Het streep-je-slank dieet.

[b]Hee meiden,
Onlangs ben ik begonnen met het streep je slank dieet. Niet zozeer omdat ik kilo’s wil kwijtraken, maar ik heb mijn normale eetpatroon een beetje verwisseld met het ongezonde en vette eetpatroon (veel chips, snoep etc.)
De bedoeling is om alles wat je eet in streepjes om te zetten op een speciale streep-je-slank tabel. Daarop kun je bijhouden hoeveel calorieën je per dag binnen krijgt.
Je hebt zes groepen ;
-brood,aardappelen, pasta, rijst en peulvruchten, -smeersels,soepen en sauzen,
-zuivel enzo ,- vlees, vis, gevogelte, wild, ei en kaas ,
-groente en fruit ,
-extra, snoep , chips en dranken.
Zo kun je duidelijk zien hoeveel calorieën je per dag binnenkrijgt.

Er staat dat je vier á vijf kilo per maand af kan vallen. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?

Plaats hier eventueel het aantal calorien die je per dag eet.

Mijn gemiddelde is 1280 cal. is dat goed?

[/b]

dat is goed ja. volgens mij zelfs te weinig, want ik las ooit dat beroemdheden op een 1200 kcal dieet gingen, dus je zal er zelfs vanaf vallen.

hoe werkt het dan precies? i don’t get it.

dat is veel te weinig. Je moet gemiddeld 2000 kcal per dag binnen krijgen! Ga maar eens op een pak van iets kijken, daar staat altijd dat vrouwen 2000 kcal per dag en mannen 2500 p.dag binnen moeten krijgen.
Ik weet niet hoe het is als je gaat afvallen… maar dit is wel het normale!

Neee, dat is niet goed hoor. Je moet je gewoon houden aan de norm: 2000 calorieën voor de vrouw. Je moet die 2000 alleen niet vullen met ongezond eten, maar met gewone dingen.

Dat bedoelde ik ook idd :relieved:

Dat ligt aan het persoon hoeveel je binnen moet krijgen hoor! Als bijvoorbeeld een niet zo groot persoon die ook niet veel sport 2000 kcal naar binnen moet krijgen, zal die dikker worden!
Dus hou je maar niet te veel aan die norm :slightly_smiling_face: Ik denk dat het voor iedereen een beetje anders is, en gewoon stoppen met eten als je voldoende verzadigd is (da’s makkelijker gezegd dan gedaan 8D)

dan krijg ik veel te weinig kcal binnen per dag, k eets maar iets van 1000 kcal per dagg, tewijl ik voor mijn gevoel aardig veel eet

Over die 2000 calorieen, dat geld voor vrouwen.
Dus dat gaat op voor iedereen die boven de achtien is en uitgegroeid etc.
Je geeft een baby toch ook niet evenveel als een volwassen persoon?