Het schoonheidsideaal

Het huidige schoonheidsideaal is op het moment erg belangrijk in deze samenleving. Ik ben dat aan het onderzoeken…

Wat vindt jij ervan?
Vindt je je uiterlijk belangerijk?
Wordt je onzeker door de modellen van tegenwoordig?
Ben je onzeker?

Ben benieuwd of jullie er wat over te vertellen hebben ^.^

ik vindt maar overdreven
nee maar tegenwoordig draait daar alleen maar om
nou en of ze hebben een goed figuurtje
onzeker buik die is moeilijker om weer strak te krijgen

Wat IS het huidige schoonheidsideaal?
Misschien is het handig om dat erbij te vermelden.

^ ik denk dat het schoonheidsideaal met slankheid te maken heeft

Ik weet niet eens wat het huidige schoonheidsideaal is? Ja slanke mensen maar verder weet ik het niet eens.

Iedereen is mooi op zijn eigen manier, je bent op je mooist wanneer je goed in je vel zit en tevreden met jezelf bent. Ik vind mijn uiterlijk niet heel erg belangrijk. Ik blij met hoe ik ben. En ja ik ga fitnessen, maar dat is puur voor mijn conditie en omdat ik gewoon wil bewegen.

Ik word zeker niet onzeker door modellen, want ik vind ze over het algemeen gewoon te dun en figuurloos. Ik heb best wel rondingen, maar daar ben ik juist trots op.

Vroeger had ik hier overigens wel moeite mee en toen ben ik op een gegeven moment ook heel veel afgevallen. Maar eigenlijk sinds ik een vriend heb, sta ik echt stevig in mijn schoenen en ben ik gewoon blij met mezelf. Ook heb ik nu gewoon overal schijt aan :’) de enige die me eventueel onzeker zou kunnen maken is mijn vriend.

mijn uiterlijk vind ik wel belangrijk dat ik er gewoon gezond uitzie, maar ik gebruik geen make up. ik ben slank zonder er iets voor te doen dus daar ben ik wel blij mee. ik ben wel onzeker ja, ik had graag blond haar gehad in plaats donkerbruin/tegen het zwarte aan.

ik vind het mooi als meisjes een beetje ‘chubby’ zijn. dus niet DIK , of zwembandjes/dikke buik. maar volle billen en borsten is wel leuk weheh.

ik zou zelf ook wel wat willen aankomen, want ik heb echt een kinderlijfje. geen boobs of billen

Het huidige schoonheids ideaal is dat meisjes dun willen zijn… Ze willen geen imperfecties en kijken naar de beelden op tv etc… Daarom worden we onzeker bijv. over een imperfectie (acné, wijnvlek, of iets anders raars)… Door de plaatjes die in tijdschriften staan worden mensen onzeker over hun uiterlijk. Deze plaatjes worden allemaal bewerkt…

Als je dit interessant vindt… Zoek maar eens op de naam van Sunny Bergman. Dit heeft een documentaire gemaakt over het schoonheidsideaal. Het heet: Beperkt houdbaar.

Ja net als snozz kom ik dus ook niet verder dan dat.
Met die slankheid zit het bij mij wel goed. Kreeg zelfs een keer te horen dat ik iel was.

waar zijn jullie onzeker over?

mijn huid. ik heb veel acne, ik heb een hele lichte huid en heel donker haar dus ik lijk osms net een spook …

Het schoonheidsideaal bestaat niet.
Ben wel onzeker over mijn lichaam, maar dat komt niet door modellen. Ik weet heel goed dat dat in de meeste gevallen niet op een gezonde manier gaat.

Ik denk dat het schoonheidsideaal hieruit bestaat:

• slank
  • gebruinde huid
  • egale huid
  • grote ogen/gekrulde wimpers
  • volle lippen
  • lang
  • slanke benen
  • geen ‘overbodig’ haar (onder de oksels, benen)
  • verzorgd uiterlijk
    etc etc

*trouwens, dit is hoe ík erover denk dat de maatschappelijke opvatting is.

dikgedrukt zijn de enige die ik ehb :frowning:

Wat vindt jij ervan? wat moet je er van vinden? want wát is schoonheidsideaal dat is voor iedereen anderes
Vindt je je uiterlijk belangerijk? ik vind het leuk en fijn als ik er goed uit zie, maar ik ga soms gewoon zonder make up naar school dus het is niet heeeeeeel belangrijk
Wordt je onzeker door de modellen van tegenwoordig? nee, ik zit zelf ook in dat wereldje, en ik zie genoeg heeele knappe meisjes, maar ja wát is knap?
Ben je onzeker?
soms, over bepaalde dingen wel. maar niet persé over mn lichaam, meer over mn persoonlijkheid :slightly_smiling_face:

huhhh?! waarom staat alles dikgedrukt?

huhhh?! waarom staat alles dikgedrukt?

haha per ongeluk control b?? XD

Wat vindt jij ervan?
Schoonheidsidealen zijn van alle tijden en plaatsen. Sinds het bestaan van de mens wordt er gezocht naar een ideaal mensbeeld. En mensen houden van overdrijven: kijk maar naar de Kritios Knaap of de Venus van Willendorf.
Maar als ik iets over het huidige schoonheidsideaal moet zeggen dan moeten we dat wel met een korrel zout moeten gaan nemen.
Vindt je je uiterlijk belangrijk?
Ja, in bepaalde mate. Ik gebruik alleen weinig make-up omdat ik niet wennen aan een masker(ik gebruik alleen soms mascara, geen foundation). Maar ik voel me wel beroerd als ik er slobberig uit zie, terwijl dat eigenlijk niet erg is voor een keer.
Wordt je onzeker door de modellen van tegenwoordig?
Ja, maar dat is niet altijd bewust. Ik denk doordat je overal deze beelden ziet, je ze op ten duur wel gaat negeren, maar wordt er in je onderbewustzijn wel wat mee gedaan. Ook al weet ik dat veel foto’s geretoucheerd zijn en dat de modellen heel erg opgemaakt zijn. Maar ik weet dat ik niet aan dat beeld kan voldoen.
Ben je onzeker?
Ja ik ben wel onzeker over mijn uiterlijk. Ik heb al sinds mijn 8ste puistjes, en pas na mijn 12de(hoi puberteit) begon ik me eraan te ergeren en toen was het heel erg. Intussen is het minder(mag ook wel ik ben 23). Maar verder stoor ik me aan mijn neus en mijn gezicht in het algemeen: die vind ik te grof, waardoor ik soms bang ben of ik wel vrouwelijk genoeg overkom(in mijn gezicht dan, met mijn figuur is niks mis).
En lichaamshaar is iets waar ik me ook voor schaam. Ik heb donker haar dus dan is mijn lichaamshaar ook meteen donkerder. Dus ik hars bijna alles wat los en vast zit. Als het blond zou zijn zou ik er geen problemen mee hebben.

Who cares?

Thank you ! :slightly_smiling_face: