Het 'Weet ik veel' topic

Kennisquiz waarin de algemene kennis van Nederland wordt getest. Wekelijks is de studio gevuld met leergierige en kundige studenten en drie bekende Nederlanders, die vijftig kennisvragen voorgeschoteld krijgen. De kijker kan weer live meespelen vanuit de huiskamer via de speciale `Weet Ik Veel´-app. Met elkaar, tegen elkaar, tegen de kandidaten in de studio én tegen de rest van Nederland. De BN´er met de meeste juiste antwoorden gaat door naar de finale, om met de beste student een zo hoog mogelijk bedrag in de wacht te slepen. Uiteindelijk mag de BN´er iemand in zijn of haar naaste omgeving verrassen met het gewonnen bedrag. De student doet ook niet voor niets mee en gaat uiteindelijk met een mooi geldbedrag naar huis.

(Bron: rtl.nl)

Wie kijkt dit programma? Doen jullie ook mee met de app of met pen en papier? Zo ja, Wat zijn jullie cijfers?

Het programma is elke zaterdag te zien op RTL4 om 20.45 uur.

Vanavond zitten als het goed is Kees Tol, Loretta Schrijver en Jeroen Hertzberger in de stoelen.

Die eerste aflevering met Zimra was leuk! Iemand die gezien?

Ah leuk programma! Ook al faal ik haha
Ik heb die met Zimra gezien, maar pas die aflevering daarna meegedaan, toen had ik een 5 haha, ik kan beter gokken dan ik dacht.

Ik had een 6,2 vorige keer.
Maar Linda zei wel dat een 5 goed is als je 14 jaar bent en ik ben 13 dus was redelijk tevreden :slightly_smiling_face:

Jaaa, ik vind het wel leuk om te zien, haha. Even de app downloaden voor zometeen :")

Zei ze een leeftijd er bij dan? Vgm zei ze “En als u een 5 heeft gehaald dan heeft u de helft van de punten, dus dan mag je best tevreden zijn”.

Leuk dat meer mensen meespelen! :slightly_smiling_face:

Aflevering 1 had ik een 5.2 en aflevering 2 een 6.6! Benieuwd hoe ik het er vanavond vanaf breng. Sommige vragen zijn echt te simpel en sommige vragen kun je gewoon bijna niet weten haha!

Ach, ik ben al blij als ik rond of boven het gemiddelde van Nederland zit. Dat zegt ze ook altijd nog op het eind!

Ik heb dit seizoen best veel hoge cijfers, maar het vorige juist niet. Vorige week had ik zelfs een 8,2. Nu maar weer een voldoende halen.
Nou ja, hoge cijfers. Voor mij is het best wel hoog.

Slechte eerste ronde :frowning_face: 8 punten maar.

Had de eerste twee vragen ook gemist, telefoon synchroniseerde niet meteen goed met het geluid van de tv. Verdorieeee

Lol, 46 punten maar, helaas.

Ik ben 14, ik heb dit keer een 7.9 gehaald…

5,8 net zo slim of dom :stuck_out_tongue: als Kees :grinning:

Ik dacht dat dit al lang afgelopen was… Is er weer een nieuw ‘seizoen’ of zo? :flushed:

^ Ja het tweede volgens mij :stuck_out_tongue:

Ik had afgelopen keer een 5.2 en de keer daarvoor een 6 haha. Maar 40 van de 50 vragen gok ik sowieso.
en jeroen was echt knap

Ik doe ook altijd mee haha!

Jaaaa ik vond hem ook wel leuk hahaha!

Ik had een 5.6 :frowning_face: Veel vragen moet ik echt gokken!