Het Sinterklaas/Kerst Surprises/Gedichten Topic!

ik wissel een beetje vaak van plan maar ik heb nu dus besloten om een versterker te maken (voor een gitaar) en ik heb een wijndoos maar kan ik die het beste verven in zilver en zwart of moet ik dan inpak papier kopen of nog iets anders??
en hoe kan ik die draaiknopjes maken??

ik ga een mega sigarettendoos maken, met een paar sigaretten erin. en in het gedicht staat iets als: de sint is een paar sigaretten verloren, vind ze terug!
en dan liggen ze kriskras door het huis x]

Mijn opa en oma zijn helemaal fan van Rayban Aviator zonnebrillen en aangezien ik mijn oma heb getrokken maak ik dat dus.

Heb uit piepschuim een grote zonnebril gesneden en met papier maché bedekt en dat ga ik nog verven, en als het hoesje heb ik kippengaas tot een hoesje gevouwen (wat een rotwerk) en ook met papier maché bedekt en die ga ik ook nog verven.

t enige probleem is, het hoesje is niet groot genoeg voor het cadeau (een dik boek) én de ‘zonnebril’, het is de een of de ander…
nu kan ik de zonnebril wel los doen, want het is leuker als het cadeau ‘verstopt’ is, maar dan krijg je zo’n losse zonnebril in je handen gedouwd :stuck_out_tongue:

moet nu nog ff het gedicht in mekaar flansen, das meestal niet zo’n groot probleem

iemand idee hoe ik een cupcake maak? van groot formaat?!

ik denk gewoon met karton en de bovenkant van papiermaché (dan doe je een ballon met allemaal proppen erop voor de beetje hobbelige vorm) en dan verven ofzo?? of van piepschuim maar dat lijkt me best moeilijk en waar koop je dat??

misschien kan je een grote ronde doos (waar je gelijk het cadeau in kan doen) gebruiken, daaromheen papier plakken (een lange strook zegmaar telkens op en neer vouwen zodat je die hoekjes krijgt als bij een echte cupcake) en dan een piepschuimen halve bol waar je met watjes of papier maché een relief in maakt, en dan gekleurde rondjes (confetti of iets) als versierinkje :slightly_smiling_face:

die spullen kun je meestal bij een knutsel winkel wel kopen!
succes!

Ik wil een wekker maken als surprise, maar ben niet zo’n knutsel genie… Heeft iemand een idee hoe ik dit kan maken? (zat zelf te denken aan zo’n wekker op pootjes met ‘van die oren’) Maar niet van papier maché want dat droogt denk ik niet meer op tijd, als ik het vrijdag pas kan maken voor zaterdag…

Je hebt bij de xenos van die ronde ‘cadeaudozen’ kopen en die kun je dan op de zijkant zetten en als het ‘‘klokje’’ gebruiken, daarop kun je dan gewoon een klok tekenen zegmaar met papier plakken, knippen, naja dat snap je wel denk ik;p. En dan kun je met ijzerdraad door de doos heen prikken (als dat lukt) en die als dat -ring-ring- ding :grinning: doen, en tja dan gewoon goud schilderen ofz.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je het snapt . xD

je kunt de draaiknopjes van Flesdoppen maken.

ooh dat is echt slim, we hadden zondag een feestje dus volgens mij hebben we die nog wel veel, bedankt

de flessen zijn dus weggegooid maar ik ga het nu van kurk maken ik hoop dat het lukt
ik heb ook nog een tip als je geen surprise hoeft te doen en alleen een gedicht een een kadootje, pak het in met wit inpakpapier en schrijf daar het gedicht op met wat tekeningetjes enzo, heb ik ook net gedaan

Ik ben van plan een handtas te maken, heeft iemand enig idee hoe?

misschien kan je een doos op de zijkant zetten, de bovenste kant op 1 rand na open snijden, dan bijv. een driehoek in dezelfde lengte als het opengesneden stuk ergens uitknippen en aan het opengesneden stuk plakken, 2 gaten maken in het opengesneden stuk om een hendel aan te doen en dan een beetje versieren :slightly_smiling_face:

Groot nagellak potje, voetbal, taart, hoed, make-up tafel, grote patatzak, hamburger, computer, Xbox/wii/nintendo, stoomboot, paard

Vragen? Ik weet ze allemaal te maken (sommige zelf gedaan sommig eniet)

Mail gerust

-

aaaah watten en piepschuim! wat slim! :slightly_smiling_face: ik was tot de doos gekomen haha maar ik wist niet hoe ik het glazuur/slagroom moest maken :’)
thanks!

graag gedaan :slightly_smiling_face: veel succes!

mijn zus had dat vorig jaar gedaan

ze had een bloempot beplakt met papier en allemaal crêpe-papier erbovenop
en daarna gewoon versieren
het was echt heel erg veel werk, maar het resultaat was zoooo mooi

Weet iemand alsje, alsjeblieft een surprise;

• jongen
  • 13 jaar
  • houdt van voetbal, zeilen en tennis
    Alsjeblieft het moet morgen af zijn =$

tennisracket maken ? van een doos, karton en een keukenrol?