Het The Black Keys topic

Welkom!

Als je niet weet wie The black keys zijn, lees toch maar lekker door want ze zijn awsome.
Als je hen wel kent: hurray en praat gezellig mee :heart:

Jaaa! Blijkbaar is er dus nog geen topic voor deze geweldige band dus bij deze! :upside_down_face:

Wie/wat/hoe?

The Black Keys is een Amerikaans bluesrockduo dat in 2001 in Akron (Ohio) door Dan Auerbach (zang en gitaar) en Patrick Carney (drums) werd opgericht.

De commerciële doorbraak van de groep vond plaats in 2010, door het album Brothers. Op dit album stond onder anderen de populaire single Tighten Up, die drie Grammy Awards won. Ook het daar op volgende album El Camino kon rekenen op positieve recensies en behaalde nummer twee in de Billboard 200. Hierop volgde de eerste stadiontour van de band, de El Camino Tour. Het album met de daarop aanwezige hitsingle Lonely Boy won drie Grammy Awards. In 2014 brachten ze hun achtste album uit, Turn Blue genaamd. Dit album werd hun eerste nummer één notatie in de VS en Australië.

Tot zover de wikipedia copy-paste

http://kickingthehabit.nl/images/2014-03/theblackkeys.jpg

Patrick Carney	                en                 Dan Auerbach

The black keys hebben dus 8 albums uit:

The Big Come Up 2002
Thickfreakness 2003
Rubber Factory 2004
Magic Potion 2006
Attack & Release 2008
Brothers 2010
El camino 2011
Turn Blue 2014

Geplande concerten in België, Nederland, Frakrijk en Duitsland:

19 feb Munchen, Duitsland
20 feb Berlijn, Duitsland
23 feb Amsterdan, Nederland
24 feb Antwerpen, België
7 maart Lyon, Frankrijk
9 maart Parijs, Frankrijk
10 maart Parijs, Frankrijk

The black keys zijn gewoon geweldig.

Ik ben best wel benieuwd naar jullie top 5 liedjes!

Nog een paar foto’s:

http://howyouheardit.com/wp-content/uploads/2014/05/The-Black-Keys-the-black-keys-30837049-1280-1213.jpg

Dan is best wel heet.

Topic bestaat stiekem toch al wel. Maar die is uit 2013, dus vooruit, ik gooi die wel dicht.

YAY BLACK KEYS. Ik houuuuuuuuuuuuuuuuuuu van The Black Keys. En ik ga naar hun concert heuy :dancing_women:

Oh en een top vijf… Poeh. In geen bepaalde volgorde, want ik heb niet echt een nummer wat ik het geweldigst vind want alles is geweldig:
These Days
Unknown brother
Lonely Boy
Howlin’ for you
ennnnn hmmmm Everlasting light.

oke stiekem These days bovenaan

Yazz! Ik ben niet de enige héhé :grinning: :upside_down_face: :upside_down_face:

Altijd wanneer ik aan iemand vraag of ze the black keys willen gaan kijken met mij kennen ze hen niet??? Like waaat.

Ze zijn inderdaad zo geweldig en ik ga ook tickets bestellen voor Antwerpen :grinning:, zo opwindend!

These days is ook eens van mijn favorieten :heart:. Zit momenteel echt met gold on the ceiling in mijn hoofd.

En oeps, dat topic heb ik dan over het hoofd gezien :’).

Jaaa The Black keys zijn tof :grinning: leuk topic! Ik heb ze eigenlijk leren kennen door Hownlin’ for you, dat nummer kwam voor in de film Limitless (hele toffe film ook though) en sindsdien vind ik ze echt tof.
Ik vind qua nummers lonely boy, gold on the ceiling, nova baby, everlasting light, howling’ for you en never gonna give you up erg leuk. Maar alles is leuk eigenlijk ja, dus lastig kiezen.

Ik ga 23 februari naar hun toe jeeeej!!

IK HOU VAN THE BLACK KEYS.
En Dan is inderdaad heet(":

23 februari ga ik ze zien in de Ziggo Dome! :grinning:

Top 5:

1. Psychotic girl/Lonely boy (sorry, kan niet kiezen!)
  2. Tighten up
  3. ThickFreackness
  4. Turn blue
  5. Little black submarines

JA dit topic kom ik joinen! <3

Tickets zijn besteld :grinning: :upside_down_face: :upside_down_face: