Hoi allemaal,
Ik heb alweer ruim 2 jaar een ex waarmee het 2 jaar geleden niet zo goed is afgelopen. We zaten elkaar al een tijdje dwars, zagen elkaar niet meer en het voelde gewoon klaar. We hebben het dan ook samen uitgesproken en uitgemaakt. We hadden afgesproken vrienden te blijven (ja iknow, standaard riedeltje). Dit ook vooral omdat we dezelfde vriendengroep delen waar we heel hecht mee zijn. Of eigenlijk waren. Een paar weken later ontmoette ik via mijn opleiding een jongen, en het klikte erg goed. We hebben een aantal keer afgesproken en inmiddels is het ook mijn vriend. Toen dat een beetje de wereld inging wilde mijn ex geen contact meer met mij. Hij zette me voorschut in de vrienden groepsapp, ontweek me op het station, enz. Ook begonnen mijn vrienden ook raar tegen me te doen en hebben ze me uit de groepsapp verwijdert. Ik heb een aantal nog persoonlijk benadert wat er aan de hand was maar niks terug gekregen. Ook heb ik mijn ex persoonlijk een bericht geschreven en ik kreeg terug dat ie me even niet meer wilde zien. Ok… Ik heb overigens van die hele vriendengroep nooit meer iets gehoord, niet op mn verjaardag, kerst, niks (achteraf wel spijt dat ik zelf nooit persoonlijk naar ze toe ben gegaan, maar ik voelde me ontzettend in een hoekje gedreven en voor lul gezet).
Tot vorig jaar, toen ik een van mijn ‘oude’ vrienden op een feestje zag. Met hem heb ik eindelijk goed kunnen praten en hij vertelde mij ook dat mijn ex en zijn beste vriend dachten dat ik vlak voordat het uitging al met mijn huidige vriend vreemd was gegaan. Wat dus echt niet waar is, ik ging pas met hem daten na heel wat weken erna. Mijn ex en zijn beste vriend hebben toen meerdere leugens over mij verteld tegen mijn vrienden, en ze tegen mij opgestookt. Iets wat ik hem écht heel erg kwalijk nam.
Maargoed, daar is nu ook alweer een jaar overheen en ik wil het toch graag een keer uitgepraat hebben. Nu ik weer terug ben in Nederland zal ik ze weer steeds vaker tegen het lijf lopen, en ik wil gewoon dat dat normaal kan. We zijn tenslotte toch volwassen…?
Ik zou hem dus toch graag een berichtje willen sturen met de vraag wat er nu eigenlijk gebeurd is. Mijn huidige vriend zegt ook dat ik dat moet doen.
Wat denken jullie? Doen? Of accepteren dat dit gewoon klaar is en hem met rust laten?