Het rekenproblemen topic

Omdat er vast meer meiden zijn die rekenen ontzettend lastig en kut vinden leek het mij wel fijn om een topic te openen waarin we elkaar tips konden geven en helpen met rekenen.

Veel meiden moeten ook een rekenexamen halen (PABO, Medisch rekenen, MBO opleidingen binnenkort ook, hoe het met de rest van HBO en WO zit weet ik niet.) en als je die niet haalt is het eigenlijk een beetje einde verhaal. Dat willen we natuurlijk niet. Dus keep up the good work!

En ja ik weet dat het nog vakantie is, maar aangezien ik deze maand alweer met bijlessen begin…

Ja hier nog een haha

Moet voor de pabo kunnen rekenen tot boven groep 8 niveau en ik zit daar nogal ver onder :cold_sweat: Ben al hard aan het oefenen (:

www.rekenbeter.nl is een fijne site!

Ik heb in groep 8 groep 6 rekenwerk gedaan. Ik dacht: dat ga ik niet redden! Maar blijkbaar zit je met groep 8 rekenwerk al op vwo. Nu ga ik Havo/Vwo doen en reken ik op vmbo. Maar wiskunde is blijkbaar anders dan rekenen, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Al 3x gezakt op mbo niveau 3f rekenen. Dit jaar nog 2 of 3 kansen, anders maar mijn studie afronden met rekenen niet behaald :hammer:

Wanneer mijn school begint, kom ik vast heel erg vaak in dit topic :’’)

110/250/310/450/510/650
Wat is de mediaan van deze getallenreeks?
310+450=760
760/2 = 380
Klopt het zo?

Pas eerst je tekst eens aan en dan ga ik kijken of ik snap wat je vraagt :wink: .

Heb het gedaan! Had het zelf niet eens in de gaten

Ja dat klopt :wink:

De remweg van een auto is de afstand die een auto nodig heeft om tot stilstand te komen. Voor het berekenen van de remweg geldt de volgende vuistregel:
Deel de snelheid door 10 en vermenigvuldig de uitkomst met zichzelf. De remweg in meter is 3/4 deel van deze uitkomst.
Een auto heeft een remweg van 12 meter. Was was zijn snelheid? … km/u.

40/10=4
4*4=16
16/4*3=12
12 km/u
Klopt het zo?

Imgur

Een sportwinkel hanteert de bovenstaande maattabel voor zijn kleding.
Mark heeft zichzelf opgemeten:

• Lengte: 1,82 m
  • Borstomvang: 122 cm
  • Taille 106 cm
  • Heupomvang 121 cm
  • Beenlengte 84 cm

Mark zoekt een sportjack. Welke maat jack kan hij het beste kopen?
Kies uit S,M,L,XL,2XL of 3XL

Ik heb als antwoord 3XL gedaan. Klopt dat?

Nee, dat klopt niet. Je hebt nu namelijk zo gerekend dat je naar de remweg hebt gerekend en dat als snelheid hebt gezien.
12/¾=16
wortel van 16=4
4*10=40
40 km/uur

Sportjack moet zijn 3XL, dus dat klopt.

Volgens Kim kun je de modus altijd gelijk aflezen, zonder het uit te rekenen.
Volgens Demi moet je de modus soms uitrekenen. Wie heeft gelijkt?

Kim heeft toch gelijk?

God ik weet niet eens meer wat de modus is ook al heb ik afgelopen jaar examen gedaan. zoekt op google

Volgens mij kan je hem gelijk aflezen ja :slightly_smiling_face:

Drie mensen tellen het aantal vlinders in een vlindertuin.
Ze tellen gemiddeld 240 vlinders.
Manon telt 233 vlinders. Haar meting valt buiten de foutmarge. Ben telt 245 vlinders. Zijn meting valt binnen de foutmarge.
Wat is de foutmarge? Rond af op een decimaal.
…%

Heeft iemand enig idee hoe ik zo een som kan berekenen?

Ik wil niet lelijk doen ofzo maar je mag de mensen die je helpen best wel bedanken voordat je klakkeloos een ander som neerzet :stuck_out_tongue:

Dankjewel!

Sorry heb het meteen gedaan :flushed: Ik stress me gewoon aan die rekentoets die ik dinsdag heb.

Laat dit topic mijn redding zijn. Ik kan totaal niet rekenen ik heb er al last van op de basisschool kreeg in groep 4 bijvoorbeeld een groep 3 boek. Op de middelbare school heb ik wiskunde laten vallen omdat ik het gewoon niet kon ik haalde alleen onvoldoendes.
Ik heb waarschijnlijk ook dyscalculie en moet daarvoor ook testen doen.

fijnnnnnn dit topic!