Het vakantie en uitjes topic!

We hadden volgens mij 2 keer een flixbus. Via rome2rio.com kun je heel makkelijk uitzoeken wat de goedkoopste manier is!

Ik ga van de zomer 11 dagen naar Kos met mijn vriend. :slightly_smiling_face:

Wij gaan in februari tien dagen naar Italië! Vliegen retour op Bolgona, gaan vanaf daar met de bus naar Venetië, daarna door naar Verona en dan terug naar Bologna. Heb er super veel zin in :slightly_smiling_face: Hebben het net besloten en gelijk geboekt. De bussen zijn ook helemaal niet duur, als ik dat had geweten een paar jaar geleden had ik nooit een interrail kaart gekocht, die dingen zijn zoveel duurder dan bussen.

Toch er voor gekozen om samen met mijn vriend weer 2 weken te gaan kamperen in Zuid-Frankrijk :slightly_smiling_face: waarschijnlijk in het najaar nog ergens naartoe met het vliegtuig voor een paar dagen

^Dat is ook altijd lekker!

Ik zit er steeds aan te denken om straks na het afstuderen op reis te gaan maar nu ben ik opeens bang dat ik niet kan backpacken omdat ik daar het type niet voor ben.

Hoezo zou je er het type niet voor zijn? Volgens mij hoef je niet een bepaald ‘type’ te zijn om te kunnen backpacken hoor. Ik wil ook niet altijd uber budget en houd helemaal niet van drinken etc. wat veel backpackers ook doen

^Ja weet niet… Denk dat het meer een soort angst is ofzo. Denk opeens dat ik niet goed alleen kan zijn en niks zal ondernemen waardoor ik de hele dag op de kamer zal zitten :’) hoe bedenk ik het ook he…

Als je voor het eerst gaat backpacken is het ook best spannend en het kan natuurlijk altijd dat het echt niks voor je is. Maar je komt daar maar op een manier achter; gaan! en als het niks is weet je dat en doe je het daarna niet meer, maar kun je wel trots op jezelf zijn :slightly_smiling_face: Ik ben nog nooit alleen weg geweest, maar zou het op zich best willen, lijkt me heel gaaf.

Zijn er toevallig mensen hier die ooit een soort van bootcamp vakantie hebben gedaan?? Zag het ergens voorbij komen & lijkt me best leuk, maar idk.
Ervaringen?

Ik ga met mijn familie touren door British Columbia (Canada) met een camper. Dan met een auto naar familie in Portland.

Ik ga morgen 3 dagen naar Preston Palace, het is in Nederland maar wel een soort vakantie! :slightly_smiling_face: en in de zomer wil ik zooo graag naar Griekenland… beeft iemand nog tips voor mooie plaatsen? In kreta ben ik al geweest! :slightly_smiling_face:

WAUW! Ik ben jaloers.

True. Misschien moet ik maar gewoon gaan.
Hoorde vandaag van iemand dat er een organisatie bestaat die je met een groep de eerste week alles laat regelen en daarheen gaat samen enzo. Alleen de eerste week. Misschien moet ik dat eens proberen.

Heey allemaal, ik heb een vraag!
Het is redelijk dringend, maar weet iemand een goedkopere luchvaartmaatschappij dan Ryanair? Ik wil graag naar Noorwegen reizen deze zomer met mijn tante maar liefst zo goedkoop mogelijk. Dit vanuit BELGIË!

Weet iemand een super oplossing op mijn vraag?
Ik zou er zo blij van worden :upside_down_face:

Groetjes,
Pandabeer

Daar ben ik ook geweest op die leeftijd haha! Hele leuke camping! Er is een riviertje vlakbij de camping waar een beetje een stroomversnelling in zit, superleuk om met van die opblaasbanden vanaf te gaan. Zou wel waterschoentjes meenemen ivm de stenen op de bodem. En je moet ook sowieso naar Vallon pont d’arc gaan natuurlijk :slightly_smiling_face:

Weet niet hoe diep je in belgie woont maar misschien is via schiphol vliegen een optie? Of eindhoven?

Mijn vriend en ik gaan in juni 11 dagen naar Bodrum (Turkije). We zijn al in een aantal landen geweest de afgelopen jaren (Verenigde Staten, Thailand etc), nu we een huis gekocht hebben was hetgeen dat we wilde; zon, zee en strand en vooral niks doen! En dat het een beetje in het budget paste.

Wel heb ik een vraagje, we hebben geboekt terwijl het in die periode Ramadan is. Ik ben erg benieuwd en nieuwsgierig hoe dat daar juist gaat. Ook moeten we rekening houden met verschillende bezoekjes enzo. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben nog nooit in Turkije geweest maar ik ken mensen die er vandaan komen en het schijnt dat je daar geen eten kan kopen tijdens de ramadan op straat in restaurants (zal misschien ook wel per stad/dorp verschillen)

Ik ben wel tijdens de ramadan in Turkije geweest 2 jaar geleden, volgens mij kun je wel gewoon eten kopen en heb je er niet zo heel veel last van.

Mijn vriend en ik willen overigens ook graag naar Turkije in juni, maar ik vind Turkije alleen niet zo veilig lijken at the moment. Wat vinden jullie?

We hebben voor de zekerheid een annuleringsverzekering genomen. Voor het geval dat. Maar wij staan er op dit moment zo voor van ‘als je ze neer willen knallen, kan dat ook in Amerika, Thailand, Spanje, Griekenland etc etc.’ Zelfs in België ben je niet veilig.