Hét wondermiddel (geen reclame haha, voor mensen met milde acne)

Hey guys

Background (skip dit als je geen achtergrond verhaal wilt)
zoals iedereen heb ik last (gehad) van acne. Ik heb veel huis- tuin- en keuken middeltjes geprobeerd die voor geen meter werken. Laatst (2 maanden geleden) zoveel last gehad van onzekerheden dat ik met mijn moeder naar de huisarts ben geweest. Geconstateerd met “milde” acne. Als ik het zelf zou beschrijven waren het allemaal huidskleurige bultjes op alleen het midden van mijn voorhoofd, de rest van mijn huid is altijd heel egaal geweest met af en toe een puistje.

Uitleg:
Hij zij dat er een aantal stappen waren en wilde me als eerste die verrekte benzoylperoxide voorschrijven. Omdat ik niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen ben, had ik deze al met een redelijk percentage erin gebruikt (zonder recept).
(als je dus minder dan milde acne hebt, zou ik hier mee beginnen)

De tweede stap was Duac acne gel. MAN HALLELUJAH. Dit is op recept verkrijgbaar, dus ik kon het pas na het weekend (cause het was vrijdag) ophalen. Ik begon op maandag en had het hele weekend tijd om reviews op te zoeken. Op acne.org bijvoorbeeld, heb ik vooral heel veel positieve reviews gezien. Toch verwachtte ik er niet teveel van. Ik heb dit spul zo’n 6 weken gebruikt, trouw mét een dag en nacht crème omdat het heel uitdrogend is, maar het heeft mijn acne helemaal laten verdwijnen. Ik begon pas na 1 à 2 weken verschil te zien, maar het was het waard. Het is wel zo dat na 2 maanden de stof in tube uitgewerkt is, dus moet je een nieuwe tube halen. Maar als het goed is is dat niet nodig.

Dit zijn puur mijn ervaringen en als je ergere acne hebt, zou ik eerst naar de huisarts gaan voordat je dit probeert. Je zit wss in de puberteit en iedereen zijn huid is anders. Ik denk alleen wel dat iemand met milde acne hier veel baat bij heeft!

Voordelen:

• 11,45 euro, redelijk goedkoop
  • werkt heeeeel goed

Nadelen:

• alleen op recept verkrijgbaar
  • droogt uit

Ah, dankje voor het delen, ik heb zelf ook last van acne nu en ik probeer nog een middeltje met antibiotica. Hopelijk slaat deze aan, anders kan ik dit middel zeker overwegen

Het is echt geen wondermiddel hoor, maar ik ben blij dat het goed werkt voor je^^