Het wasborddieet

Hallo, ik ben kirstin en mijn vader heeft laatst een boek gekocht het heet het wasborddieet. Het boek komt uit een fitness tijdschrift dat heet mens health ofzo iets. Hij kocht het boek omdat hij last heeft van een beetje zwembandjes en een niet zo’n strakke buik…
Ik heb het boek doorgelezen en zag dat er echt supergoede dingen in stonden dus wou ik dat gewoon even vertellen.
Zelf vind ik het ook niet echt een dieet maar meer een verandering in je leefstijl. Zo geven ze in het boek aan dat je 6 maaltijden per dag moet eten.
je lijdt dus totaal geen honger.
En je mag 1x per week smokkelen dus je mag 1 maaltijd per week gewoon pizza eten of wat dan ook wat je wil. Maar er is wel een lijstje met producten die veel eiwittten en proteine bevatten en volkoren en goede vetten. Het is het belangrijkste dat je daar het meeste van eet. Het is eigelijk meer soort van richtlijnen.
Het gaat namelijk om dat je meer spieren bouwt.
Want je spieren die zorgen dat je vet word verbrand dus hoe meer spier hoe minder vet! je doet dit wel in combinatie met intervaltrainingen dat houd in dat je heel hoog niveau dan laag dan bv 1 min hoog dan laag zo verbrand je meer calorieen. Door alleen cardio hardlopen, fietsen etc krijg je geen spieren en duurd het langer om vet te verbranden door middel van krachttraining verbrand je wel de hele week elke dag 100 calorieeen of meer dan normaal alleen met cardio. Zoals een hardloper die meestal geen spieren heeft en mager is en een sprinter meer gespierd. Zo staat in het boek wel echt heel veel goede dingen om te weten. Het zorgt er ook voor dat je niet gaat jojoën. En als je stopt met het 6 weken programma kom je ook niet weer aan door het jojoën zoals bijna alle dieeten
Echt een aanrader dit boek !
Ikga het nu ook volgen !

ik ga wel diëten als ik dik word. :grinning:

*dubbel. Maar dit dieet zegt dus dat je in 6 weken klaar bent, en er dan niks meer voor hoeft te doen?

geen idee er staat van wel maar ik denk dat dat alleen geld als je je gezonde eetpatroon blijft aanhouden. En niet elke dag dan gaat snoepen en heel veel eten want dan kom je zoiezo wel aan maar dat lijkt me wel logisch. En natuurlijk mag je wel gewoon af en toe snoepen dat mag gewoon. Het is niet zo streng.

en wat eet je per dag dan ongeveer?

Dit is gewoon ff een voorbeeld van wat je die dag kan eten.
Bij het dieet tellen ze geen calorieen.
en mag je 1 maaltijd per week eten wat je wilt.
je mag 3 alcoholistische drankjes per week drinken.

O- 2 eieren
T- volkoren boterham met pindakaas
L- bakje havermout en een bakje magere yoghurt met wat frambozen ofso
T- volkoren boterham met pindakaas
eiwitshake
A- kip , broccoli en volkoren rijst
T- nootjes ofso ( pinda , cashew , alle soorten nootjes)

dat zes maaltijden op een dag idee is wel heel logisch eigenlijk, zo hou je je spijsvertering op gang en ga je niet 3x per dag heel veel eten.
Als je dan verder gewoon gezond eet zal het ook werken :slightly_smiling_face:

jaa juist ! jij snapt het ! =)

Oh dit ken ik geloof ik wel. Een meisje dat ik ken had dit twee jaar terug ook gedaan. Ze was in een paar maanden tijd erg veel aangekomen en wilde weer terug naar haar oude gewist. Zij noemde het een sportdieet, maar als ik zo jouw verhalen lees, komt het overeen met elkaar.
Ze viel er wel mee af ja. Maar vervolgens een jaar later toen ze weer ‘normaal’ ging eten, ging het een tijde goed, maar al vrij snel was ze weer terug dik.

ik zou het niet kunnen overleven op 2 eieren als ontbijt hoorXD hoeveel ik ook eet per dag

ja het is inderdaad denk ik meer voor sporters want je bouwt spieren op. Het is ook niet echt een afvaldieet maar meer een ja gespierd-lichaam-dieet

ohh okee ja ik wel :stuck_out_tongue: ik heb bijna nooit zon honger in de ochtend dus dan eet ik snel 2 eieren weg om toch wat gegeten te hebben 's ochtends. Maar twas maar een voorbeeld als mensen daar niet op kunnen leven eten ze er 2 volkoren boterhammen erbij toch :stuck_out_tongue:

cashewnoten zijn de vetste noten van alle nootjes? Bovendien zijn noten erg slecht voor je :open_mouth:

^volgens mij zijn ongezouten noten wel gezond, maar ze bevatten wel veel ‘goede’ vetten.

maar volgens mij krijg je als je dit volgt veel te weinig vitamines (fruit) & zuivel binnen?

Richtlijn 1:
eet 6 maaltijden per dag

Veel mensen hongeren zich uit om gewicht te verliezen. Maar in feite word je daar dikker van, omdat je lichaam denkt dat er een periode van enorme voedingsschaarste is aangebroken en vet begint op te slaan als voorzorgsmaatregel. Daarom eet je zes maaltijden per dag om je stofwisseling hoog te houden.
meer eten = meer spiermassa = minder spek
minder eten = minder spiermassa = meer spek

richtlijn 2
de 12 krachtvoedingsmiddelen

amandelen & andere noten
bonen en peulvruchten
spinazie en andere groene groente
zuivel ( magere of halfvolle melk, yoghurt, kaas)
havermout(ongezoet)
eieren
kip en ander mager vlees
pindakaas
olijfolie
volkoren ontbijtgranen en volkoren brood
eiwitpoeder (wei)
frambozen , aardbeien en andere bessen en vruchten

zoveel ei is helemaal niet gezond!

Het eiwit in eieren is effectiever in het opbouwen van spiermassa dan eiwit uit andere bronnen.Uit onderzoek blijkt tevens dat een of twee eieren per dag niet slecht is voor je cholesterolspiegel.

Noten zijn juist onwijs goed voor je! zitten verzadigde vetten in en zijn goed voor je huid haar en nagels!