Het spiraaltje

Hallo allemaal,

Ik vond hier nergens een topic over, vandaar een nieuwe. (Sorry als het toch al bestond).

Ik ben al een tijdje van plan om een hormoonspiraaltje te plaatsen, namelijk de Jaydess (een kleinere variant). Ik ben 20 jaar (bijna 21) en heb nog geen kinderen gekregen. Nu neem ik reeds 4-5 jaar de pil maar ben dit spuugzat. Ik haat het om elke dag een pil in te nemen en vergeet hem ook af en toe. Met een spiraaltje hoef ik er 3 jaar niet aan te denken. Een ander detail is dat ik nog niet seksueel actief ben. Ik zou het wel nu willen laten plaatsen omdat het voor 21 jaar volledig gratis is. Dan hoef ik tot mijn 24ste geen anticonceptie te betalen. Het spiraaltje biedt voor mij dus heel wat voordelen.
Ik vroeg mij alleen af of er nog meisjes zijn die een spiraal willen of hebben laten plaatsen en nog niet seksueel actief zijn. Wat is hier jullie mening over?

De pil heb ik in eerste instantie genomen wegens pijnlijke maandstonden, eender welke vorm van anticonceptie is dus wel nodig voor mij.

Wat zegt je huisarts hierover?

Ik heb een implanon laten plaatsen 2 jaar terug en ben nog steeds niet seksueel actief. De enigste reden dat ik hem heb is omdat ik met die implanon niet ongesteld werd. En ik slikte altijd de pil door, maar na een aantal maanden ga je dan doorbraak bloedingen krijgen etc. En volgend jaar als die er uit moet, laat ik gewoon weer een nieuwe zetten

^ een vriendin van mij heeft een implanon en is hierdoor non stop aan het menstrueren.
ik heb zelf een spiraaltje ( ik heb het ook net voor mn 21e laten zetten, ben over 2 weken 21 en heb het in december laten zetten) en het is echt een uitkomst.

http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/spiraaltje-328938.0.html

^ Je moet ook geluk hebben met een implanon. De een word niet meer ongesteld, de ander juist alleen maar.

Ik heb voor mijn 21e een spiraaltje laten plaatsen. Ik vergat de pil altijd en deed het wel zonder condooms…
Het zetten deed geen pijn maar de vier maanden erna wel! Nu is het 6 maanden na hey laten zetten en ben ik echt heel erg blij met het spiraaltje!

Kan er geen algemeen topic over Anticonceptie komen: de pil, spiraaltje en al die andere dingen? haha. Ik wil eigenlijk ook met de pil stoppen, maar ja ik wil wel een goed alternatief hebben en online vind ik eigenlijk overal nadelen bij. Ik gebruik nu de pil zodat ik niet zwanger wordt en niet ongesteld word (ik heb een vriend dus dat is voor mij het belangrijkste) maar idd wel eens doorbraakbloedingen en toch dat gehormoon…

Ik heb ong 2,5 maand geleden een spiraaltje laten zetten. Wel gewoon de mirena en ik ben ook seksueel actief, dus wat dat betreft lijken onze situaties niet helemaal op elkaar.

Wat ik je wel kan zeggen is dat ik het plaatsen als behoorlijk naar heb ervaren (lees: zeer pijnlijk en daarna nog een week buikpijn en nog meer dan een maand bloedingen), maar nu het eenmaal goed zit en dat allemaal over is, ben ik er ontzettend blij mee!

Dit kan hier inderdaad.