Het word me allemaal teveel

Heey hoii,

Ik moet even klagen sorry. Ik ben de laatste maanden onwijs druk met school en alles er om heen. Het kost me al mn energie. Ik moet samenwerken met een hele leuke meid, alleen haar inzet is niet echt op het niveau wat ik graag zou willen zien. Ik ben pietje precies en erger me dood aan het feit dat ik al onze verslagen ongeveer maak en verbeter (ze struikelt vanzelf denk ik dan). Een maand geleden ben ik geopereerd en dat is verder goed gegaan alleen het herstel en de bijkomende ellende zorgt er nu voor dat ik eigenlijk helemaal op ben. Ik heb morgen mijn laatste toetsweek en dan ga ik op stage. Allemaal ontzettend leuk en leerzaam. Omdat het herstel niet goed gaat loop ik achter met leren en ben ik bang dat ik het allemaal niet ga redden. :heart_eyes_cat: Ik maak nu 3 verslagen, leer voor 5 toetsen en bereid me ondertussen ook nog voor op stage …en ik heb een vriend die zo nu en dan ook wat aandacht wil :grinning_face_with_smiling_eyes: (geintje hoor, hij is een schatje) Al met al sta ik nu op omvallen terwijl ik er niks aan kan doen dat het allemaal zo gelopen is…
Sorry voor mijn geklaag en gezeur maar is er iemand die tips heeft of handige dingen waardoor het leren iets makkelijker gaat (ik studeer verpleegkunde)

Groetjesss :smiling_face_with_three_hearts:

Tja, ik herken het wel dat je zo moe bent van alles maar het enige wat je nu kan doen is rust nemen. Ik weet niet in hoeverre je de tentamens/verslagen kan uitstellen met eventueel een regeling met de docenten? Anders zou je dat eens kunnen proberen.

Morgen heb ik de eerste. Ik heb het met mijn docent erover gehad en die zei dat als het teveel werd ik contact op moest nemen met de examencommissie. Maar tegen de tijd dat dat allemaal rond is, ben je zo een maand verder en dat ik iets of wat aan de te late kant helaas. Ik probeer wel te rusten maar dat lukt me niet, als ik weet dat ik iets moet doen dan moet ik dat doen anders ga ik me heel ellendig voelen…

Ik zou gelijk contact opnemen met je docent en naar de examencommissie gaan. Ja, het duurt even voordat het rond is, maar je 3x in de rondte werken lijkt mij in jouw situatie ook niet goed. Vergeet niet jij en jouw gezondheid zijn VEEL belangrijker dan je studie. Ik neem aan dat ze echt wel iets kunnen regelen waardoor je het later alsnog kan ik halen.

sterkte :flushed:

Ja dat mijn gezondheid belangrijk is roept iedereen maar school stopt niet ff zodat ik aan kan sterken. Ik kan wel de toetsen later maken maar dan moet ik onder mijn zware stage ook nog gaan leren voor de toetsen…ik weet niet goed wat ik nu doen moet

Heb net mijn docent gemaild en ze zei dat we er nu niet veel meer aan kunnen doen en dat ik niet zo eigenwijs moest zijn en dan maar door te gaan met alles terwijl ik moet uitrusten en als ik het niet haal dan was het jammer dan en moest ik alles na mijn stage maar gaan herkansen…

Je gezondheid is het belangrijkste! Wat gebeurt er als je het niet haalt? Een jaartje vertraging? Dat is natuurlijk vervelend, maar als je erover nadenkt ook geen ramp. Probeer de rust te nemen die je nodig hebt, voordat je straks een burn-out krijgt, want dan ben je verder van huis. Heel veel sterkte in ieder geval.

Dan haal ik mijn propedeuse niet en ik ben er dit jaar ingekomen zeg maar omdat er toevallig geen loting op zat dus als ik het niet haal dan moet ik er een jaar tussenuit en hopen dat ik daarna ingeloot wordt…en dat is het ergste wat ik me kan indenken omdat dit is wat ik echt wil zeg maar

Even klagen werkt misschien wel. Schrijf op wat je allemaal voor school moet doen en werk er elke dag een beetje aan. Dan heb je meer overzicht en rust. Betreft het samenwerken is communicatie heel belangrijk en ik zou haar deel niet verbeteren

Ja ik heb al een planning gemaakt maar ik heb echt te weinig aan 24 uur in een dag…

Dit snap ik even niet. Als je eenmaal bent begonnen aan een studie ben je binnen, dus als je niet al je punten haalt in een jaar dan ga je gewoon door naar het 2e jaar en moet je dan die dingen van het eerste jaar herkansen.
Of is het bij jou zo dat je perse je propedeuse moet halen in 1 jaar? Hoe dan ook lijkt me dat je wel een geldige reden hebt en het lijkt me sterk dat je dan van de opleiding af moet.

Ik zou nu in ieder geval gaan leren ipv op girlscene zitten, doe je best en meer kun je niet doen!

Uren achter elkaar leren heeft ook geen zin :no_good_woman:

Ja je hoeft toch niet perse alles te halen? Anders maak je je verslagen en de tentamens die je perse moet halen om verder te kunnen zodat je de bsa norm hebt gehaald. Verslagen maken komst mij in ieder geval altijd minder energie dus is makkelijker te doen. Zorg er ook voor dat je echt voldoende slaap krijgt en dat je het weekend voor je stage begint helemaal niks, maar dan ook echt niks, gaat doet om uit te kunnen rusten en voor te bereiden.

Nee dat klopt. 54 punten nodig om over te gaan en 60 is je propedeuse. Stage is al 14 punten en komende toetsweek ook zoiets of meer. Ik probeer 8 uur per dag sws te slapen

Ik zou zeggen: pluk de dag (carpe diem) :wink:.
Kost je het jou ook veel tijd en energie omdat je alles perfect wil doen?

Hahaha
Ja ik ben te perfectionistisch. Ik leer liever alles letterlijk dan de hoofdzakelijke info zeg maar. Ik kijk een verslag 10x door en alles moet recht,gelijk en goed zijn… :flushed: