Het spijt me

Hallo, ik schrijf wel vaker verhalen gewoon voor mezelf, en nu vroeg ik me af of dit verhaal mensen aanspreekt. Ik heb al wat stukjes geschreven, maar ik ga ze niet te snel achter elkaar plaatsen omdat ik nu al weet dat ik het de komende weken druk ga krijgen en soms geen inspiratie zal hebben… Dus dan post ik mijn stukje gewoon wat langzamer (: Hopelijk hebben jullie hier begrip voor, ik wil gewoon weten wat jullie van het verhaal vinden. Leuk/stom etc.

Oké, en dan nu het verhaal.

http://data.whicdn.com/images/9931720/91937797_large.jpg?1305842823

Glimlachend kijk ik naar mijn beeldschermpje, wanneer deze opnieuw oplicht. Wasn’t it me you threw away? But before you go there’s something you should know, this is how it feels when you wait for a call that never comes. Het deuntje klinkt eerst zachtjes en wordt daarna steeds harder. Grinnikend denk ik terug aan wanneer ik jouw nummer aan dit speciale liedje koppelde. Dat was de dag geweest dat jij had gezegd dat het echt over was. Dat ik je met rust moest laten want dat dit zo niet langer kon. Alsof ik een stalker was.
Oké, misschien kwam ik een beetje te sterk over, misschien wilde ik het gewoon te graag. We waren zo perfect, alles klopte gewoon. En toen opeens was het klaar. Je belde niet meer, zei onze afspraakjes af en ik zag je flirten met andere meisjes. Waarom je niet kon zei je nooit, je moest gewoon andere dingen doen. Met meisjes flirten. Ik kon het niet begrijpen, en ik begrijp het nog steeds niet.
Die dag sprak ik met mezelf af dat jij me zou smeken je terug te nemen. Je zou voor mij op je knieen gaan en zeggen dat je niet zonder me kan leven. En als die dag aangebroken is, zal ik het weer zijn die de controle over dit spelletje heeft. En het is bijna zo ver.
Eerst heb ik je met rust gelaten, daarna ben ik me anders gaan kleden en toen werd ik het populairste meisje van de school. Alle meisjes vinden me aardig en alle jongens willen met me daten. Nee, ik ben geen gemene dictator geworden. Ik ben gewoon aardig tegen iedereen en zorg dat ik er altijd goed uit zie. Ook tegen jou bleef ik aardig. En na twee maanden wilde je me terug.
Ik ging accoord met een date en vanaf die dag hebben we het langzaam weer opgebouwd. Als excuus gebruikte ik dat je mijn vertrouwen beschaamd had, maar vanaf die dag wist ik al dat ik je nooit meer zou vertrouwen. Ik hou van mijn nieuwe leven, nieuwe vrienden en de macht. Bovendien ben ik niet meer op je verliefd.

Tips/commentaar?

Het engels in het eerst is wel een beetje iritant,
ik weet ik zeur maar ik kan niet zo goed engels daarom
maar veder leuk
x

wow leuk! als je verder schrijft laat het me dan weten, ik zal zeker verder lezen (:

Dat is zegmaar dr telefoon die afgaat, dr beltoon, en die zinnetjes komen van een liedje (: als je het fijn vind kan ik ze wel voor je vertalen?

Leuk!
(Al weet ik ook niet wat dat engelse betekent (behalve dat dat een liedje is))

Ik, goede lieve aardige ik, heb besloten dat het wel een beetje raar is als ik maar één stukje post. Zo kan niemand zich natuurlijk een goed beeld van het verhaal vormen.
Eerst zal ik even het engelse vertalen: Wasn’t it me you threw away? But before you go there’s something you should know, this is how it feels when you wait for a call that never comes

Was ik het niet dat je weggooide? Maar voordat je gaat, is er iets dat je moet weten. Dit s hoe het voelt, als je wacht op een telefoontje dat nooit komt.

Eergister hebben we, zoals ik bedacht had in mijn plan, voor het eerst weer seks gehad. Goede seks, geweldige seks, beter dan ooit tevoren. “Ik bel je morgen wel even.” Met die woorden had ik je huis verlaten en de glimlach die ik toen droeg is de hele dag niet van mijn gezicht af geweest. En nu, op dit moment, geniet ik met die zelfde glimlach van de ringtone die bij jou nummer staat ingesteld. Wasn’t it me you threw away? But before you go there’s something you should know, this is how it feels when you wait for a call that never comes.Veel te snel is het weer stil in mijn kamer. Hoevaak zal hij me nog bellen? Morgen is het maandag en zal ik hem hoe dan ook weer zien. Mijn plan liep maar tot dit punt, over wat hierna kwam had ik nog niet echt nagedacht. Wat zou meer pijn doen, hem vertellen dat het niet gaat werken of helemaal niets zeggen? Dit laatste zou toch niet lukken aangezien ik nu een horde vriendinnen heb die zich bezighouden met de laatste roddels. Wat deed Thomas voordat hij mij dumpte? Even denk ik weer hoe hij langzaam uit mijn vingers glipte. Hoe steeds meer symptonen naar voren kwamen dat hij me niet meer leuk vond en met andere meisjes bezig was. Onze relatie was net een tikkende tijdbom geweest, en toch had ik nog hoop gehad dat de bom niet zou afgaan. Ik hield van hem. Ik hou van hem. Nee, ik ben niet meer verliefd.
Geschrokken kijk ik op uit mijn gedachten als ik iets nats over mijn wang voel stromen. De spiegel bevestigd dat het een traan is. Ik schud mijn hoofd en veeg de traan haastig weg, hier zijn al te veel verspilde tranen voor gevallen. Nog vijf minuten en dan ga ik naar bed, ik mag morgen geen wallen hebben.

leuk, ik hoop dat je het lang volhoud en niet zoals veel verhalen hier op girlscene heel snel stopt… :grinning:

haha ik heb nog een paar pagina’s op word klaarstaan dus die hebben jullie sowieso van mij tegoed!

“Goedenmorgen Kimmie,” vrolijk begroet ik mijn fietsmaatje en natuurlijk groet ze mij terug.
“Hoe was het gister met Thomas?” Ik had Kim vertelt dat ik naar Thomas ging, maar ze wist niets van mijn plan. Niemand wist hier vanaf, dat leek me geen goed idee. Ze zouden me gemeen vinden en dat paste niet goed bij mijn lieve imago. Ik haal mijn schouders op en doe meteen alsof ik niet meer vrolijk ben. “Ach meisje, vertel het eens.”
“We hebben seks gehad.” Kim knikt aandachtig. “Maar, het klopte niet helemaal.”
“Wat was er dan?” Deze woorden had ik afgelope nacht nog geoefend, maar ik deed alsof ik ze nog moest zoeken.
“De vonk is er denk ik niet meer?” Opnieuw knikt Kim begrijpelijk.
“En die was er vroeger wel?” Nu is het mijn beurt om te knikken. “Heb je Thomas al gesproken?” Ik schud mijn hoofd.
“Ik zou niet weten wat ik moet zeggen. Wat als hij straks naar me toe komt en me kust?” Kim denkt even na.
“Ben je niet meer verliefd op hem?” Ik haal mijn schouders op. Hier had ik lang over na gedacht gister en het leek me niet realistisch meteen nee te antwoorden op deze vraag.
“Lastig. Uitmaken zou zonde zijn, want wat als het eenmalig was en je nog wel verliefd op hem bent?”
“Precies. Maar aan het lijntje houden vind ik ook zo zielig.” Kim geeft me gelijk. Nu komt het moeilijke gedeelte. In andere woorden zeggen dat ik hem aan het lijntje ga houden. “Misschien moet ik het maar gewoon even aankijken. Je weet wat ze zeggen: Listen to your heart, before you tell him goodbye.” Kim lacht en stemt in met mijn plan. Veel andere opties zijn er ook niet over. “Ik weet alleen echt niet wat ik straks tegen hem moet zeggen, wil jij me zo helpen ongezien het schoolplein over te komen? Dan heb ik wat extra tijd.” Ik zeg het meer als grapje, maar gelukkig wil Kim me helpen. Wat een schat is het ook. Stiekem voel ik me wel een beetje schuldig dat ik haar doe geloven dat ik echt om Thomas geef, maar ik doe haar er toch niet echt pijn mee dus dan mag het wel.

In de pauze is er geen ontkomen meer aan, ineens staat hij achter me. “Hé schat.” Ik draai me om en glimlach flauwtjes.
“Hé Thomas, alles goed?” Ik mocht niet té kortaf doen. Hij knikt en vraagt waarom ik niet meer gebeld had.
“Sorry, ik heb het hele weekend huiswerk gemaakt.” Flauwe smoes, ik weet het, maar zo deed hij het ook en dat is dus hoe ik het moet spelen. Om zijn aandacht af te lijden sta ik op en bied hem mijn stoel aan, vervolgens neem ik plaats op zijn schoot.
Als ik heel eerlijk moet zijn, geniet ik er soms wel van. Thomas weer als vriendje hebben. Hij is lief voor me en als ik me verveel is er altijd iemand om naartoe te gaan. Dat lief zijn zegt niet zo veel, dat was hij vroeger ook. Toch geniet ik van de warmte die hij me geeft.

nu wil ik wel eerst wat meer reacties voordat ik weer post haha, leuk/stom?

upp?

uppp

Een paar dagen gingen voorbij en af en toe deed ik kortaf tegen Thomas. Eén keer had hij me gevraagd of er iets was en ik had geantwoord dat alles oké is, precies zoals hij altijd gezegd had. Ik zat nu echter met een groter dilemma. Dit schoot niet op. Ik moet een scharrel vinden. Al een paar dagen had ik op school rondgekeken wie dit kon worden, maar niemand sprong echt naar voren. Eigenlijk kon het ook niet echt iemand van school zijn, daar zouden ze mij op aan kijken. En eigenlijk mag het ook niet echt een scharrel zijn, meer een beste vriend die helemaal verliefd op mij is. En het liefst nog een hunk ook. Maar waar vind je zo iemand? Niet bij mij op school in ieder geval. Tijdens het uitgaan klonk aanlokkelijker, alleen moest ik Thomas dan voor een avondje kwijt zien te raken. Niet dat hij zo ontzetten klef was, maar we deelden de zelfde vriendengroep en hij zal het dus meteen doorhebben als ik de hele avond met een andere jongen sta te praten. Het eerste contact moet langs hem heen gaan.

Alsof de goden mijn plan supporten, was Thomas de volgende dag ziek. Zaterdag.
Lies, vanavond samen naar de stad? Thomas is ziek en wat de rest gaat doen weet ik niet xx
Lisa is mijn beste vriendin, maar zelfs haar heb ik niet over mijn duivelse plan vertelt. Hoe meer ik erover na denk, hoe gestoorder dit plan is. Toch kan ik er niet meer mee stoppen, niet nu ik zo ver gekomen ben. En het voelt ook best goed, dat ik dit allemaal kan berijken. Hoeveel macht ik eigenlijk heb en wat ik daarmee kan doen. Simpele dingen, maar ook dit. Niemand die dit achter mij zoekt, omdat ik ’s werelds lieverdje ben. Altijd aardig, knap, goed gekleed… De wereld ligt aan mijn voeten.
Soms vraag ik me af of ik dit wel ben. Ik ben écht aardig en goed voor iedereen. Iedereen, behalve Thomas. Hoe kan het dat hij mij zo slecht maakt? En dan stop ik weer met pikeren, de jongen heeft mijn hart gebroken. De enige jongen die ik mijn hart ooit toevertrouwde, brak het. Nu zal ik zijn hart breken.
Ik ga met Patti, Josh en wat vrienden van Josh wat drinken in Pavlov, als je wilt mag je natuurlijk mee! Xx
Ik glimlach. Joshua is het vriendje van Patti en Lisa is vanavond natuurlijk haar wingman. Dat moet ook beteken dat de vrienden van Josh knap zijn, anders had Patti haar nooit zo ver kunnen krijgen om mee te gaan. Snel sms ik terug.
Haha wingman 2 zeker? Count me in! Hoelaat en waar spreken we af? Kus