Het toerisme en recreatie topic

http://data3.whicdn.com/images/81466858/large.jpg

Hoi iedereen,
Het leek mij leuk om een topic te openen over de studierichting: Toerisme en Recreatie. In dit topic kun je praten over de opleiding, ervaringen delen, stage’s etc.

Hier een kort vragenlijstje (niet verplicht hoor):
Welke opleiding doe je?
Waarom heb je voor deze opleiding gekozen?
Loop je al stage? Zo ja waar?
Wat vind je van de opleiding?

Ik heb zo’n opleiding gedaan ja. Maar dit kan onder ‘school’ =)

Hm, ja ik twijfelde al een beetje onder welke categorie. Welke opleiding heb je gedaan? Ik ga dinsdag kijken bij een opendag voor deze opleiding, ben benieuwd.

Welke opleiding doe je?
Frontoffice
Omdat ik receptionist, grondstewardess of hostess wil worden.
Ik heb al 1 grote stage gelopen als receptionist.
Ik had er meer van verwacht, het is wel leuk, maar ik heb niet het idee dat ik ehcht leer wat ik wil leren. Kan het niet goed verwoorden iig…

Ik verplaats dit idd even naar School!

Welke opleiding doe je?
Leisure&Events (diploma in 2010 behaald)
Eerst deed ik de opleiding toerisme maar ben naar een jaar gestopt omdat ik daar geen reet aan vond. Ik ben toen overgestapt naar (toen nog) recreatie. Inmiddels heeft het dus al een tijd anders.
1x camping in NL horeca, 1x camping België animatie, 1x Verweggistan, 1x hostel
Ik vond het wel een leuke opleiding. Bij ons kwam (in mijn laatste jaar) de opleiding Sound&Vision ook in het gebouw dus dat leverde toffe samenwerkingen op voor mijn examens!

Heel leuke opleiding, maar je moet niet denken dat het appeltje eitje gaat worden, want het is nog redelijk lastig (vooral veel)

^ ik doe Toerisme trouwens haha

Ik doe luchtvaartdienstverlener :slightly_smiling_face:

Dat is heel erg persoonsgebonden. Ik heb die opleiding op m’n sloffen gehaald zonder ook maar 1 boek gebruikt te hebben. Ook zal dit per opleiding verschillen aangezien er nogal wat zijn in deze branche :wink:
Mijn ene jaar toerisme vond ik ook geen hol aan qua moeilijkheidsgraad.

Bedankt!

Ja ik zit nu in mijn laatste jaar van verzorgende, heel iets anders haha. Ik twijfelde van te voren al erg tussen deze twee richtingen en ga toch de toerisme kant op.

Zijn er hier meer meiden die ervaring hebben met stages in het buitenland?

Ik neem aan dat je dan je huidige opleiding op het MBO hebt gedaan? Wil je dan toerisme niet op het HBO doen? Als je dat niet al bedoelt hoor

En ja, ik heb 2x stage gelopen in het buitenland gelopen. Als je daar de kans toe hebt, DOEN!!

En per school

Ja dit is een mbo3 opleiding en wil dan mbo4 gaan doen. ok laat me morgen even informeren.

Oke heb je dke stage in buitenland zelf gezocht?

Uhm… Die in België weet ik eigenlijk niet meer maar mijn andere stage in zuid Amerika heb ik wel zelf gezocht. 3 maanden en 500 pagina’s aan motivatie verder werd het eindelijk goedgekeurd :wink:
Maar ik had een best oke stagebureau op school. Ze hadden een aardig groot netwerk, alleen niet in landen buiten Spanje en Frankrijk zegmaar.

Welke opleiding doe je?
Toerisme Frontoffice ManagerWaarom heb je voor deze opleiding gekozen?
Ik wil heel graag receptioniste of (grond)stewardess worden
Heb van juni tot oktober stage gelopen in Duitsland bij Roompot. Nu op zoek naar mijn afstudeerstage. Waarschijnlijk in Nederland! :slightly_smiling_face:
Het bevalt me erg goed! Ik vind talen leren erg leuk, en de branchevakken ook.