Het wonder dat citroensap heet!

Sorry voor de geeky titel maar ik wist niks beters. Een tijdje geleden las ik dat puur citroensap goed zou zijn voor je huid. Ik keek op makeupalley en zag inderdaad dat veel vrouwen het gebruiken en goeie resultaten boekten. Ik heb het ondertussen zelf 3 weken gebruikt en wow! Mijn huid is echt véééél gaver, acnélittekentjes van vroeger zijn erg vervaagt en mn porieen zijn kleiner! echt wow! Ik heb ook minder last van puistjes. Als ik vergelijk met alle dure middeltjes die ik al geprobeerd heb ging dit tien keer beter! Na 1 week zag ik al wat resultaat en na 2 weken was ik echt helemaal verbaasd! Ik zou zeggen probeer het gewoon. (wel niet aan te raden voor hele droge huid en gevoelige huid, maar voor normale huid, gecombineerd en vet is er normaal geen probleem!)

Hoe ik het doe:

de ene dag doe ik na het wassen van mijn gezicht 's avonds gwn wat puur citroensap in mijn handpalm en dan wrijf ik dat gwn over mijn gezicht (pas op voor je ogen!). dan laat ik het gwn zo voor die nacht. de volgende dag gebruik ik beetje citroensap vermengd met wat water op een wattenschijfje en gebruik ik het als lotion. Je kan proberen elke dag puur citroensap te smeren maar dat hangt af van de gevoeligheid van je huid.

Doe het wel alleen savonds want anders ben je gevoeliger voor de zon als je het overdag gebruikt! Het is ook niet goed het té vaak te smeren want de reden dat het zo goed helpt tegen littekentjes enzo is omdat er veel fruitzuren in citroensap zitten. 1 keer in de 1-2 dagen kan geen kwaad maar als je te vaak smeert kan het gaan irriteren.

En je neemt trouwens best “vers” citroensap, niet zo uit een flesje van de supermarkt want daar zitten een hoop bewaarmiddelen in.

Niet overtuigd? http://makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=95335/Lemon_Juice/Unlisted_Brand/Treatments (voor de een of andere reden krijg ik deze url er niet helemaal tegoei op, wrs omdat je ingelogd moet zijn, maar als je naar makeupalley gaat en “lemon juice” bij search doet heb je het zo!)

Ik heb trouwens ook veel over de “oil cleansing treatment” zitten lezen, die ben ik nu ook probeer… als die werkt laat ik ook wel wat weten :wink: http://www.theoilcleansingmethod.com/ (gebruik dat nu 4 dagen en mn huid is wel lekker zacht!)

hopelijk hebben jullie hier wat aan, als jullie vragen hebben hoor ik het wel! xx

oke handig! ga ik zeker proberen, alleen even kijken of ik citroen in huis heb (:

extra tip: zelfs met een halve citroen doe je wel een tijdje als je gewoon je gezicht doet. (ik toch een keer of 3) beste is dat je een klein flesje ofzo dat je kan afsluiten of een potje of god weet wat bij de hand houdt en daar de rest van het sap in uitknijpt. dat kan je nog wel paar dagen gebruiken voor het niet meer goed is. zo moet je niet té veel citroenen opsmossen :wink:

Daar wordt je huid van droog. Ik begin er niet aan. Ik heb ook geen last van puistjes ofzo.

daar was ik ook bang voor eerst maar bij mij valt dat heel goed mee! dagcrème smeren en niet té vaak puur sap gebruiken en dna heb je er geen last van.

Ik heb zelf een hele droge huid. Dus ik begin er echt niet aan & zoals ik boven al zei ik heb geen last van puistjes.

Zonder water erbij zou ik het toch niet gebruiken, aangezien citroen ook een blekende werking heeft.

ah ja, ik zeg er ook zelf bij niet doen als je droge of gevoelige huid hebt he :wink:

Ja, ik heb zelf ook een droge huid, dus mij zie je het niet zo snel gebruiken.
x

Ik heb best wel een droge huid nu, maar ik denk dat ik het toch een keer ga proberen, omdat ik ook veel acnélittekens heb…

ik ben het wonder dat citroensap heet :grinning:

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Hihi

je kan ook als het ingetrokken is gwn een goeie nachtcrème smeren. dat kan volgens mij geen kwaad voor de werking.

het bleekt heel erg. dus al je bruin gaat van je gezicht af.

Het bleekt je haar ook,
dus ik vraag me af wat het nog meer met je gezicht doet o.O

ik heb van mezelf een goede huid alleen best droog.
dus ik ga dit niet doen.

maar wel echt bedankt voor de tip!

Oeeehhh… dat ga ik zeker weten uitproberen!

van dat bleken: ik gebruik het nu al een tijdje en ik ben niets van mn kleur verloren! volgens mij moet je het daar dus niet voor laten want ik merk daar echt niets van.

hmm miss ga ik het proberen :slightly_smiling_face: