Het uit willen praten?

Hallo,

Ik date sinds eind januari met een superleuke jongen. Het was allemaal echt heel erg leuk en we hebben leuke tijd gehad samen. Het was altijd vrij serieus, we hadden het veel over de toekomst. Zelfs trouwen en kinderen kwamen voorbij. Het leek allemaal heel erg goed. Al snel ontmoetten we elkaars ouders en hij mijn vriendinnen. Ik heb zijn vrienden echter nooit gezien.

Hij had tentamens, ik heb daarna tentamens en daarna ga ik een weekje weg. Dit wisten we, dus we zouden elkaar een tijdje niet zien. Heel vervelend, maar hij zei nooit dat hij me miste ofzo… Nu heeft hij al 3x een beetje vaag gedaan toen we hadden afgesproken, en puntje bij paaltje heb ik hem toen 3x niet gezien. De laatste keer was afgelopen vrijdag. Hij zou komen maar hoorde niets van hem, dus ik ging hem bellen. Kreeg na 13 gemiste oproepen en paar uur later een appje dat hij net wakker was… Ik vroeg of hij nog kwam en weer uur later kreeg ik appje dat hij even douchen was. Ik vroeg weer of hij nog zou komen en weer uur later kreeg ik dat hij mee moest naar zijn oma. Ik ben compleet geflipt, we hadden elkaar 3 weken niet gezien en keken uit omdat elkaar weer te zien, helemaal omdat we elkaar de twee weken erna weer niet zouden zien… Maar nee hij kon er toch niets aan doen? NB, hij is 22.

Ik ben boos geworden en heb gezegd dat hij meer moeite voor me moet doen en nadenken over wat hij wil. Hij reageerde hier op met: okee doe ik. Vervolgens doet ie constant kortaf, en ik wil eigenlijk het gewoon ‘uitmaken’ (ook al is het nooit officieel geweest)… Maar hij wil gewoon geen moeite doen om af te spreken, terwijl ik graag wil praten… Ik wil weten waarom hij me dit aandoet, waarom het ineens over is en wat ik fout heb gedaan… Of er soms een ander is? Als ik hem bel neemt hij simpelweg niet op…

Wat zouden jullie doen? Ik wil hem eigenlijk negeren maar ik vind het zo moeilijk want stiekem heb ik hoop dat het goedkomt, ik wil hem niet kwijt… Maar dit is ook echt niet gezond, ik verdien beter…

Je verdient inderdaad beter meid.

Aan zo’n jongen heb je helemaal niks.
Goed dat je gezegd hebt dat hij meer moeite voor je moet doen, maar aan z’n reactie kan ik al zien dat hij dat maar zegt om er vanaf te zijn. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar zo’n indruk krijg ik van hem. Ik had waarschijnlijk al geen moeite meer gedaan voor hem in zo’n situatie.
Verspil je tijd niet meer aan hem, je verdient beter.

Dumpen. Dat is het enige advies dat ik voor je heb. Als hij nu zo doet, zal hij altijd zo blijven. Uiteindelijk gaat dat toch niet goed. Het zou heel goed kunnen dat hij niet toe is aan een relatie en eerlijk gezegd vind ik hem ook een eikel. Er zijn zat jongens die wel lief zijn, ik zou echt geen moeite meer voor hem doen. Sommige jongens hebben ‘‘meisjes goed behandelen’’ gewoon niet in hun woordenboek staan. Hij komt niet eens afspraken na. Hou de waardigheid voor jezelf en laat hem zelf lekker uitzoeken.

Ik ben er voor mezelf ook wel uit dat ik hem moet dumpen en dat ik beter verdien. Maar ik ken hem gewoon totaal niet zo, ik dacht dat hij een goede jongen was… Daarom wil ik het graag afsluiten met een goed gesprek zodat ik een beetje weet waarom hij ineens zo veranderd is… Maar dat gesprek kan ik natuurlijk niet afdwingen, ik vind het echt vervelend… Dacht dat we het als volwassenen konden afsluiten maar zelfs dat is hem blijkbaar teveel gevraagd…

Je kunt dingen beter verwerken als je weet waar het fout is gegaan. Dus ik zou het gewoon aan hem vragen, je hebt het recht om het te weten.

Heel herkenbaar! Ik was laatst ook aan het daten met iemand, alles leek super te gaan, hij zei dat hij me leuk vond en plande van alles en nog wat. En opeens was het over. Hij nam afstand en een week later was het “Ja ik ben er klaar mee, sorry.”
Uh… Waar ging het mis? Wat heb ik verkeerd gedaan? Ook echt geen idee en dat is super frustrerend!

Als ik jou was zou ik hem heel direct vragen of jullie af kunnen spreken om hierover te praten. Iets als “*Naam*, ik merk dat het momenteel niet zo lekker loopt en ik wil hier graag even met je over praten, maar niet via whatsapp.” en hopelijk zorgt dat voor meer duidelijkheid.

Monochrome, ik heb dat gevraagd maar hij zegt dat hij niet kan/het druk heeft oid. Ik heb meerdere keren gezegd dat we echt even moeten praten, enige wat hij zegt: misschien kan ik donderdag…

Gewoon niks meer van je laten horen, laat hem maar weer komen. Ik snap dat je het graag uit wil praten maar door het hem steeds te vragen en aan te dringen en hem aan te spreken gaat dat niet lukken. Als hij niet wil praten dan wil hij niet praten. En op deze manier voel jij je alleen maar rotter.

Ja dat is waar… Maar ik voel me sws al mega rot… Pff dit is zooo hatelijk… :hammer:

Mijn oma heeft vanochtend ook nog eens een hartaanval gehad… Ik wil zo graag bij hem terecht kunnen maar door dit gedoe kan dat gewoon niet… :rage:

Goh…Hoezo is het eigenlijk nog niet officieel als het sinds januari al bezig is? Op deze manier krijg ik de indruk dat hij niet echt tijd wil maken voor een meisje, dus waarom zou je er idd mee doorgaan…

Wat vervelend! Sterkte ermee en beterschap voor je oma. Ik vind het echt heel rot voor je want jij bent er duidelijk nog niet klaar mee.

We wonen 2,5 uur van elkaar vandaan. Hij kwam meestal naar mij, en we deden echt leuke dingen samen. Dagje sauna, uit eten enzo… Hij wilde ook echt wel wat serieus en we hadden ook afgesproken dat we niets meer met anderen zouden doen… maar het labeltje ‘relatie’ wilde hij het niet geven, dat heb ik hem ook gevraagd.

Ik heb getwijfeld om gewoon langs te gaan, ik ben nu bij mijn ouders en in 20 minuutjes met de auto ben ik bij hem… Maar dan ben ik natuurlijk weer de persoon die moeite doet?

Tja toch zie ik langsgaan niet echt zitten. Lekker awkward met zijn ouders en als hij niet thuis is heb ik dik uur van mn tijd verpest weer…

Heb hem net (met nummerherkenning uit) gebeld en hij neemt ook niet op…

Nou, ik heb helemaal niets meer van hem gehoord… Dus neem aan dat het over is, vind het zo laag dat hij dit niet even wat tactischer kan afsluiten… Maargoed ik ga maar gewoon door met mn leven…

Wat een zak joh. Vind het echt heel vervelend voor je en zo vreselijk lomp dat hij niet eens even de moeite neemt om met je te praten pff… Hoe gaat het nu met je oma?

Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten en het enige goede is: blokken van alles en dumpen. Klinkt keihard, maar je maakt jezelf nu alleen maar ongelukkig en dat is geen enkele jongen waard!!

Ja ik snap het gewoon niet… Waarom het ineens over is blijkbaar en waarom hij niet even de moeite neemt om met me te praten? Kan me erg echt heel erg over opwinden maar hij is het niet waard… Had het nooit van hem verwacht, zo ken ik hem echt niet…

Met mijn oma gaat het redelijk, ze is erg moe en slaapt veel… Ze heeft een niet reanimeren verklaring en kort gezegd houd dat ook in dat ze gewoon niets meer doen. Na die hartaanval is de ambulance wel langsgeweest maar ze wordt niet meer naar het ziekenhuis gebracht ofzo… Best wel naar om te zien, het einde komt steeds dichter bij… Was zo fijn geweest om in deze moeilijke tijd van hem wat steun te krijgen maar dat kan ik dus lekker vergeten… En waarom: no f*cking idea… :hammer:

Precies hetzelfde gehad met mijn vriend. Liet niets meer van zich horen, zei alle afspraken af, relatiestatus van fb enz. Zelfs dat is goedgekomen :’)
Wat ik heb gedaan is een pittig gesprek met hem aangegaan en hem gezegd dat hij of zijn best moet doen, of het exit. Ik heb echt een paar keer met de telefoon in mijn handen gestaan om te bellen en het uit te maken (ja, ik ga geen 100 km reizen daar voor) maar gelukkig niet gedaan… Na dat gesprek heb ik hem niet meer gebeld, geen whapp, geen skype, geen afspraken maken, niks. Heb het van zijn kant laten komen, gelukkig had hij door dat het zo niet verder kon en is hij echt heel erg veranderd. Nu twee maanden gaat het beter dan voor die dip, dus het kan goedkopen :stuck_out_tongue: