Het verschil tussen Hiphop/Jazz/streetdance?

Hey iedereen (:

Ik wil echt heel graag op streetdance, maar als ik site’s bekijk van dansscholen zie ik altijd staan: Street/jazz dance of hip-hop/street dance enzo, en dan vraag ik me af wat het verschil nou is?

Weet iemand dat? Dankjewel alvast ^^

Ik doe zelf gewoon alleen jazz. Jazz is eigenlijk modern en klassiek ballet. Alleen is jazz veel losser. Alle pasjes van ballet komen wel terug maar dan anders. Het is niet zo strak. En heel leuk om te doen haha.
Dus ik denk dat als je street/jazz doet je ook een beetje van die klassiekere pasjes erin hebt zitten. En als je hiphop/street dance gaat doen je echt van die stoere pasjes krijgt.
Ik hoop dat ik het goed zeg haha

Verschil tussen streetdance en hiphop is dat hiphop wat meer naar de grond gericht is zegmaar… dus je buigt wat meer door je knieen bijvoorbeeld dan bij streetdance.

Jazz is een mengeling van modern en klassiek ballet. Het is zeg maar veel rustiger dan Streetdance en hiphop en gaat sneller om gevoel.
Streetdance is echt, ja, streetdance haha. De stoere pasjes met soms wat breakdance-achtige moves erdoor.
Hiphop is weer een lichtere variant van streetdance denk ik, maar gaat ook vaak er-rug snel!

Ik doe hiphop sinds een jaar, maar ik kan niet echt heel goed uitleggen wat het precies is. Hiphop is volgens mij een wat snellere variant, en schakelt ook tussen snel, snel, snel, slow, snel enz. Verschillende ritmes (pin me er niet op vast, ben geen expert XD). Jazz is volgens mij wat traditioneler en gaat ook uit van de ballet basissen.

En dit klopt inderdaad ook.