Het University College Topic!

Zijn er hier mensen van University College Utrecht of Roosevelt die ik kan mailen met wat vraagjes?

thanks! :upside_down_face:

Up :slightly_smiling_face:

helemaal niemand? :upside_down_face:

is er echt niemand die me aan wat antwoorden kan helpen?

haha :slightly_smiling_face: toch bedankt voor je reactie!

Ik weet wel wat van Amsterdam University College maar daar heb je denk ik niet veel aan!

haha nee, ik heb geen vragen over university college in het algemeen, meer specifieke op die 2 locaties gerichte :slightly_smiling_face: toch bedankt!

iemand?

ik heb wel eens les op university college utrecht en het ziet er altijd heel leuk uit de campus en alle kamertjes. verder kan ik je ook niet helpen helaas haha.

hihi toch bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:

Wat ik heb gehoord is Utrecht heel héél ‘community’ achtig wat mij persoonlijk heel erg tegenstaat en degene die het verhaal vertelde ook (het klopt wel, diegene is op een open dag geweest), daarom is het natuurlijk erg subjectief. Maar je eet samen in eetzalen, slaapt in kamers waar je elk halfjaar van kamer moet wisselen, je sport samen, je leert samen, je leeft samen. Dit vind ik persoonlijk hélemaal niks.

Waarom dat dan?

Ik heb me voor zowel Utrecht als Middelburg aangemeld. Ik wil het liefste naar Middelburg mét mijn vriend haha, maar anders is Utrecht toch wat ‘centraler’ + ik ben meer een social science iemand, Amsterdam is meer op science gericht, en ik haal de 7 voor wiskunde niet… x)

Ik ben ook op de opendag geweest en ik had er niet zo veel moeite mee, maar het lijkt me (als voordeel van MIddelburg) wel fijner om gewoon door de stad te wonen en niet op één terrein met een hek!

bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:

Voor social science kun je beter naar Leiden gaan, LUC. Ik ben ook bij beide geweest :slightly_smiling_face: (alleen niet Utrecht, dat staat mij sowieso tegen). Het moet je natuurlijk wel liggen (welke je ook zou kiezen).
Ik ken wel via iemand anders iemand die op Rooseveldt zit. Maar kun je niet gewoon Maan (de vrouw met het rode haar :’)) e-mailen als je vragen hebt over Rooseveldt, of vragen of zij misschien een student kent die jouw vragen zou willen beantwoorden/met wie je zou kunnen praten. In Middelburg zullen ze dat vast wel doen :slightly_smiling_face:

hihi bedankt voor de tip, maar ik heb meer persoonlijke vragen als wat vroegen ze in je interview, hoe lang wachten, wat is gunstig etc… en over de huisvestingen en sporten en die faciliteiten, meer dingen dus voor iemand die er zit dan echt vragen van ‘hoe zit dat en dat x’) maar toch super bedankt! Ik wil psychologie doen, Leiden is meer gericht op globalisatie etc… dus niet de ‘goede’ social science helaas!

Ik zou dan alsnog Maan mailen en vragen of ze misschien een student kent die met je wil praten erover ofzo… Ik ken wel mensen die het interview gaan doen (hopen ze). Maar ik neem aan dat jij ook in je 6e jaar zit, dus heb je er niet zo veel aan.
Maar was jij ook bij junior academy of niet?

Voila! http://www.scholieren.com/blog/2923/prangende-vragen-over-university-college

haha, deze info heb ik allemaal al hoor :slightly_smiling_face: maar toch bedankt voor je reactie!

Ik studeer op UCU, dus Femke, fire away met je vragen. :slightly_smiling_face:

't Klopt wel dat er een behoorlijk community-gevoel is, maar dat is zo sterk of zwak als je het zelf wil maken. Eten is sinds afgelopen jaar al minder met het nieuwe Dining Hall-systeem, waarbij je al een stuk vaker met vrienden gaat koken. Je woont wel op campus, maar je moet niet ieder half maar ieder heel jaar van kamer wisselen (wat ook best tof is, want dan kun je na je eerste jaar met vrienden opgeven). En de rest, tja, dat ligt natuurlijk aan jezelf: je kunt de stad ingaan en daar studeren of idd met z’n allen op campus. Hangt af van wie je bent. :slightly_smiling_face:

YEAHH hier was ik naar op zoek! Ik heb je genote met mijn vragen :upside_down_face: super bedankt voor je reactie!

Ik heb vandaag ook een uitnodiging voor een interview in Middelburg gekregen, zo blij! :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face:

toevallig nog meer mensen die naar een University College willen/gaan :slightly_smiling_face:?