Het sport-motiveer-elkaar topic ^^

Hoi!
Nou ik heb erg veel moeite met sporten… ik vind er gewoon niet zoveel aan en ik hou het nooit lang vol.
Nu wil ik dus gaan hardlopen voor een mooi lichaam en dit wil ik een keertje gaan volhouden.
Hebben jullie hier ook altijd last van? :stuck_out_tongue: en welke sport zou je willen doen? dit topic is bedoeld om elkaar te motiveren als je geen zin hebt/hetnietmeer ziet zitten/etc. :slightly_smiling_face:

nou ik begin wel :stuck_out_tongue:
ik wil dus gaan hardlopen.
Mijn motivatie is:

  • betere conditie
  • strakker lichaam
  • lekkerder in mijn vel

ik wil elke dinsdag middag en vrijdag ochtend een half uur/3 kwartier gaan hardlopen/wandelen.

hebben jullie tips om het vol te houden? :stuck_out_tongue:

tip voorjou; gaa met vriendinnen, dat is hardstikke gezellig!

Ik wil ook gaan hardlopen, zal ik nu gaan? haha wil wel maar zo koud enzo bah hahaha
nouja je moet het gewoon een paar keer doen dan raak je eraan gewent en vind je het ook leuker enzo. en lekker met mp3tje op!
succs :slightly_smiling_face:

Ik ben al een poosje bezig met hardlopen en buikspieroefeningen.
Eerst 2x in de week nu 3x in de week.
Al moet ik zeggen dat het er vorige week niet van gekomen is omdat ik het super druk met school heb.
Zolang ik de buikspieren om de avond maar volhou en daarbij minstens 2x per week hardloop moet het voldoende zijn.

Beperk jezelf tot vaste avonden/middagen in de week.
Of voor het eten gaan of ver na het eten (minstens een uur na het eten)
En werk naar een doel toe. Elke week een stapje verder.

Ik ben nu aan het trainen voor de marathon van Amersfoort, is een mooi doel om naartoe te werken.
Van afgelopen februari t/m juli ging ik elke zondag wandelen met mijn Pa voor de Vierdaagse van Nijmegen 2008. Is geweldige ervaring als het doel ook bereikt word!! Als je echt iets wilt, dan komt het wel.

Trouwens, nog even een tip nu ik zag dat je minstens een half uur tot 3 kwartier wilt gaan.
Darling, je moet het wel opbouwen anders kan je lichaam het niet aan en hou je het hoogstens 2 weken vol.
Je moet niet de lat te hoog leggen in het begin.

De eerste keer kan je 2x 10 minuten hardlopen. Dat is dan gewoon normaal hardlopen voor je eigen tempo.
10 minuten hardlopen > 2 minuten stevig doorwandelen > 10 minuten hardlopen. (plan dus goed je route)
Dit kan je 2 keer achter elkaar doen in de week (voor jou dinsdags en vrijdags)

De keer erna kan je het verhogen naar 3x 8 minuten. Zelfde manier.
8 minuten hardlopen > 2 minuten stevig doorwandelen > 8 minuten hardlopen > 2 minuten stevig doorwandelen > 8 minuten hardlopen.

Na elke hardloopronde kom je thuis, even rustig naar binnen, mp3 wegleggen, paar slokken water en even terug naar buiten. (behalve als het pijpenstelen regent)
Dan zoek je een muur of de schuurdeur op en dan doe je een coolingdown!! Echt super belangrijk na elke ronde!!
Je zet je handen tegen de deur/muur en rekt eerst 1 been gestrekt naar achteren, je kan je bovenbenen dan iets voelen, maar zorg dat je spieren niet té strak gespannen staan. Dat doe je ong. 8 sec vasthouden en dan het andere been.
Dan doe je 1 hand tegen de muur en sta je met je zij richting de muur, je pakt je ene been en je voet breng je richting je bil.
Je knie is nu volledig gebogen… dit wederom niet te strak voor je bovenbenen. Dit 6 sec. volhouden en dan je andere been ook.
Dan weer beide handen tegen de muur en benen naast elkaar zetten. Je lichaam moet nu schuin in tegen de muur staan. Je buigt heel iets door de knieen zodat je je voorkant van je voeten voelt. Dus tussen je enkels.
Deze spieren ook niet te strak aanspannen. Geeft rust in je voeten.

Heb je dat gedaan even alles losschudden en dan kan je chillen bij de verwarming en lauw water drinken… geen koud, is niet goed voor je maag. :wink:

Ik zie op je profiel dat je 18 ben , dus dan heb je waarschijnlijk een auto of brommer . Ga meer met de fiets weg , dat scheelt geld , is goed voor je lichaam en milieuvriendelijk :grinning:

Ik hoef echt geen brommer als ik 16 word want fietsen is het enigste actieve en nuttige iets wat ik doe in m’n leven XD

heb geen auto en geen brommer en ga meestal als het niet regent enzo op de fiets naar school :stuck_out_tongue:

redenen om te sporten:

  • sport activeert de hersenen waardoor je beter kunt leren
  • je voelt je gezonder
  • je raakt je stress sneller kwijt
  • als je je concentreert op sport, dan denk je minder gauw aan vervelende dingen
  • mooi lichaam natuurlijk
  • je kunt meer eten

wat zijn inspannende activiteiten om thuis te doen?

  • schoonmaken,
  • koken,
  • klussen
  • opruimen
  • traplopen
  • dansen op muziek
  • oefeningen uit een tijdschrift (maak je leuker door de radio aan te doen, of je mp3 aan te zetten)

Als ik op een sport zou gaan, dan zou ik op zelfverdediging of badminton willen, maar daarvoor zit niks in mijn buurt :’( .
En 1 tip: aanbevolen is om minstens een half uur per dag actief te bewegen, of 1 uur per dag rustig te bewegen. Actief bijvoorbeeld fietsen, rustig bijvoorbeeld lopen.

Zie dit maar als Aanmoedeging ofzeuh.

Kom op jongens Doe je best! :'D

( Ik heb zelf een hekel aan sport. Omdat ik ren als een kippetje, Niet om kan gaan met een bal en overal slecht tot middelmatig in ben :3)(Alleen fietsen is een beetje leuk xD)

upjee

ik ren zelf iedere avond. Geen moeite mee. Je moet gewoon op een vast tijdstip doen en meteen gaan en niet 10 minuten nadenken van; ik wil niet.
En je moet het ook niet te zwaar maken, dan geef je het zo op.

Je kunt trouwens beters iets in teamverband doen of met vrienden, dan is het gezellig en gaat de tijd zo om. Als je toch al niet van sport houdt, wordt in je eentje rennen bijna onmogelijk om vol te houden. Misschien kun je beter gaan fitnessen of dansen ofzo met vrienden.

Ik wil ook gaan hardlopen, niet om af te vallen ofzo hoor, maar echt voor conditie en zo, gezond leven :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar ja, ik moet echt nog werken aan mijn discipline, volgende maand begin ik echt! :relieved:

waha jaa ik sta nu op het punt om te gaan hardlopen maar het ziet er zo koud uit buiten :stuck_out_tongue:

ik wil ook echt gaan hardlopen
maar alleen is zo saai!
dus ik ga denk na de proefwerk week hardlopen met mn vriend
of een vriendin.

en ik moet gezonder gaan eten
maar even wachten tot na die toetsen want daar krijg ik stress van!

Nou ik heb ook wel wat motivatie nodig. Heb net een schemaatje uitgeprint op myasics.com , dus nu is het de bedoeling dat ik elke zondag en woensdag ga hardlopen :S Maar ja, het is sportdag in de zomer, en hoe sneu dit ook klinkt, ik wil toch wel een beetje hard kunnen rennen (A) En je wordt er fitter van!