Het schiet niet op

Een paar jaar geleden heb ik een leuke jongen ontmoet.
Het verliep heel leuk tussen ons en we begonnen elkaar leuk te vinden.
We hebben weleens afgesproken en dat was altijd heel gezellig.
Doordat hij elke dag werkt en druk is met andere activiteiten, spreek ik hem niet vaak, laat staan dat ik hem vaak zie.

De laatste tijd als ik eraan denk hoe het gaat tussen ons word ik best droevig want de laatste tijd spreek ik hem maar een paar keer in de week online.
Het rare is dat het uit onze gesprekken lijkt alsof we al een relatie hebben, we zijn heel close, we praten over dingen waar je volgens mij alleen over praat als je een relatie met elkaar hebt.
Ik kan wel het idee hebben dat hij mij leuk vindt, maar hij heeft het nooit gezegd met woorden, ik ook niet aan hem…we hebben het nooit echt besproken.
Ik wil het er graag met hem over hebben, sowieso wil ik hem vaker zien.

Ik kan hem makkelijk vragen of hij weer iets wilt afspreken maar ik wacht eigenlijk op hem, dat hij het aan mij vraagt.
Omdat ik vind dat hij meer initiatief mag tonen.
(Hij is weleens begonnen met vragen maar ik vind 't blijkbaar te weinig)
Elke keer na een msn gesprek is het er niet van gekomen om een afspraak te maken.
Soms denk ik bijna dat hij het wel goed vindt zo, via internet contact houden maar gezien de dingen die hij me zegt denk ik dat niet.

Ik raak ervan in de war en heb niet het idee dat het opschiet.
Hebben jullie wijze raad en/of heb je hetzelfde (meegemaakt)?
Wat zouden jullie doen?

Waarom moet hij het initiatief nemen? Je kan het zelf toch ook doen?

Ik wil het graag doen maar op gegeven moment ben ik bang dat het alleen van mijn kant komt.
Ik heb ergens zoiets van; als een jongen je echt leuk vindt, vraagt hij wel om af te spreken.

Ik zou gewoon zelf het initiatief nemen en dan kijken of hij het later nog een keer vraagt!

haha, dat denk ik ook… ofja, dacht ik.
want misschien is hij verlegen &&; verlegenheid heerst bij hem
dan meer dan dat hij je leuk vind?
Ach, dat denk ik altijd…

@FutureDreams
“verlegenheid heerst bij hem dan meer dan dat hij je leuk vind”?
Dus volgens jou is hij meer verlegen dan dat hij me leuk vindt?
Of bedoel je dat hij te bang is om me te vragen omdat hij me zo leuk vindt?

@blinddate
Misschien dat ik dat toch maar ga doen.
De keren dat ik het had gevraagd, had het namelijk niet verkeerd uitgepakt.

Hmmm ik vind altijd dat als een jongen een meisje leuk vindt, dat hij tijd maakt. Ik zou hem gewoon nog eens uitvragen.

@Bootlegs
Bedoel je met de eerste zin te zeggen dat hij me eigenlijk moet vragen?
Tja, ik zou hem graag vragen, misschien doe ik dat wel.

Up for me.
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met hopelijk advies.

Ik denk dat hij denkt zoals wij denken; de ander moet het initiatief nemen, want misschien heb jij altijd het initiatief genomen, en als je dat dit keer niet doet, zal hij denken dat je niet meer zo geïntereseerd bent. En dan denkt hij misschien ook van; nou, ze vind het blijkbaar wel goed zo, anders had ze toch wel wat afgesproken. Hij snapt het misschien niet, dat is wat zoú kunnen, ik heb verder ook geen idee :slightly_smiling_face:

ik denk dat hij idd ook denkt; ik heb nu al een paar x een begin gemaakt haar uit te vragen maar… ze ging er niet op in/het gesprek liep anders dan moest/opeens ging ze weg/vul maar iets anders in waardoor ie niet doorzette, maar dat ie nu dus denkt; nu mag zij initiatief nemen hoor, heb al mijn best gedaan, misschien wil ze wel helemaal niet! jongens zijn niet altijd zo zeker van zichzelf als ze lijken, en misschien al helemaal niet als jullie nooit echt aan elkaar verteld hebben dat jullie elkaar leuk vinden.
ik zou zeggen, vraag hem nog 1 x mee uit en op die date kunnen jullie dan op een goed moment erachter komen wat hij voor jou voelt en andersom. denk dat je dan duidelijk hebt (wat altijd fijn is natuurlijk). voor de rest proberen hem alsnog zo veel mogelijk te spreken. ah ik lees net dat iedereen vind dat jij hem mee moet vragen, dus misschien gewoon proberen?

-

Thanks voor de reacties!

@SugaSugaLove en mopje12
Het is niet zo dat ik nooit ben begonnen met vragen of hij wat wilt doen.
Nee, integendeel.
Ik zeg ook, ik kan hem makkelijk vragen, het is nl. niet dat ik niet wil of niet durf.
Maar ik denk inderdaad van dat hij misschien niet meer zo geinteresseerd is en juist daarom wil ik dat hij mij vraagt want dan weet ik het zeker dat hij het wilt want hij begint er dan tenslotte zelf over.
Hm, wel een beetje vaag dan als we beide hetzelfde zouden denken.
Dan vraagt niemand wat omdat we zo twijfelen om dezelfde reden…

Hij had me trouwens pas nog voor de grap gevraagd of ik wilde langskomen omdat hij die dag het huis even voor zichzelf had.
Ik zeg “voor de grap” omdat het een raar tijdstip was.
Maar ik dacht later van, misschien wilde hij daarmee een soort hint geven dat hij wel weer zin heeft om af te spreken?

ik heb het nu ook, maar ik kan je een ding zeggen, word er niet te gefrustreerd van maar vraag het gewoon. waarschijnlijk heeft hij het niet eens door, want ik (in ongeveer dezelfde situatie) ben dus nogal bozig geworden terwijl hij niet weet waarom xD. zo gefrustreerd werd k ervan.

en zo verpest je dus bijna-relaties. zuuucht.

en hierboven, dat is een nogal heel grote hint denk ik :stuck_out_tongue:

maarja dat zei die van mij gister ook, en ik ben alsnog tegen hem geflipt xD. (ongesteld he, die zal wel denken )…

Haha, ach.
Dat is wel zielig eigenlijk.
Maar ik snap goed dat je er niet meer tegen kon.
Is het nu nog wel leuk tussen jullie?

Jaa, ik zal hem waarschijnlijk binnenkort eens vragen.
Ik kan het van die keer wel als een hint zien inderdaad, wie weet.