Hier een klein stukje van mijn verhaal. De ik-vorm is de 17 jarige Evi Weisz. Tell me what you think!
Lieve Cas,
Laten we dit luchtig houden. Dat “lieve” is totaal ongepast, maar ondanks dat jij mijn hart gebroken hebt, ben ik opgevoed in een normale, Nederlandse gezin. Dus behoud ik mijn manieren. Je vraagt je vast af waarom in hemelsnaam je ex-vriendin jou zo een lange brief zou schrijven. Want - zeg nou zelf - ben jij zo een lange en uitgebreide lap tekst waard? Nee, natuurlijk niet! Ha, wat een achterlijke vraag. Maar ik doe dit niet alleen voor jou, ik schrijf dit verhaal voornamelijk voor mezelf. En ja, ook om de wereld mede te delen wat voor klootzakken er op deze aardbol leven. Maar vooral voor mezelf. Voordat ik begin aan het dramatische liefdesverhaal van Cas de Groot en Evi Weisz, wil ik je een ding vertellen: ik haat je niet. Ik kan je niet haten. Want ookal heb ik zoveel nachten om je gehuild, zoveel gevoelens aan je verspild, heb ik de energie niet om nog langer om je te geven. En ergens geloof ik dat, diep, heel diep vanbinnen je een goed mens bent. Maar helaas een enorme klootzak (op het gebied van liefde dan). Voordat je deze brief weggooit omdat ik je al genoeg heb beledigt, zal ik maar beginnen.
4 Augustus, 2013
Je weet het vast nog wel, onze ontmoeting. Of misschien ook niet, omdat je aardig aangeschoten was. Oké ik begin opnieuw: Je weet het vast niet meer, onze ontmoeting. Hoe dan ook herinner ik me het nog verassend goed na vier jager bombs. Het was een zomerachtige vrijdagavond, de perfecte avond om uit te gaan. En dat was dan ook precies wat er op de planning stond: een avond met iets te veel alcohol, foute muziek en ons vertrouwde kroegje; de Palmboom. De enige kroeg die zonder naar je ID te vragen je een shotje vodka aanbod. En we weten allemaal hoe Cas de Groot zijn vodka liefheeft. Op z’n tijd. Of beter gezegd; ieder weekend.
“Meiden,” Bo hield haar shot-glaasje in de lucht “na mijn derde shotje moeten jullie mij beloven dat jullie me tegenhouden wanneer ik mijn mobiel aanraak. Ik wil niet weer morgen mijn whatsappjes doorlezen om te zien hoe ik Jasper’s moeder uit heb gescholden voor een Amsterdamse hoer.”
Je kent haar vast nog wel; Bo. Mijn gekste en allerbeste vriendin, samen met Cecile. De ijzersterke trio was al 10 jaar oud. Bo was de spontane blondine met een grote bek. Cecile de iets stillere, maar stoere brunette met een eigen mening. En ik, tja, geen uitleg nodig. Jij kent me als geen ander.
“Inleveren jij!” Lachtte Cecile.
“Nog een keer kijken of hij misschien-”
Ik greep Bo’s witte Iphone uit haar hand “Hij is het niet waard. Je weet wat de Palmboom met je doet, over een uur heb je al weer een veel knappere jongen te pakken.”