat vreemd? Stuur ze gewoon een mail met daarin dat je al ander werk ofzo hebt gevonden.

Je ziet ze waarschijnlijk toch nooit meer, dus zoveel maakt het ook niet uit :slightly_smiling_face: Ik zou wel beleefder vinden om ze te bellen, maar ik zou dat zelf ook wel eng vinden.
Maar je kan toch iets zeggen als ‘ik voelde me niet zo prettig bij jullie en om die reden heb ik besloten om toch niet te gaan oppassen’

toen ik wou stopen met opassen durfde ik het niet tegen die mensen te zeggen dus liet ik mijn moeder bellen :cold_sweat:

oke dit klinkt heel dom maar dat kan je ook doen

Heb je die kinderen wel ontmoet eigenlijk?
Toen ik voor het eerst zou gaan oppassen (oke wel bij mensen die een paar huizen verderop wonen) kwam ik ook een keertje langs om kennis te maken, maar ook vooral zodat de kinderen zouden weten wie ik was enzo, want die zouden natuurlijk met mij opgescheept zitten.
Straks zijn het ineens hele vervelende kinderen ofzo :stuck_out_tongue:

Ik zou als ik jou was een mail sturen met dat het je toch niet zo verstandig lijkt. Want ze wonen toch wel erg ver bij je vandaan. Of je kunt gewoon zeggen dat je vond dat het niet zo goed tussen jullie klikte, dat je er niet zo’n goed gevoel bij had of iets dergelijks.

[b]ja die kinderen waren er wel, maar die zeiden niks tegen me en begonnen te roepen dat ze het niet leuk vonden als ik kwam.
ik heb alleen hun email, dus bellen kan gelukkig uberhaupt niet :slightly_smiling_face:
ik stuur zow el een mailtje…
is dit goed?:

Hallo Silvia (zo heet die vrouw),

Ik heb er nog eens goed over na gedacht en ik heb besloten dat ik ervan af zie.
Het spijt me.

mvg,

kan dat?[/b]

asl ik jou was zou ik zo beleefd mogelijk ook zeggen waarom niet… misschien was er een reden?

en anders zou ik er een leugen ingooien dat het bijv. van je moeder niet mag omdat het zo ver weg is ofzo…

Het is misschien wel aardig om er een reden bij te zetten. Als die kinderen riepen dat ze het niet leuk vonden dat je kwam, kun je dat als reden geven.

ja dat kan best, zo zou ik het iig doen

misschien kun je de reden er nog bij zetten ofzo, dan snappen ze het in ieder geval. Want waarschijnlijk weten hun niet eens dat hun verkeerd zaten, omdat ze nou eenmaal “zo zijn”.
Zeg dat je je erg ongemakkelijk erbij voelde, of dat er [zoals volgens mij ergens hierboven al werd gezegd] geen klik was :slightly_smiling_face:
succes!

verstuurd.
ik ben echt bang voor wat ze terug sturen. Als ze dan om een reden vragen zal ik dan gewoon zeggen dat ik het op basis van de kennismaking heb besloten…
Dan snappen ze het wel toch?

Misschien is het wel gewoon jouw interpretatie en hadden ze net ruzie gehad (voordat jij binnen kwam).

‘Hallo! Omdat ik teveel aanvragen binnen heb gehad, heb ik een keuze moeten maken. Helaas kan ik niet oppassen. Adios.’

In zo’n situaties kan je wel met een excuus komen. Teveel schoolwerk, slechte punten,…

Trek je niets aan wat ze ervan denken, je ziet die mensen toch niet meer.

goed dat je die mail hebt gestuurd.
Beter wees jij nu gewoon eventjes verrot voor die mensen, anders moet jij telkens met tegenzin oppassen.
En als die kinderen zeggen dat ze jou niet wouden, gaan ze je express dwars zitten.
Is ook niet echt een pretje.

Ja, dat is een goede reden en waarschijnlijk zie je ze toch nooit meer dus ben je ook van ze af, haha.

Je hoeft helemaal niet bang te zijn, je ziet die lui toch nooit meer (:

ik zou gewoon eerlijk zeggen hoe ik over ze denk. (ookal zou mijn mams dat niet goedkeuren)

Wat een tuig.