Het uitpraten of het door laten sudderen?

OKE. Help.
Sinds donderdag hebben m’n vriend en ik ruzie (via de telefoon, we hebben elkaar al ruim een week niet gezien), er zijn wat nare dingen gezegd en we willen het snel uitpraten. Helaas, heeft meneer het áltijd druk en weigert hij dingen af te zeggen om dit uit te praten: iets waar ik erg boos om ben.

Anyway, hij is vanmiddag van 3 tot 5 thuis: ik kan dus eventueel daar heen gaan om even met hem te praten: maar daarna moet hij weg. Eigenlijk wil ik dit zo snel mogelijk achter de rug hebben, maar ik wil niet weer achter hém aanhobbelen: en 2 uur is natuurlijk maar erg kort.

Elk uur dat we elkaar niet zien wordt het alleen maar erger, wordt ik alleen maar bozer en hij ook.

Ik weet dus niet wat ik moet doen. Gaan, of niet gaan.
Gaan = dingen even uitpraten, wel 3 uur reizen voor mij en waarschijnlijk álsnog met een kut gevoel naar huis.
Niet gaan = thuis zitten, langer boos zitten te zijn op elkaar en vanavond weer boos aan de telefoon.

Wat zal ik doen? :confused:

Edit: de reden trouwens dat ik hier even een topic voor aan maak, is omdat als ik ga ik al over anderhalf uur weg moet: en dan is er vaak nog lang niet gereageerd in topics. :’)

Naar hem toe gaan, als het dan nóg niet opgelost is weet je in ieder geval dat je er alles aan gedaan hebt. :slightly_smiling_face:

Je zou naar hem toe kunnen gaan omdat je het kan uitpraten.
Via de telefoon vind ik het onpersoonlijker en in het echt kan je je beter uitdrukken. Omdat je het snel achter je wilt hebben zal ik beter gaan. Maar probeer niet boos binnen te komen of te beginnen, rustig blijven.

oh, en het kost me iets van 20 euro reiskosten… :confused:

Ik heb geen idee, als jij als de kalmte zelf daarheen kan gaan en het op een volwassen manier kan uitpraten zou ik gaan.

Maar aan de andere kant, dan doe je precies waar jullie ruzies om gaan (toch?). Dat hij geen moeite wil doen. Zelfs al wordt het opgelost als je gaat, ben jij wéér degene die initiatief neemt.

@sparrow: ja, dat is dus ook precies wat me zo dwars zit.
ik wil mezelf niet langer dwarszitten met dit kut gevoel van het niet kunnen uitpraten, maar ik wil mezelf óók niet in de weg staan door het weer zelf te gaan oplossen. het is echt heel dubbel gewoon.

Ja, lijkt me heel lastig! Maar ik hoop in ieder geval dat jullie er samen uitkomen, heb je hem wel eens echt uitgebreid verteld hoe jij je hierbij voelt? Desnoods kan je hem een brief/mail schrijven als het met praten telkens uitloopt in ruzie.

Ik ben zelf erg eigenwijs en ik zou geweigerd hebben ook maar een stap verder te zetten voor iemand die geen tijd maakt voor mij.
Maar dit gaat over jou. :stuck_out_tongue: Ik ben het wel met Sparrow eens, als je rustig kunt praten, moet je het doen. Als je ergens toch het gevoel hebt dat het niet opgelost gaat worden zou ik niet gaan.

@Sparrow: Nouja, áls we eenmaal echt ruzie hebben gehad is het ook gewoon niet meer goed tot dat we elkaar zien. Maar meestal hebben we dan gewoon een hele dag voor elkaar: kunnen we een paar uur echt praten, en daarna het goed maken en gewoon samen knuffelen op de bank.
Helaas dringt niks tot hem door via telefoon/mail, echt niks: om met hem te kunnen praten moet ik hem echt in persoon spreken.

@IKWILGEENNAAM: ja, ik weiger dus ook een beetje: want ik ben zelf ook zat eigenwijs. hij maakt vaak zat tijd voor me, maar nú gewoon niet terwijl we die tijd nu het hardst nodig hebben: dat zeg maar het probleem.
Ik kan zeker wel gewoon rustig praten, het is niet dat ik daar als een bezetenen schreeuwend of huilend binnenkom.

ja, ik weet dus niet of het zal helpen. dat is gewoon lastig. :confused:

Misschien moet je toch maar gaan dan? Als het via de telefoon en mail niet gaat, blijft deze ruzie alleen maar erger worden natuurlijk… lastig dit.

Ik denk ook maar dat ik ga, ja. 3 uur van m’n dag verspillend en 20 euro verder: maar oke. Anders zit ik mezelf thuis ook maar een beetje gek te maken.

Ik ben er nog niet zeker van. Over een uur moet ik weg áls ik ga. Hm. Ik heb dus nog een uur om te beslissen.

Edit: ik merk nu wel, dat ik even een poging aan het doen ben om mezelf aan te kleden, dat ik iets aantrek wat hij leuk vind. ha. goh. :’)

Persoonlijk zou ik het aan hem overlaten en weigeren naar hem toe te gaan. Hij mag ook wel eens wat moeite doen. Maar goed, daar los je het natuurlijk niet mee op:).

Nou moet ik zeggen, de reden dat hij niet kan vanavond is omdat hij naar een concert gaat waar ík gastenlijst plekjes voor heb geregeld voor hem. :’)

Maar goed. Nu vind ik dat hij dat wel kan afzeggen. Ik bedoel, kost hem niks en hij heeft Dropkick Murpheys nu al iets van 7 keer gezien ofzo. Maar, ja. :’)

ik zou gaan, al mag je hem dan ook wel duidelijk maken dat het van twee kanten moet komen en niet alleen van jouw kant. sterkte & succes, wat je uiteindelijk ook doet. :slightly_smiling_face:

Ja. ik heb besloten toch maar te gaan. Opzich vind ik het niet erg, en weet ik inderdaad dat ik m’n best gedaan heb als het niet lukt om het goed te praten.

Buh. Ik moet over 25 minuten weg. Pfft, hopen dat het rustig is in de trein en ik gewoon lekker 50 minuten kan lezen.

Hopelijk komt alles goed meis! x

Ik zou het hem laten doen. Hij wil niks afzeggen, dat zegt wel iets over hoe hij jou ziet… Maar ik zie dat je nu toch al gaat, dus ik wens je succes!

Hoe was het?

Ik hoop voor je dat alles is uitgepraat ! (:

Het is uit… :confused: