Het ''Wij leren ons zelf Spaans topic!''

Ik denk dat er meerdere meiden Spaans willen leren toch? Mij lijkt het dus handig om samen hier Spaans te leren. Of in ieder geval leuke woordjes/zinnen te plaatsen, zodat een ander daar van leert!

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS4X5kDIWf1FOZFHmk2DFXYT_ApQCt37OGzZWmJFlLJBwe4_LdR0w

Wie doet er mee? :slightly_smiling_face:

Deelnemers
Naam: Fortune
Leeftijd: 15.
Ervaring: heb geen ervaring met de Spaanse taal, maar zou het leuk vinden om te leren.

Naam: Magnifique
leeftijd: 15
Ervaring: Ik kan nog helemaal geen spaans, maar ik vindt het wel een hele mooie taal en daarom wil ik het graag leren.

Naam: Ashley (Inutile)
Leeftijd: 16
Ervaring: helemaal geen haha, maar een poging doen om het te leren is altijd leuk toch.

Naam: Esther (swiftst0ne)
Leeftijd: 14
Ervaring: Ik heb ooit één lesje gedaan op duolingo.com, verder niks, haha :slightly_smiling_face:

Naam: Inez (MiAncla)
Leeftijd: 15
Ervaring: mijn moeder is Spaans en ik versta grotendeels alles, maar ik kan zelf niet echt schrijven (mijn grammatica klopt van geen kant/zinsopbouw etc) en spreken.

Naam: naturaltouch
Leeftijd: 17
Ervaring: 2 uur per week Spaans op school sinds dit jaar, niveau is nog wel beginner, wij leren het op school op A2 niveau en uiteindelijk tot B1 geloof ik.

Naam: Eva
Ervaring: Geen. Wel Frans, Latijn en Grieks

Naam: Sarah (Rascacielo)
Leeftijd:13
Ervarng: Ik heb een half jaar versterkt Spaans op schol gedaan nu kan ik alleen nog de basis maar ik ben veel vergeten

Naam: Anne
Ervaring: Geen, alleen met Frans

Naam: Tess (Wormstache)
Leeftijd: 18
Ervaring: Geen, ik pak wel snel talen op zo spreek ik Engels en deels Japans.

Naam: Irene (thegoodlife)
Ervaring: Helemaal geen. Ik kan wel een beetje Italiaans, en dat lijkt er redelijk op, dus misschien komt het van pas haha.

Naam: Gaudium
Leeftijd: 19
Ervaring: heb van m’n 9e tot m’n 11e Spaans gehad, maar ben alles weer vergeten jammer genoeg

Naam : Nienke
Leeftijd : 13 jaar
Ervaring : Mijn moeder is spaans dus ik ben half spaans en ik ga elk jaar naar Spanje. En in Spanje praat ik spaans tegen me familie (want die kunnen geen nederlands) .

Naam: Dahnee
Ervaring: Drie weken Spaans gehad op school.

Naam: Shárel (TARTAARSAUS)
Ervaring: geen ervaring met Spaans

Naam: LOVEME
Ervaring: op school maar kan het niet zo goed

Naam: Demi
Ervaring: bijna geen. wel al 8 keer op vakantie geweest in spanje en ga dit jaar weer dus wil het wel graag leren. ik kan wel hallo zeggen hahahaha!

Ervaring: Ik heb Spaans op school maar dat is waardeloos, maar omdat ik ga stage lopen in Spanje heb ik een taal boekje aangeschaft waar ik nu in leer!

Succes.

Leuk! Ik doe niet mee, want ik leer al spaans op school. Maar als dat niet zo was zou ik me inschrijven!

Oeh ik doe mee, ik vind het altijd erg leuk om andere talen te leren! :slightly_smiling_face:

Naam: gewoon bij gebruikersnaam aanspreken.
Leeftijd: 15.
Ervaring: heb geen ervaring met de Spaanse taal, maar zou het leuk vinden om te leren.

Naam: Magnifique
leeftijd: 15
Ervaring: Ik kan nog helemaal geen spaans, maar ik vindt het wel een hele mooie taal en daarom wil ik het graag leren.

Naam: Ashley
Ervaring: helemaal geen haha, maar een poging doen om het te leren is altijd leuk toch.

Ik doe mee!
Naam: Esther
Ervaring: Ik heb ooit één lesje gedaan op duolingo.com, verder niks, haha :slightly_smiling_face:

Ik heb spaans op school, wel een leuk idee!

Ach als jullie hier ooit een vraag hebben waar jullie niet uitkomen kunnen jullie me noten, heb spaansboeken van school en weet ook redelijk wat. :slightly_smiling_face:

Wat een leuk idee!
Naam: Inez
Ervaring: mijn moeder is Spaans en ik versta grotendeels alles, maar ik kan zelf niet echt schrijven (mijn grammatica klopt van geen kant/zinsopbouw etc) en spreken.

Ondanks dat ik Spaans heb op school voor het 1e jaar, en het op het laagste niveau A2 leer, mag ik dan toch meepraten/doen in dit topic? (A)

Ik kan pas een paar zinnen, woorden en mezelf voorstellen. Oh en qua gramatica kan ik het vervoegen in tegenwoordigetijd en meervoud van de lidwoorden el en la maken.

Naam: naturaltouch
Ervaring: 2 uur per week Spaans op school sinds dit jaar, niveau is nog wel beginner, wij leren het op school op A2 niveau en uiteindelijk tot B1 geloof ik.

Ervaring: Geen. Wel Frans, Latijn en Grieks

Spaans alfabet:
Let op: Sommige letters worden niet of anders uitgesproken.
J = G
V = B
C & Z = In sommige woorden een soort van ‘TH’ klank zoals in het Engelse woord: Think.
U = OE
LL = J
H = Wordt niet uitgesproken. Holanda = dus Olanda. Hola = dus Ola. Hacer = dus Acer.
Als de G voor een U, A, O komt is het als in Goulash (Guerra, Gastar, Gordo)
Als de G voor een I, E komt is het een G als in Geen (Elegir, Geraldo)

Letter: Naam:
A A
B BE
C CE
D DE
E E
F EFE
G GE
H HACHE (Spreek uit: atje)
I IE
J JOTA
K KA
L ELE
LL ELLE (Spreek uit: eje)
M EME
N ENE
Ñ EÑE (Spreek uit: enje)
O O
P PE
Q CU (Spreek uit: koe)
R ERE
RR ERE DOBLE
S ESE
T TE
U U (Spreek uit: oe)
V UVE (Spreek uit: oebe)
W UVE DOBLE (Spreek uit: oebe doble)
X Equis
Y I Griega
Z Zeta/Ceta

Dit is hoe ik het geleerd heb, hoop dat jullie er wat aan hebben!

@Charlie dat dacht ik ook. Vooral zodat we dan weten hoe we de maanden moeten uitspreken! Wat ook fijn is, om google vertaler daar voor te gebruiken. Zodat je de uitspraak hoort.

Je vergeet de CH

Ik wil mee doen

Naam: Sarah
Leeftijd:13
Ervarng: Ik heb een half jaar versterkt Spaans op schol gedaan nu kan ik alleen nog de basis maar ik ben veel vergeten

Kan ik mee doen?

Naam: Anne
Ervaring: Geen, alleen met Frans

Ik wil ook wel meedoen, ik zat er al aan te denken om een cursus te volgen maar het is allemaal zo duur…

Naam: Tess
Leeftijd: 18
Ervaring: Geen, ik pak wel snel talen op zo spreek ik Engels en deels Japans.

@Rascacielo

Oeps! Dankje dat het zegt! CH is Che toch?

Ik doe niet mee, maar dit zijn de kleuren (Los colores) in het Spaans!
Blanco = wit
Amarillo = geel
Negro = zwart
Rojo = rood
Gris = grijs
Azul = blauw
Naranja = oranje
Verde = groen
Rosa = roze

Succes nog allemaal!

OH! Ik wil meedoen!
Naam: Irene
Ervaring: Helemaal geen. Ik kan wel een beetje Italiaans, en dat lijkt er redelijk op, dus misschien komt het van pas haha.