Het SPH topic.

Hi guys,
Ik had eigenlijk een aantal vragen voor de mensen op Girlscene die SPH studeren of willen studeren. Waar studeren jullie SPH? Moet je veel doen bij de studie? Ik kan zo geen tientallen vragen bedenken om nu aan jullie te stellen, maar misschien kunnen jullie wat vertellen? Heb al een aantal voorlichtingen en beurzen bezocht maar wil nog wat meer weten.

heyy, ik studeer momenteel sph aan de hva. Note me maar even Groetjes

Ik denk er ook aan om sph te gaan studeren (:

Heeee
Ik heb dit een half jaartje geprobeerd in Zwolle op Windesheim.
Het was heel anders dan het MBO. daar heb ik SAW gedaan. SPH is dus HBO en daar wordt veel meer van je verwacht dan wat je gewend was op het hbo. Veel MBO leerlingen vallen af in het eerste half jaar omdat ze de studiedruk niet aankunnen. Dit gold ook voor mij. De vraagstellingen zijn heel anders en het is lang niet zo praktisch gericht als het mbo.

Ik ben ook van plan SPH te studeren, aan de hvA! Ben ook al naar een open dag en een meeloopdag geweest en vind het helemaal geweldig! Ik volg dit topic even :slightly_smiling_face:)

Kan iemand me iets meer vertellen over SPH?
Wat voor vakken krijg je?
Is het veel thuisstudie?
Hoeveel contacturen?
Is het moeilijke stof?

Ik zoek eigenlijk een combinatie psychologie, pedagogiek, ergotherapie, coaching/counselling, en geneeskunde. ik ben te kieskeurig en wil te veel dingen

Mijn beste vriendin doet SPH en ze vertelt me er heel veel over, dus ik kan je wel op weg helpen denk ik. :slightly_smiling_face:
Je krijgt vakken zoals pedagogiek, ethiek en psychologie maar ook trainingen als gespreksvoering.
Het is, net zoals elke HBO studie, veel thuisstudie. Er wordt van je verwacht dat je ongeveer 40 uur per week met je studie bezig bent en hiervan ben je er maar 15 op school.
De stof is niet moeilijk, maar vooral veel.