Het uitmaken?

Ik heb nu ongeveer 4 maanden met een jongen en ik vind hem fantastisch! We zitten samen in 1 klas. De meeste mensen vinden dat juist irritant maar ik niet! Het is altijd super gezellig dan. Het probleem is dat we volgend jaar niet meer bijelkaar komen… Echt heel jammer! We hebben allebei best een druk leven en hebben naast school niet veel tijd. Ik weet dus niet wat ik moet :frowning_face: volgend jaar moet ik echt me best doen en een vriendje kost veel tijd… Misschien is het wel beter om uitelkaar te gaan maarja… Kunnen jullie me helpen?

Je zit in de brugklas en je hebt het nu al enorm druk?
Oh wacht maar, later wordt het nog erger muhahaha

Als je het alleen uit wil maken omdat je het druk hebt, vind ik dat best wel zwak. Stel je hebt later met je vriend een baan, hij in de ochtend, hij in de avond. Hou je dan ook spontaan ermee op omdat jullie het ‘druk’ hebben?

Als je geen moeite voor hem wil doen moet je het inderdaad uitmaken.

Ik zou het gewoon nog even aankijken. Het is vrij snel om nu al te beslissen dat het beter zou zijn als het uit is. Ik zou zeggen kijk het volgend jaar even aan en vanuit daar kan je dan kijken of het gaat qua drukte of niet. Nu vind ik wel dat je tijd moet investeren in een relatie en ik heb het idee dat jullie dat buiten school om niet zo heel veel doen? Misschien ook eens leuk als jullie meer dingen samen doen naast school? :slightly_smiling_face:

Mee eens.

Dat is pas volgend jaar. Geniet nu en kijk dan verder.

Idd, sowieso, wat is druk? Het hele leven draait toch om plannen? Huiswerk, sport, sociale dingen… Hoe denk je anders dat mensen later een huishouden, baan, kinderen en social stuff kunnen combineren? Komt allemaal goed, niet te veel bij nadenken.

Je hebt het toch heel leuk met hem? Ik zou het dan niet meteen uitmaken omdat je denkt dat je geen tijd voor hem zal hebben. Er is altijd wel tijd om samen iets te doen. Desnoods ga je samen huiswerk maken en leren. Waar een wil is is een weg.

zit je in de eerste klas of samen in 1 klas? gewoon wachten op volgend jaar en als het niet lukt dan was het het niet waard. Als jullie verliefdheid heel sterk is dan kunnen jullie blijven afspreken en gaat dit lukken.