Het waterpijp topic

Ik rook en doe shisha en ik heb ook astma (gehad).
Krijg ik sneller longproblemen of is dat niet zo?

Op Wiki staat dat waterpijp even slecht is of zelfs slechter :bored:
Oepss

Oh dat is best logisch ja.
Maar je filter is toch dat ene zilveren om je kool heen. Dat alminium zeg maar

Inderdaad, want een sigaretje is zo op maar waterpijp doe je langer…

Nope dat is geen filter voor de teer. De teer komt gewoon in het water en wordt daardoor niet tegen gehouden. Wacht ik vond dat ze het hier goed uitlegde:

eww echt eng

Shisha is slechter dan roken, maar het grote verschil is dat een waterpijp niet zo toegankelijk is als een sigaret. Zie je al iemand met een waterpijp in een rokersruimte? Al bij al zijn sigaretten schadelijker door frequenter gebruik.

Ik doe shisha denk 4/5 x per week en dan wel minimaal 1 uur.
Ben echt bang dat ik kanker krijg later :’(

Sorry ik wilde niet dit hele topic naar de klote helpen :cold_sweat:
Maarja het is wel goed om te weten waar je mee bezig bent zeker als je zo bang voor dit soort dingen bent.

Beschouw je jezelf verslaafd aan shisha? Want het heeft gewoon hetzelfde effect als roken (er zijn heel veel mensen die denken dat shisha onschuldig is, omdat er fruitsmaakjes zijn, echt raar) .
Afbouwen is de boodschap.

Nee maakt niet uit haha. :’'D
Ben gewoon een beetje dom bezig merk ik…

@Decemberist ik vind het alleen maar goed dat je dit deelt hoor. :slightly_smiling_face: Anders had ik er ook niet een heel klein stukje over in de beginpost gezet. En aangezien er ook meiden onder de 16 hier op het forum komen, is het alleen maar beter dat ook zij weten wat het allemaal in houd. En ook de nadelen.

Ik heb net op internet gelezen dat in steamstones geen teer en nicotine zitten. En dat daarom steamstones beter zijn dan tabak met kooltjes. Hoe schadelijk steamstones verder zijn weet ik eerlijk gezegt niet. :flushed:

up :upside_down_face:

Ik vind, tot nu toe de smaakjes, gewoon echt flauw proeven.
Of in elk geval, niet als verwachting.

Hebben jullie dit ook?

Mwah niet echt verslaafd ben ik. Ik vond het idd wel onschuldig, maar hyet blijkt nog best erg ook…

Ik wil ook echt een keer waterpijp proberen, lijkt me ook gaaf om ze te hebben! Op internet heb je een goede kans op sites als marktplaats.

Ik heb er zelf een thuis die ik eigenlijk nooit echt gebruik, ik ga vaker naar een lounge ofzo, ik vind de sfeer daar vaak wel chill:) en appel/mint is echt mijn leven, zo lekkeeeer

dubbel appel is leven

Gewoon in rdam/adam/dordt/andere random grote stad een shisha ding voor 20 euro kopen bij een turk.

Ik dacht altijd dat waterpijp niet schadelijk was voor je. Is zo’n shisha pen of iets ook zo schadelijk? Heb dat een keer geprobeerd en vond het wel lekker. Wilde namelijk zo’n pen kopen, maar als dat slecht voor me is laat maar.