Het vakantie en uitjes topic!

Iemand ervaring met visums? Ik ga voor het eerst naar een land waar ik een visum moet aanvragen. Dat is opzich geen probleem maar ze vragen naar een bevestiging van een hotel ofzoiets? Wat als ik Airbnb of Couchsurfing wil gebruiken?

Ik ga naar Rusland trouwens.

Jaa denk dat we inderdaad een weekendje weg in Nederland gaan doen, of centerparcs of zoiets. Of toch met mn ouders mee… maar weet niet of ik daar zin in heb haha, ben bijna 24 :stuck_out_tongue:

Ze willen er zeker van zijn dat je al een overnachtingsplek heb. Als je gebruik wil maken van Airbnb of Couchsurfing zou ik de bevestiging meesturen. Dat is volgens mij hetzelfde.

Ik ga met 3 andere meiden naar Mallorca wss deze zomer. Wij willen graag naar el Arenal. Weet iemand een geschikt verblijfplaats die betaalbaar is? Op internet zie ik alleen maar achtelijke hoge prijzen!

Wil je je vlucht en hotel los boeken?

Ik ben twee jaar geleden naar Mallorca geweest, toen zat ik in het duitse gedeelte. In Ben Hur! Ik heb echt een top tijd gehad daar, haha.

Ik ga in februari samen met 2 vriendinnen op een citytrip van srprs.me. Ben zo benieuwd waar we terecht komen en heb er heel veel zin in :upside_down_face:

Verder wil ik in juli/augustus graag ongeveer 4 weken gaan reizen (Thailand bijvoorbeeld). Maar ik vind het heel eng om alleen te gaan en in principe is er niemand van mijn vrienden die het geld heeft of mee wilt. Is iemand hier alleen op reis is geweest? Of met een bepaalde organisatie is geweest waarbij allemaal 18 jarigen alleen kwamen? In principe weet ik een aantal organisaties waar mensen allemaal alleen komen, maar daar ligt de leeftijd vaak hoger.

^Daar heb ik ook last van…

Loop tegen hetzelfde probleem aan. Ben 18 en wil ook graag in de zomer alleen op vakantie, suggesties iemand? :slightly_smiling_face:

Wij gaan deze zomervakantie naar Le Ranc Davaine, een camping in Frankrijk, Ardèche. Dus als iemand van 13/14/15/16 dan ook gaat mag je een berichtje sturen haha.

Best een groot deel van vriendinnen van mij zijn alleen naar Thailand gereisd, maar omdat de meeste backpackers toch allemaal naar dezelfde hotspots en goedkope hostels gaan, ontmoet je heel erg snel nieuwe mensen. Één vriendin zei zelfs dat ze af en toe echt moeite moest doen om juist alleen te zijn. Het is meer het begin van je reis waar je alleen bent, en dat kan wel spannend zijn, maar als je daar eenmaal bent ontmoet je best snel nieuwe mensen. (Schijnt hahaha, ben zelf nooit geweest)

Mijn plannen voor de zomer hangen heel erg af of ik word aangenomen bij m’n studie dit jaar, anders ga ik een jaar deels naar Spanje en deels naar Zuid-Amerika, en niet op vakantie.

^Thanks! In Thailand wist ik dat maar daar wil ik niet heen. Ik zou dan naar Maleisie en Borneo en Singapore of Nieuw Zeeland willen. Daar toevallig ook mensen over gehoord?

Mijn vriend en ik willen dit jaar voor het eerst samen op vakantie gaan, maar wij hebben een klein budget, ongeveer 450 euro per persoon.

Wel willen we een strandvakantie, waar we wel een beetje kunnen uitgaan en waar wat te beleven valt. Heb al zitten kijken voor Griekenland & Malta, maar daar kom je bijna op de 600 euro uit.

Ik ben al in Spanje, Portugal, Frankrijk, en Kroatie geweest en wil nu liever naar een land waar ik nog nooit ben geweest.

Iemand tips voor ons?

^Bulgarije is niet duur. Misschien Cyprus of Turkije?

Ken ook wel wat mensen die naar Nieuw Zeeland geweest zijn, maar die zaten daar dan via organisaties (EF o.a.), dus dat is wel weer anders dan dat je zelf je ticket boekt en gaat zeg maar.
Ik denk dat het wel overal zo is, wat ik qua verhalen hoor, dus dat het voor elk land wel geldt. Hoewel, Borneo & Singapore zijn niet echt populaire backpacker bestemmingen (dat ik weet, misschien wel hoor hahah) dus misschien dat het daar wat minder is.

Probeer Corendon! Mijn vriend en ik zaten daarmee vorig jaar 8 dagen in Lesbos (Griekenland) in een 3-sterrenhotel voor 199 euro, inclusief vlucht.

Ik heb van iemand de tip gekregen om even op de site http://www.xtreme-gap.nl/ te kijken.
T schijnt dat daar veel mensen zich alleen inschrijven voor die reis.
Dan ontmoet je dus ter plekke je reisgenootjes. Misschien is dat iets voor jou?

Ik heb eindelijk me vriendinnen over gehaald om door Europa met de trein te gaan backpacken dit jaar,! :upside_down_face: Zijn er ook meiden die dit al een keer gedaan hebben? En hebben jullie misschien nog steden die jullie aanraden, of tips?

Yess, afgelopen jaar ben ik in 3 weken door Venetië, Ljubljana, Zagreb, Boedapest, Praag en Berlijn gereisd. Ons plan was eerst Interrailen, maar met wat uitzoekwerk bleken bussen vaak veel goedkoper te zijn, dus 1 tip: Als je de tijd ervoor hebt, zoek alles heeeel goed uit! Als mensen nu horen voor welk bedrag we die reis hebben kunnen doen staan ze steil achterover, we hebben het echt heel goedkoop kunnen regelen allemaal. Van die 6 steden vond ik Zagreb het leukste. Niet per se omdat daar het meest te doen was, maar er hing zo’n ontzettend leuke sfeer in die stad!

Bedankt voor je antwoord! Ik zag het net ook al, bussen zijn indd veel goedkoper :slightly_smiling_face: We gaan vrijdagavond de route bespreken en even alles uitrekenen. Ik zal wel even laten weten wat het uiteindelijk gaat worden :slightly_smiling_face:

Ahh wat gaaf! Ik wil ook heel graag nog een keer door Europa reizen.
Zijn jullie met flixbussen gegaan? Of met andere bussen?