Het sprookje van de Upper East Side van New York

Het sprookje van de
Upper East Side van New York.

Proloog
Er ligt een verlaten stapeltje foto’s op de blauwsuède fauteuil bij het openstaande raam. De zon valt de kamer binnen en de crèmegekleurde gordijnen wapperen dankzij het briesje dat in de lucht hangt.
Op de bovenliggende foto staan twee meisjes, Yasmin en Isis. Ze zijn een jaar of vijf en hebben beide een groot ijsje in de hand. Yasmin’s mond is besmeurt met chocolade ijs. De haren van Isis zijn blond en nat van de zee. Yasmin heeft haar bruine, krullen vast in een hoge staart. Ze grijnzen beiden hun tanden bloot. Deze foto is gemaakt in de periode dat Yasmin en Isis tanden aan het wisselen waren. Yasmin mist één van haar voortanden.
Daaronder ligt een foto van het huwelijk van Charlotte en John Pitts, de ouders van Yasmin. Charlotte heeft een groot, kleurrijk boeket in de hand en staat op het punt om die in de lucht te gooien. John houdt haar bij haar middel vast en straalt vol zelfvertrouwen in zijn smoking.
De volgende foto is nog een foto van hetzelfde huwelijk. Yasmin, haar broer Indigo en haar ouders staan erop. Indigo is een jaar of negen op deze foto en draagt een sjiek Armani pak. Die had zijn moeder zeker gescoord bij Barneys. Yasmin draagt een lichtroze met plofmouwtjes jurkje die tot haar knieën komt en kleine, zwarte, lakhakjes.
Op een andere foto staan de zeven en achtjarige Rune Porter en Jay Thinnerlo. Ze hebben beide hun voetbaltenue aan. Jay heeft een bruine, modderachtige veeg op zijn gezicht en zijn steile donkerbruine haren zitten door de war. Rune houdt een voetbal in zijn armen vast. Zijn blauwe ogen trekken alle aandacht op de foto en, net als bij Jay, zitten zijn bruine –bijna zwarte- krullen door de war van het fanatieke potje voetbal.
Op nog een andere foto staan twee meisjes die als druppels op elkaar lijken; hoe het kan ook anders, het is de eeneiige tweeling, Maya en Joan. Ze zijn op de foto een jaar of zes. Ze zitten samen met hun ouders, Fiona en Daniel Anderson, op een terrasje in de zon. Ze hebben beide donkerbruine, bambi-ogen en steil, zwart haar tot hun schouders.
Een paar foto’s later staan Yasmin, Isis, Maya en Joan op de piste in hun skipakken. Ze zijn nu allemaal rond de dertien en veertien jaar oud. Allemaal hebben ze blosjes op hun wangen van de kou en de achtergrond ziet wit van sneeuw.
Er zit ook een foto bij waarop Jay, Rune, Yasmin, Isis, Maya en Joan met z’n allen in de ronde, kingsize bed liggen in de suite van Jay. Op de achtergrond liggen een paar lege flessen champagne. Ze zijn alle vijf tussen de vijftien en achttien jaar oud. Yasmin zoent Rune.
Op een andere foto zit Isis met haar ouders, Jane en Dean Walkaway, en samen met haar broer Levi midden op zee op hun grote, witte Catamaran. Levi is er een jaar of twee oud en Isis negen.
Op nog een andere foto staat Yasmin met haar vriendje Rune en zijn drie jaar ouder broer, die op deze foto twintig is, Ryan. Ze staan voor de kerstboom. Deze foto is afgelopen kerst gemaakt.
De laatste foto van het stapeltje is een foto van de families Pitts, Porter, Thinnerlo, Anderson en Walkaway samen aan tafel tijdens één van hun beruchte brunchen. Deze families hebben al generatieslang hechte banden met elkaar en behoren tot de bovenklasse van New York.

jij hebt zeker gossip girl gelezen

Ehh… ja, ooit wel. Hoezo? En bedoel je dit negatief?

Ik snap denk wel wat ze bedoelt… zolang je maar zorgt dat het er niet te veel op gaat lijken! :wink:
Je schrijft wel leuk, lijkt me leuk verhaal! :grinning: Kben benieuwd, dus schrijf maar snel verder! :wink:

Het lijkt énorm erg op het verhaal van Gossip Girl.

Wat veel info telkens in íedere zin weer. Welke kleur, welke vorm, welk merk…
Schrijf je altijd op die manier of niet? Ik vind het niet zo prettig om te lezen op die manier in ieder geval. Ik lees geen gossip girl maar kijk het, dus daar kan ik het niet mee vergelijken…

Ik heb al bijna geen zin om meer van het verhaal te plaatsen… zo veel lijkt het toch niet op gossip girl?

ik ben het met Lerem eens, en ik houd niet zo van die ‘verwende snottebellen’ verhalen om te lezen… ik wordt een beetje moe van het noemen van alle merken, eerlijk gezegd.

ik vind het toch aardig in de buurt komen!

Het is geen Snottebel verhaal. Ik laat in mijn verhaal juist zien dat je met geld nog absoluut niet gegarandeerd bent van een geweldig leven.

Wat lijkt er dan op?

dat kan wel zo zijn, maar zo benoem ik het nou eenmaal. maar ik weet toch ook niet wat jij verder van plan bent met het verhaal, en dat je wil laten zien ‘dat je met geld nog absoluut niet gegarandeerd bent van een geweldig leven’. ik vind het verder wel leuk hoor, van mij mag je verder gaan, maar ik zal het niet gaan lezen. :slightly_smiling_face:
x
(edit: het lijkt een beetje op gossip girl: de locatie, en met die merken enzo)

dat ze allemaal tot de hoogste familie ofso horen en nog meer van die dingen… niet specifieke dingen, maar gewoon het verhaal zelf :S

Hmmm gek dat je dat zegt, terwijl ik nog niet eens met het verhaal begonnen ben. Er is nog helemaal niks gebeurd.

Ga maar gewoon verder, ik heb gossip girl niet gelezen, dus ben ik heeeeel nieuwsgierig =DDDDD

*ik ben al fan

Wat een zeikerds! Gewoon doorschrijven joh.

Ik vind het een mooi verhaal! Ik heb gossip girl niet gelezen trouwens.
Maar weetje wat ik wel vind: hoe je je verhaal ook schrijft, het zal altijd wel op een ander verhaal gaan lijken.
Daarvoor zijn er te veel verhalen.
Gewoon doorgaan dus.

Vanavond is er een nieuw stukje!:slight_smile:

:stuck_out_tongue: goedzo! niks van aantrekken :slightly_smiling_face:

maar ehm , waarom heet het dan de UPPER east side van NY