Het 'Rollercoaster Tycoon' topic

Over:
Rollercoaster Tycoon (rct) is een computerspel gemaakt door Chris Sawyer (in 1999). Het doel van het spel is om een eigen attractiepark te bouwen, waarbij je rekening moet houden met personeel, geld, uiterlijk van het park etc. Er zijn inmiddels 4 rct delen, waarvan 1&2 het populairst zijn.

Topic is bedoeld voor:

• Het stellen van vragen
  • Het delen van cheats/codes
  • Foto’s van je eigen gebouwde parken
  • Inspiratiefoto’s

Woohhooo! Hier ben ik heel wat uren van mijn leven aan kwijt geraakt :’). Ik vind het nog steeds superleuk, maar ik speel het niet zo vaak meer… (vooral omdat als ik eenmaal begin ik er ook niet meer mee kan stoppen :p).
Ik speel trouwens alleen maar de eerste “old school” versie (met de uitbreidingspakketten), die andere vind ik niet zo leuk.

Ik ben momenteel weer helemaal verslaafd :’)
Ik speel 2 + Time Twister, 1 heb ik nooit gehad…
Heb inmiddels een mega handige truc ontdekt om extra geld te krijgen dus bouw nu van die mega achtbanen! :bowing_man:

• Trucje ga ik ook nog hier plaatsen

Ah leuk! Ik had vroeger nr 1, en dan speelde ik de hele dag, maar op een of andere manier kon ik hem nooit saven, dus ik had altijd een pretpark voor 1 dag.

Oeeh rollercoaster tycoon, dat was echt een leuk spel! Ik heb rct1 met Loopy Landscapes en Added Attractions. Ik heb rct2 met Wacky Worlds en Time Twister en ik heb rct3 zonder uitbreiding, maar rollercoaster tycoon 1 blijf ik de leukste vinden.

Ooh en bij 1 en 2 had je geloof ik ook bepaalde namen dat poppetjes iets gingen doen (?) Zoiets meen ik me te herinneren…

Kan je ook ergens spullen voor rct2 downloaden?

Ik heb dit echt heel veel gespeeld maar ik heb nu een mac en ik krijg ze niet geïnstalleerd met Wine :’)

Dus beetje jammer maarja.

Ik vind gewoon 1 of 2 het leukste trouwens, zonder uitbreidingen. 3 vind ik niet echt leuk.

Rollercoaster Tycoon 1 ja :bowing_man:
3 is ook wel leuk, maar dan op zijn eigen manier.

Dat heb ik zo verschrikkelijk veel gespeeld samen met Sims :’) Ga het direct even weer downloaden. Wij hadden altijd rollercoaster 2 dacht ik. Of 1. Ik zie het verschil niet echt via Google afbeeldingen :pensive:

Oh op wikipedia herken ik alleen de namen van 1, dus die hadden wij blijkbaar ^^

Die heb ik vroeger wel gespeeld :slightly_smiling_face:

Omg ik heb dit zo vaak gespeeld!

Ik zou het nog steeds heel leuk vinden om te spelen haha
Volgens mij speelde ik 1? Ik weet t niet meer. Ik maakte alleen achtbanen die zo eng waren dat niemand erin wou :’)

Ja, daar had ik ook last van. Ook al was ie minder eng dan de achtbanen die al ontworpen waren. XD

Ik vond het altijd leuk om achtbanen te maken die ontploften. Of om mensen te laten verdrinken :grinning:

Ik had 1, en toen deed die het niet meer op de computer, ik kon mijn parken niet meer openen nadat ik ze opgeslagen had :frowning_face:
En daarna heb ik 2 gekocht en die speel ik heel af en toe nog wel eens, het blijft een leuk spel.

Ojaaa dat vond ik ook altijd zo leuk :’) Of ik ging mensen verplaatsen naar een ‘geheime plek’ met attracties waar ze dan niet uit konden xd.

Ik heb dit nog nooit gespeeld maar mensen zeggen altijd dat ik het moet downloaden maar wat moet je nou doen? Een pretpark maken?

Hekjes eromheen plaatsen en dan alle mensen idd naar dat stukje verplaatsen :smiling_imp:

Jaa. Je hebt verschillende uitdagingen. Ik vind het het leukste om met een volledig leeg stuk grond te beginnen. Dan ga je idd je eigen pretpark maken. Je moet rekening houden met je gasten en dus ook voldoende eet/drinkkraampjes, toiletten en dergelijken bouwen. Daarnaast huur je personeel enzovooooort.

Inderdaad haha. Al die boze gezichten toen :’)

Meestal bleven ze daar dan maanden leven op suikerspinnen en popcorn.

En dan de gasten zelf namen geven en ze dan in het water gooien zodat je te zien krijgt: Justin Bieber is aan het verdrinken :wink: