Het WK voetbal moet afgeschaft worden [DISCUSSIE]

Om de vier jaar wordt er het WK voetbal gehouden. Heel Nederland kleurt oranje en man en vrouw staan met vrienden en familie voor de tv als een gek het Nederlands elftal toe te juichen. Het klinkt allemaal wel heel gezellig, dat hele wk. Maar weten we ook wat er allemaal achter zit? Vooral dit jaar, in Brazilië zijn er veel lugubere dingen aan het licht gekomen. Wijken zouden weggehaald zijn om plaats te maken voor voetbal stadions. Brazilië doet er alles aan om de armoede in het land te verbergen, dat was al aardig snel duidelijk. En hoe zat dat nou met de straatkinderen?

Het geld wat Brazilië in het WK gestopt heeft, hadden ze toch veel beter kunnen gebruiken voor het opknappen van wijken, om de armoede tegen te gaan? Brazilië staat ook wel bekend om het aantal jonge meisjes die op 12 jarige leeftijd al hun lichaam verkopen. Dit kan dit land toch veel beter tegen gaan in plaats van het geld vergooien in een potje voetbal?

thanks

Ik vind niet perse dat het WK afgeschaft moet worden al zou ik er geen problemen mee hebben maar heel dat voetbal is overrated. Al die miljoenen die betaald worden voor spelers, slaat nergens op. Ik ben ook niet nationalistisch ingesteld ofzo maar het is toch leuker als je eigen land speelt voor jou en niet spelers die je gekocht hebt in andere landen?

ik vind het wel leuk om naar te kijkenn, hoeft van mij niet afgeschaft te worden

Zelf kijk ik wel het WK. Ik vind het ook heel gezellig maar de pret gaat er toch wel aardig vanaf als je leest wat er achter de schermen allemaal gaande is. Ja, het WK is leuk, maar hou het in een land waar de boel wel goed voor elkaar is. De inwoners zouden er niet onder moeten lijden.

Ja dit.
Of maak gewoon 1 sportstad waar alle sportevenementen elke keer georganiseerd worden.

Ik heb er geen problemen mee als het georganiseerd wordt in een goed ontwikkeld land, maar als er allemaal lugubere dingen gebeuren achter de schermen denk ik dat het niet zo deur kan gaan.

Brussel kan toch ook gewoon?
En anders gewoon per continent? Maar in ieder geval niet in landen als Oekraïne, Zuid Afrika of Brazilië. En ik vind het sowieso onzin als landen waar het WK/EK/OS etc. dikke stadions bouwen terwijl ze zelf al ergens een goed stadion hebben te staan. Misschien nog ergens het 1 en ander rechtzetten, maar dat hoeft je dus geen miljarden/dik in de miljoenen te gaan kosten. En al helemaal als het stadion na zo’n evenement toch ergens staat weg te rotten.
Ik denk dat als hier beter over nagedacht wordt door de FIFA dat het voetbal zoveel mooier kan worden, want nu is het in mijn ogen echt prut.
En ik heb nog wel meer dingen waar ik over kan gaan zeuren.
Daarnaast kan voetbal nog heel wat leren van hoe andere sporten het doen zoals hockey bijvoorbeeld.
Sorry voor het onsamenhangende verhaal.

Ik vind dat het niet afgeschaft moet worden, maar op 1 plaats elke 4 jaar en niet altijd in een ander land. Dat is ook mogelijk bij tennis bijvoorbeeld, dus waarom dan niet bij voetbal?

Ik kijk ook heeel graag, maar als het enkel kan zoals nu, dan liever niet. Mijn plezier is geen duizenden mensenlevens waard.

Ik snap de ophef, maar ik vind niet dat het WK afgeschaft moet worden. Ik zou het idd wel beter vinden als het alleen in welvarende landen plaatsvindt.

Je moet een paspoort hebben van dat land om daarvoor mee te spelen, dus je kunt niet overal even wat spelers wegkopen :’)

oh dat wist ik niet excuses moi, zegt al genoeg over hoeveel ik van voetbal weet.

Ik vind zeker niet dat het afgeschaft moet worden, Brazilië had de stadions gewoon moeten bouwen op plekken waar geen wijken in de weg stonden, en ze moeten niet willen verbergen dat er veel arme mensen leven in brazilië.

Ik denk dat hier heel veel discussie bij komt kijken.

Overigens vind ik ook dat FIFA strengere regels moet stellen voor deze evenementen.

nee dan kan je elk wk afschaffen dan kan je de olympische spelen ook afschaffen

Ik bedoelde meer dat Brussel ook kan binnen de EU. Niet dat Brussel een sportstad moet worden.

Ja, maar dat is het nu ook.

Ik denk uiteindelijk toch dat je gewoon niet in landen moet organiseren waar ze het niet kunnen veroorloven.
Maar als je het dan in een welvarend land houdt dan ook bestaand stadion (als dat er is) gebruiken en niet opeens iets heel nieuws bouwen. Tenzij daar een goede reden voor is.