Het Spaar-topic

Ik ben best wel benieuwd hoe en hoeveel er gemiddeld wordt gespaard! (raar woord eigenlijk, haha)

Dus bijvoorbeeld: leeftijd / bedrag per maand ( of als je het anders doet ) / bedrag op je spaarrekening / Doel; iets moois, toekomst etc.

Oh en tips voor sparen zijn ook erg welkom :wink:

Ik ben 16 en spaar 40 euro per maand, omdat ik later naar de universiteit wil en het zelf moet betalen :stuck_out_tongue:

Ik ben 17 en spaar 90% van al mijn losgeld in een spaarblik. En verder stort ik om de zoveel tijd een paar honderd euro op mijn spaarrekening. Mijn ouder’s en opa’s en oma’s hebben ook een spaarrekening voor mij waar zij iedere maand een bepaald bedrag op sparen.

Ik heb eigenlijk geen echt doel, maar vind het een fijn idee om geld te hebben voor in de toekomst voor als ik bijv. op mij eigen ga wonen etc.

Ik ben 17 en spaar voor mijn uitwisseling naar Zweden volgend jaar! Ik doe meestal tien euro van mijn maandelijkse kleedgeld (die totaal ¤75 is) op mijn spaarrekening en al het geld dat ik verdien met trainen. Dat wisselt van 6 tot 12 euro in de maand.
Daarnaast gooi ik alles wat ik verdien met dingen verkopen hier op girlscene erop.
Oja, en ik spaar ook nog al mijn 5 centjes ;’) Heb inmiddels al ¤26,65 maar dat spaar ik gewoon voor de lol. En ook nog ¤0,50 centjes, maar dat gaat niet zo hard. Heb ik 15 euro van ofzo.

Oja, er staat nu bijna ¤90,- op m’n spaarrekening. En ik hoef trouwens niet de hele reis te betalen, maar dingen als zakgeld krijg ik waarschijnlijk dan niet meer en moet ik zelf betalen. Omdat mijn ouders dus de hele reis al betalen.

Ik probeer zo veel mogelijk te sparen van de +/- 40 euro die ik per maand binnen krijg (ik ben 20). er gaat in ieder geval altijd al 20 euro af voor mn telefoon dus blijft er 20 over. En dat is echt weinig.

Serieuze spaarders! Ikzelf zet zo af en toe wat achteruit maar zou dat wat meer moeten doen… Doel; voor als ik uit huis ga.

Als ik uit huis wil, wil ik minimaal ¤10.000 gespaard hebben; ben nu op 1/3 deel :grin:

Wauw! Is dat voor studeren of als buffer?

Ik zoek nog naar een doel zodat ik motivatie krijg om ergens voor te sparen :stuck_out_tongue: